Το 2016, η Renault πούλησε 3.182.625 οχήματα παγκοσμίως, +13,3%. Οι πωλήσεις αυτές «ρεκόρ», όπως αναφέρει η εταιρεία σε ένα δελτίο τύπου, την κάνει τον μεγαλύτερο γαλλικό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων, με επικεφαλής τον Carlos Ghosn, η οποία περιλαμβάνει τις Renault, Dacia και Samsung Motors, για μια ακόμη φορά πλήρως επωφελήθηκε από την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αγοράς μετά την κρίση 2008-2013, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 11,8%. Το 2016, ο όμιλος που ασχολείται κατά πολύς σε μια προσπάθεια παγκοσμιοποίησης, έγινε ελαφρώς λιγότερο εξαρτημένη από τη Γηραιά Ήπειρο, αντιπροσωπεύοντας το 56,7% των πωλήσεών της (20% στη Γαλλία), σε σύγκριση με 57,6% το 2015.
Η τάση αυτή μπορεί να εξηγηθεί κυρίως από την έκρηξη των αναδυόμενων αγορών στην “Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία». Στην Ινδία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 145,6% σε 132.000 μονάδες, σε μεγάλο βαθμό χάρη στο μικρό, χαμηλού κόστους kwid, το οποίο πούλησε 105.000 μονάδες. Στο Ιράν, όπου η Renault ήταν σε θέση να ξαναρχίσει την παραγωγή, χάρη στην άρση των διεθνών κυρώσεων μετά την πυρηνική συμφωνία, ο όμιλος μπορεί να υπερηφανεύεται για μια αύξηση 110,7% στις πωλήσεις σε 108.000 μονάδες. Ως αποτέλεσμα, η “Αφρική, η Μέση Ανατολή και η Ινδία” είδε άλμα στις πωλήσεις της κατά 36,4% και επιβεβαίωσε τη θέση της ως η δεύτερη εμπορική περιοχή για τη Renault, μετά την Ευρώπη.
Οι πωλήσεις του ομίλου Renault σε δύο άλλες περιοχές ήταν επίσης πιο μέτριες. Στην Ευρασία, η οποία περιλαμβάνει τη Ρωσία (-2,1%), αλλά και την Τουρκία (+ 4,4%), αυξήθηκαν κατά 2,3% σε 364.000 μονάδες.
Η περιοχή της “Αμερικής”, Νότια Αμερική και Μεξικό, ήταν ικανοποιητικες με μια μικρή αύξηση 0,1% στις πωλήσεις. Η Renault τονίζει ότι αντιστέκεται στις «οικονομικές δυσκολίες» αρκετών χωρών στη ζώνη αυτή, δεδομένου ότι η συνολική αγορά του αυτοκινήτου έπεσε κατά 4,1% το περασμένο έτος. Η Βραζιλία, η οποία κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην κατάταξη του ομίλου Renault το 2015, έπεσε στην έκτη θέση, παρότι οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 0,2%.
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού είναι ακόμη πιο δυναμική για τη Renault: + 34,5%, σε 167.000 μονάδες, συμπεριλαμβανομένων 35.000 στην Κίνα (+ 50,8%). Ο όμιλος ξεκίνησε από μια πολύ χαμηλή θέση σε αυτή τη χώρα, η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, αφού εγκαινίασε το πρώτο της εργοστάσιο πριν από ένα χρόνο για να παράγει οχήματα αστικής αναψυχής οπως τα Kadjar και Koleos.
Όσον αφορά τις προοπτικές, η Renault αναμένει το 2017 «την αύξηση των πωλήσεων και τα μερίδια αγοράς στην Ευρώπη και διεθνώς». Προβλέπει ανάπτυξη στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων από 1,5% έως 2% το τρέχον έτος, 2% στη Γαλλία και την Ευρώπη, 5% στην Κίνα και 8% στην Ινδία, ενώ της Βραζιλίας και της Ρωσίας της βλέπει ως «Σταθερές».