Τεταμένες οι σχέσεις Γαλλικού κράτους – Renault

Ο Emmanuel Macron “αντεπιτίθεται”, σε συνέντευξή του στο Les Echos, απέναντι στον Carlos Chosn Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, με τις σχέσεις Renault και Γαλλικού Κράτους να είναι τεταμένες.

“Θέληση μου είναι η Renault να πετύχει στο μέλλον με την Συμμαχία της Nissan. Η προτεραιότητα δεν είναι να αλλάξει η διοίκηση, αλλά να επικεντρωθεί πλήρως στην βιομηχανική επιτυχία της Συμμαχίας, για να πετύχει τους στόχους της”,


δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας σε συνέντευξη του την Πέμπτη το βράδυ. Ο υπουργός απέρριψε την ιδέα της επιστροφής στη συμφωνία-πλαίσιο του 2002, που καθορίζει απόλυτα τη σχέση μεταξύ της Renault και της Nissan. Οι σχέσεις μεταξύ της κυβέρνησης και του διευθύνων σύμβουλου της Renault ήταν ήδη τεταμένες από τον Απρίλιο πριν από τη γενική συνέλευση του Ομίλου, όταν το γαλλικό κράτος είχε αυξηθεί – προσωρινά σύμφωνα με τον ίδιο το μερίδιο της στην γαλλική εταιρεία από 15 σε 19,7%, ώστε να επιβάλει την εφαρμογή του περιβόητου νόμου “Florange”, που έδινε στο γαλλικό κράτος δικαίωμα διπλής ψήφου στο διοικητικό συμβουλίου του Ομίλου. Αμέσως, η ιαπωνική σύμμαχος Nissan, επίσης, υπό την προεδρία του Carlos Ghosn, θα άρχιζε (από αρχές Οκτωβρίου) να ζυγίζει περισσότερο την κατάσταση στην Renault ώστε να αντιμετώπιση της αυξανόμενης επιρροής του γαλλικού κράτους μέσα στην Συμμαχία.

“Το κράτος δεν είναι αφελής μέτοχος”

Η Renault κατέχει το 43,4% της Nissan, και αντίστοιχα η Nissan το 15% των Γάλλων. Ωστόσο, σύμφωνα με τους κανόνες στο πλαίσιο του γαλλικού εμπορικού κώδικα, μια εταιρεία που ελέγχει μια άλλη όταν κατέχει τουλάχιστον το 40% των μετοχών της – δεν παρέχεται δικαίωμα ψήφου κατά την Γενική Συνέλευση των μετόχων στην πρώτη. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι φήμες διογκώθηκαν με το ενδεχόμενο η Renault να πέσει κάτω από το 40% της Nissan, έτσι ώστε οι Ιάπωνες να έχουν δικαίωμα ψήφου στην Renault ώστε να αντιμετωπίσει την επιρροή του Γαλλικού κράτους.

Σήμερα, ο Emmanuel Macron απορρίπτει μια πιθανή αναπροσαρμογή.

“Θα ήταν αντιπαραγωγικό να προσεγγίσω το θέμα μέσω της διατήρησης των ισορροπιών του παρελθόντος, όπως αυτό που παρουσιάζεται σήμερα,”

ανέφερε σε αυτή τη συνέντευξη στο Les Echos. Ο υπουργός διαβεβαιώνει ότι

“με τον Carlos Ghosn έχουμε μια πραγματική συναίνεση ως προς το βιομηχανικό όραμα και την αίσθηση της ιστορίας που ενσωματώσει τις δύο οντότητες. Παρ ‘όλα αυτά, φαίνεται να πολλαπλασιάζει τις προειδοποιήσεις έναντι των μελών της εκτελεστικής επιτροπής. Το κράτος δεν είναι μέτοχος αφελής, δεύτερης κατηγορίας. Το κράτος είναι ένας μακροπρόθεσμος επενδυτής, απαιτητικός,”

ανέφερε.

Όσο για το μερίδιο της Renault στη Nissan,

“είναι ένα ζήτημα μετόχων, το οποίο δεν είναι θέμα της εκτελεστικής επιτροπής και δεν μπορεί να είναι όμηρος των προβλημάτων του εγώ μας. Όσοι προτείνουν την εξισορρόπηση των εξουσιών με μια κρυφή ατζέντα θα διακινδυνεύσουν τη συμμαχία,”

αναφέρει ο Emmanuel Macron. Τέλος, σημειώνει ότι ο Carlos Ghosn είναι

“CEO, και δεν είναι μέτοχος, και αντιπροσωπεύει το σύνολο των μετόχων και δεν είχε την πρόθεση να παρέμβει στη διαχείριση της εταιρείας”.

Tags

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...