{Stories} Η επανάσταση του “ήπιου υβριδικού συστήματος” 48 volt της Continental/Renault

Η υβριδική μονάδα 48 βολτ έχει μπει στη μαζική παραγωγή και θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στο μέλλον της υβριδικής τεχνολογίας αυτοκινήτων.

Αναπτύχθηκε από τη γερμανική Continental και τη Renault, η υβριδική μονάδα κίνησης 48 βολτ είναι τοποθετημένη σε παραλλαγές κινητήρων παραγωγής ντίζελ των μοντέλων Scenic (διαβάστε περισσότερα) και Grand Scenic της Renault.

Η Continental ισχυρίζεται ότι είναι η πρώτη παγκοσμίως που λανσάρει αυτή την τεχνολογία, αν και παρόμοιο σύστημα 48βολτ χρησιμοποιείται ήδη στο Audi SQ7.

Renault Scenic Hybrid Assist

Η Continental υποστηρίζει ότι το σύστημα 48 βολτ είναι μια οικονομικά αποδοτική λύση για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών καυσαερίων. Το Hybrid Assist, όπως βαφτίστηκε από την Continental, αντικαθιστά ένα συμβατικό μοτέρ εκκίνησης με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που εξάγει 6kW μόνιμα και 10kW προσωρινά μέσω ιμάντα που οδηγεί τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα.

Τα συμβατικά υβριδικά συστήματα υψηλής τάσης λειτουργούν μεταξύ 300 και 400 βολτ και είναι πολύ πιο ακριβά από το σύστημα 48 βολτ.

Η Continental προβλέπει ότι η υβριδική τεχνολογία 48 βολτ θα αποτελέσει τη βάση του μέλλοντος της τεχνολογίας των αυτοκινήτων, παρέχοντας χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Ο γερμανικός τεχνολογικός γίγαντας πιστεύει ότι μέχρι το 2020, τέσσερα εκατομμύρια οχήματα θα χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη τεχνολογία.

dCi 110 Hybrid Assist

Με το σύστημα της Continental εγκατεστημένο στο νέο πετρελαιοκίνητο dCi 110 του Scenic, η Renault ελπίζει να επιτύχει κατανάλωση καυσίμου συνδυασμένου κύκλου μόλις 3.5L/100km, μειώνοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές CO2 σε μόλις 92 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί επειδή ο ηλεκτροκινητήρας της Continental μετατρέπει επίσης την ενέργεια φρεναρίσματος σε ηλεκτρική ενέργεια η οποία στη συνέχεια μπορεί να αποθηκευτεί σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου.

Hybrid Assist – Electric assist mode

Αυτή η ενέργεια χρησιμοποιείται στη συνέχεια για να βοηθήσει στην τροφοδοσία της συμβατικής μηχανής εσωτερικής καύσης, προσφέροντας επιπλέον 10kW ισχύος και 60Nm ροπή. Επιπλέον, η χρήση ιμάντα σημαίνει ροπή 150 Nm μπορεί να μεταδοθεί στον στροφαλοφόρο άξονα, μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

“Είμαστε περήφανοι που κατορθώσαμε να εξασφαλίσουμε την Renault ως τον πρώτο πελάτη για την καινοτόμο οδήγηση του υβριδικού συστήματος 48 βολτ”, δήλωσε ο José Avila, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Continental που είναι υπεύθυνος για το τμήμα κινητήρων.

“Νέες τεχνολογίες τόσο για ντίζελ όσο και για βενζινοκίνητα οχήματα βρίσκονται σε εξέλιξη για την Ευρώπη και άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής”.

Continental 48-volt

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος Hybrid Assist 48 βολτ είναι ότι λόγω του μικρού του μεγέθους (δεν είναι μεγαλύτερο από ένα συμβατικό μοτέρ εκκίνησης), μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε υπάρχον σύστημα κίνησης, καθιστώντας το μια φτηνή και βιώσιμη υβριδική επιλογή.

Το σύστημα έχει ήδη επιτύχει εξοικονόμηση καυσίμου κατά 13% κατά τη διάρκεια αυστηρών δοκιμών του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης, αλλά η Continental είναι βέβαιη ότι το σύστημα της μπορεί να επιτύχει ακόμη υψηλότερες αποδόσεις στην πραγματική χρήση – έως και 21%. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στην οδήγηση στην πόλη, ένα μεγαλύτερο ποσοστό οδήγησης δαπανάται στην αναγεννητική φάση όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σβήνει σε ταχύτητες κάτω από 20 χλμ./Ώρα, ενώ το σύστημα 48βολτ αναλαμβάνει λειτουργίες ακινητοποίησης όπως όταν πλησιάζει τα φανάρια.

Η Continental εργάζεται τώρα για περαιτέρω λύσεις του συστήματος 48βολτ με τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, που θα επέτρεπε την «καθαρή» ηλεκτρική οδήγηση μέσα σε πόλη.

Διαβάστε επίσης: Renault Clio 5ης γενιάς: Έρχεται στα τέλη του 2018 με επαναστατικό εσωτερικό και Hybrid-Assit

Φωτογραφίες: Renault/Continental

Tags

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...