Πρωινή βόλτα με ένα Renault 5 Turbo 2 Group B (vid)

Όταν πρόκειται για το χάσμα μεταξύ των οδικών αυτοκινήτων και των συγγενών του στα μηχανοκίνητα σπορ, το χάσμα ανάμεσα στο εξαιρετικά ευγενικό Renault 5 και στο πισωκινητο τέρας του Group Β είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην ιστορία.

Η λογική λέει στους κατασκευαστές ότι αν χρειαστεί να κατασκευάσουν ένα αγωνιστικό όχημα με κίνηση στους πίσω τροχού, θα πρέπει να το βασίσουν σε ένα σασί σχεδιασμένο για κίνηση στους πίσω τροχούς. Η τρέλα όμως της Renault στα τέλη της δεκαετίας του εβδομήντα, χωρίς πλατφόρμα σχεδιασμένη για κίνηση στους πίσω τροχούς, είχε την φιλοδοξία να κυνηγήσει την Lancia Stratos! Βασίστηκε στο supermini (με εμπρός κίνηση) Renault 5.

Σίγουρα, το R5 έπρεπε τροποποιηθεί από πάνω μέχρι κάτω , έως ότου μπορέσει να γίνει ένα τέρας του Group B με κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά η Renault τα κατάφερε, εμπνέοντας στην συνεχεία τις Peugeot και MG να ακολουθήσουν με τα 205 T16 και MG 6R4 στα μέσα της δεκαετίας του ’80.

Το Renault 5 Turbo φορούσε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα Cléon-Fonte 1397cc τοποθετημένο στο κέντρο, ο οποίος ήταν ρυθμισμένος να παράγει μέχρι και 350 ίππους μέχρι το 1985.

Το γνωστό Petrolicious έβγαλε βόλτα μια ρεπλικα του μοντέλου στα βουνά της νότιας Γαλλίας. Απολαύστε:

Photo: petrolicious.com

Tags

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookies.

Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies allow us to count visits and traffic sources, so we can measure and improve the performance of our site.

We track anonymized user information to improve our website.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services