Οι μέτοχοι της Renault αναμένεται να εγκρίνουν την Παρασκευή τον επαναδιορισμό του Carlos Ghosn ως CEO για να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της συμμαχίας με τη Nissan και την Mitsubishi, που ανυψώθηκε από τον ίδιο σε παγκόσμιο ηγέτη στους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Ο 64χρονος, επικεφαλής της Renault από το 2005, έχει κατασκευάσει με την πάροδο των χρόνων ένα γαλλο-ιαπωνικό όμιλο που πώλησε 10,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, ξεπερνώντας τους αντιπάλους οπως η Toyota και η Volkswagen.
Μπροστά στη γενική συνέλευση των μετόχων, την Παρασκευή, θα υπερασπιστεί μια κολακευτική έκθεση. Ο γάλλος κατασκευαστής, ο οποίος ελέγχει πέντε μάρκες (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine και Lada), σημείωσε πωλήσεις ρεκόρ το 2017 (3,76 εκατομμύρια οχήματα) και ιστορικό καθαρό κέρδος 5,1 δις ευρώ.
Τον Φεβρουάριο, ο Ghosn είχε ήδη εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο για μια νέα τετραετή θητεία ως CEO. Είχε εξασφαλίσει τη στήριξη του μεγαλύτερου μετόχου, του γαλλικού κράτους, το οποίο κατέχει το 15% του κεφαλαίου και το 21,93% των δικαιωμάτων ψήφου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Renault έχει σήμερα τρία “σημαντικά προτερήματα”: ένα κρίσιμο μέγεθος, χάρη στη συμμαχία της με τη Nissan και τη Mitsubishi, που της επιτρέπει να επενδύει δισεκατομμύρια ευρώ στην έρευνα και ανάπτυξη, ισορροπία πωλήσεων σε διάφορες περιοχές του κόσμου, και μια σειρά από χαμηλού κόστους οχήματα με τη Dacia, ασυναγώνιστη σε ανταγωνισμό, που της επιτρέπει να κατακτά τις αναδυόμενες αγορές.
Ο κ. Ghosn, σεβαστός στην Ιαπωνία για την αποκατάστασή της Nissan, θεωρείται ο μόνος που μπορεί σήμερα να οδηγήσει την πολύπλοκη συμμαχία, η οποία αποτελείται από ξεχωριστές εταιρείες που συνδέονται με διασυνοριακές μετοχές μη πλειοψηφίας. Η Renault κατέχει το 43% της Nissan, η οποία κατέχει το 15% της Renault. Η Nissan κατέχει το 34% της Mitsubishi.
Χαμηλότεροι μισθοί
Ανησυχώντας για το μέλλον και της γαλλικής βιομηχανίας, ο Υπουργός Οικονομίας Bruno Le Maire ζήτησε τον Φεβρουάριο από τον κ. Ghosn να προετοιμάζει τη διαδοχή του ως επικεφαλής της Renault και να εξασφαλίσει την αντοχή του πρώτου κατασκευαστή του κόσμου.
Ο Φράνκο-Λιβάνο-Βραζιλίανος αποδέχτηκε αυτόν τον οδικό χάρτη και αποφάσισε να διορίσει έναν αριθμό δύο, τον Thierry Bolloré, που καλείται να τον διαδεχθεί ως διευθύνων σύμβουλος της Renault. Ο 54χρονος, γνώστης της Ασίας, είναι πλέον Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής.
Ο κ. Le Maire είχε επίσης ωθήσει τον Ghosn να αποδεχθεί μείωση κατά 30% της συνολικής αποζημίωσης για τα καθήκοντά του στη Renault. Έφτασε περίπου 7,4 εκατομμύρια ευρώ για το έτος 2017.
Η αποζημίωση του περασμένου έτους και τα κριτήρια αποζημίωσης για το 2018, τα οποία θα λάβουν υπόψη τη μείωση για πρώτη φορά, θα υποβληθούν στους μετόχους την Παρασκευή.
Το κράτος θα εγκρίνει αυτή τη φορά όχι μόνο την ανανέωση του Carlos Ghosn, που είναι αναμφισβήτητο, αλλά και η αμοιβή του αναθεωρήθηκε προς τα κάτω για το τρέχον έτος, περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ. Από την άλλη πλευρά, οι αμοιβές για το 2017 θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο σθεναρής ψηφοφορίας, διότι το κράτος αποφάσισε να καταψηφίσει, σε συνάρτηση με τις προηγούμενες θέσεις του.
Κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης ερωτήσεων και απαντήσεων, οι μέτοχοι θα μπορούσαν επίσης να αμφισβητήσουν τον Διευθύνοντα Σύμβουλο σχετικά με τις προθέσεις του σχετικά με το Ιράν, όπου η Renault είναι καθιερωμένη με περισσότερα από 160.000 οχήματα που πωλήθηκαν πέρυσι. Ο ανταγωνιστής της PSA (Peugeot, Citroën …) έχει ήδη ανακοινώσει την απόσυρσή του από τη χώρα προκειμένου να συμμορφωθεί με τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Το θέμα των παραποιημένων κινητήρων ντίζελ, το οποίο θα επιφέρει την ανάκληση περίπου 800.000 αυτοκίνητων της Mercedes (Daimler), θα μπορούσε επίσης να συζητηθεί. Η Renault παραδίδει ορισμένους ντιζελοκινητήρες στον Γερμανό εταίρο, ο οποίος κατέχει το 3% του κεφαλαίου της.
Source: lepoint.fr
Photo: asia.nikkei.com