Η Renault σχεδιάζει μια νέα κίνηση για να ενισχύσει τη θέση της στην entry level κατηγορία αυτοκινήτων στην Ινδία, όπου γεύτηκε επιτυχία με το hatchback Kwid που βρίσκεται στην αγορά λίγο περισσότερο από δύο χρόνια.
Ένα μοντέλο στην κατηγορία αυτή μπορεί να μην είναι αρκετά καλό για βιώσιμη ανάπτυξη. Η μείωση κατά 20% των πωλήσεων του Kwid κατά την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου 2017 από έτος σε έτος θα μπορούσε να υποδηλώσει αυτό. Επομένως, δύο ακόμη μοντέλα βρίσκονται προ των πυλών. Πρώτο θα είναι ένα επταθέσιο μοντέλο αδερφό του Kwid, με στόχο να συγκεντρώσει περισσότερους πελάτες, οι περισσότεροι από τους οποίους θα μπορούσαν να είναι για πρώτοι φορά αγοραστές αυτοκινήτου. Αυτό το μοντέλο, βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-A + (μια λίγο μεγαλύτερη έκδοση της πλατφόρμας CMF-A) έχει προγραμματιστεί να φτάσει “σύντομα” στην αγορά.
Μιλώντας στο Autocar Professional, ο Gérard Detourbet, Διευθύνων Σύμβουλος της Συμμαχίας για την A-Segment, αναφέρει: “Είναι ξεκάθαρο ότι δεν δημιουργήσαμε την πλατφόρμα (CMF-A) μόνο για ένα αυτοκίνητο. Οχι μόνο επειδή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διαφορετικούς τύπους οργάνων αλλά και επειδή έχουμε πολλά πιθανά εμπορικά σήματα. ”
Το επταθέσιο όχημα (με κωδικό όνομα RBC) θα ακολουθηθεί από ένα άλλο στην ίδια πλατφόρμα μετά απο μια χρονική περίοδο. “Ναι, θα έχουμε πάνω από ένα μοντέλο (στην πλατφόρμα CMF-A +)”, λέει ο Detourbet. Η πλατφόρμα CMF-A + είναι μια “κανονική” πλατφόρμα και έξι έως επτά διαφορετικοί τύποι σώματος μπορούν να βασίζονται σε μια ενιαία πλατφόρμα. Δεν είναι γνωστό αν η Renault θα το κάνει για την πλατφόρμα CMF-A +.
Η Nissan, εταίρος της Συμμαχίας της Renault, θα μπορούσε επίσης να αναπτύξει ένα μοντέλο στην πλατφόρμα CMF-A + όπως και στο CMF-A με το Redigo, αλλά μπορεί να μην είναι απαραιτήτως επτά θέσεων.
Ο Detourbet, γνωστός και ως «πατέρας του Kwid», είναι στην ευχάριστη θέση να δει ότι το σχέδιό του να αναπτύσσεται σε νέες αγορές. Η Βραζιλία έγινε η δεύτερη παραγωγική βάση για το Kwid. Η Renault αναμένει ότι ο όγκος πωλήσεων του Kwid στη Νότια Αμερική θα είναι παρόμοιος με εκείνον της Ινδίας. Το Kwid στη Βραζιλία έχει διαφορετική δομή και προδιαγραφές ασφαλείας από την Ινδία για να πληροί τους κανονισμούς ασφαλείας της χώρας αυτής. Στην Χιλή, το Περού και το Μεξικό είναι μερικές άλλες αγορές στις οποίες επιδιώκεται να εισέλθει το Kwid.
Στην Ινδία, το Kwid έχει πουλήσει λίγο περισσότερο από 203.000 μονάδες μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, από τότε που ξεκίνησε λίγο πριν από δύο χρόνια. Κατά την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου 2017, το Kwid πούλησε 52.893 μονάδες, 20% χαμηλότερες από την ίδια επταμηνία πέρυσι. Η νέα προσφορά στην τροποποιημένη πλατφόρμα CMF-A θα είναι καθοριστική για την αύξηση του όγκου πωλήσεων της Renault στην κατηγορία A/A+ και για τη στήριξη της βιωσιμότητας του δικτύου αντιπροσωπείας της Renault Ινδιας.