Απεβίωσε ο Raymond Lévy, πρώην Πρόεδρος της Renault

Ο Raymond Lévy βρέθηκε στο τιμόνι της εταιρείας από το 1986 έως το 1992, αφού προηγουμένως ήταν επικεφαλής της Elf Aquitaine και της Usinor. Πέθανε την Τετάρτη, 91 χρονών.

Αφού πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του στη βιομηχανία, ο Raymond Lévy θα παραμείνει ο άνθρωπος που έσωσε τη Renault από την πτώχευση στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Ο πρώην διευθυντής της Renault πέθανε την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου στο Παρίσι, σε ηλικία των 91 ετών.

Σπούδασε στο Γυμνάσιο Jacques-Decour και το 1946 στο Major Ecole Polytechnique αποφοίτησε από το Corps des Mines και αποφοίτησε με Master of Science από το MIT το 1950.

Τον Δεκέμβριο του 1986, μετά τη δολοφονία του τότε προέδρου της Renault, Georges Besse, καλείται από την Γαλλική κυβέρνηση – κυρίως από τον Υπουργό Βιομηχανίας Alain Madelin – να τον αντικαταστήσει. Παρά το γεγονός ότι ο Georges Besse παρέμεινε στην προεδρία της Renault λιγότερο από δύο χρόνια, η γαλλική εταιρεία βρίσκεται ακόμη σε δύσκολη κατάσταση, δυσχεραίνοντας ακόμα πιο πολύ την θέση της, από την κυκλοφορία του Renault 25 το 1983.

Μόλις ανέλαβε καθήκοντα, ο Raymond Lévy έβαλε την ποιότητα στο κέντρο του σχεδίου αποκατάστασης. Δημιουργεί μια θέση διευθυντή ποιότητας υπό την άμεση ευθύνη του, εισάγει τη συστηματική εκπαίδευση του συνόλου του προσωπικού στις πιο πρόσφατες μεθόδους των Ιαπώνων και δημιουργεί ένα σύστημα ποσοτικοποιήσιμων στόχων των επιδόσεων σε ποιότητα, κόστος και προθεσμίες σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα. Σπάζοντας την μπερδεμένη ομιλία των προκατόχων του, τονίζει τη σοβαρότητα του προβλήματος μη διστάζοντας να δηλώσει στον Γαλλικό Τύπο ότι το δικό του R25 πρέπει να περνάει συνεργείο κάθε μήνα για επισκευή … Αυτό έφερε ως αποτέλεσμα τα ανώτερα ποιοτικά: R19 και Clio, τα πρώτα μοντέλα που δρομολογήθηκαν με την εντολή του, προσφέροντας ποιότητα με πολύ σαφή πρόοδο επιτρέποντας στη Renault να «σπάσει» τελικά τις απαιτητικές αγορές της Βόρειας Ευρώπης, ιδίως της Γερμανίας.

Την ίδια στιγμή, ο Raymond Lévy προσπαθεί να σταθεροποιήσει τα οικονομικά της γαλλικής εταιρείας. Αποδίδει ένα οριστικό τέλος στην αμερικανική περιπέτεια της Renault, με την πώληση της American Motors στην Chrysler την άνοιξη του 1987, και εγκαθιστά το σύστημα παραγωγής εγκαίρως για να μειώσει το κόστος παραγωγής. Από το 1987, η εταιρεία έχει θετικά πρόσημα.

Αντιμέτωπη με το επικείμενο άνοιγμα της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς το 1992, ο Raymond Lévy γνωρίζει την ανάγκη να αναπτυχθεί η Renault. Καταρχάς, επιδιώκει να αγοράσει την Skoda μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, αλλά οι διαπραγματεύσεις αποτυγχάνουν υπέρ της Volkswagen. Ο Raymond Lévy στρέφεται τότε στη σουηδική Volvo προτείνοντας μια διασταυρούμενη κατοχή μετοχών μεταξύ των δύο κατασκευαστών που πρόκειται να ανοίξει το δρόμο για μια συγχώνευση. Η πράξη τελικά απέτυχε στα τέλη του 1993, όταν ο Raymond Lévy έφθασε στην ηλικία της νόμιμης συνταξιοδότησης και άφησε την θέση στον Louis Schweitzer το 1992.

(lemonde.fr)

Tags

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookies.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

For perfomance reasons we use Cloudflare as a CDN network. This saves a cookie "__cfduid" to apply security settings on a per-client basis. This cookie is strictly necessary for Cloudflare's security features and cannot be turned off.
  • __cfduid

We track anonymized user information to improve our website.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services