Εκείνοι που υποστηρίζουν μια ενδεχομένως ριζική αλλαγή σε μία από τις μεγαλύτερες συμμαχίες της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως μπορούν να βασιστούν σε ένα πράγμα: η κινητήρια δύναμή της θα παραμείνει στη θέση της.
Ο Carlos Ghosn, ο οποίος ανέπτυξε την ένωση των Renault, Nissan και Mitsubishi, δήλωσε ότι η επίβλεψη της Συμμαχίας είναι μια δουλειά που μπορεί να διατηρήσει και δεν θέλει να παραιτηθεί. Ο Ghosn θα μειώσει περαιτέρω τους ρόλους του στις τρεις μεμονωμένες εταιρείες, δήλωσε ο 64χρονος εκτελεστικός σε μια συνέντευξη στην Yokohama της Ιαπωνίας.
“Εάν υπάρχει μια δουλειά για την οποία εξακολουθώ να έχω μια ισχυρή συμβολή, είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της συμμαχίας”, ανέφερε ο Ghosn. “Έχω παίξει έναν ιστορικό ρόλο στην οικοδόμηση αυτής της συμμαχίας και έχω νομιμότητα στις τρεις εταιρείες που μου επιτρέπουν σήμερα να ενεργήσω με τον τρόπο που ίσως άλλοι άνθρωποι δεν θα είναι σε θέση να το κάνουν”.
Η συνεχιζόμενη παρουσία του Ghosn πρόκειται να μετριάσει κάθε αβεβαιότητα που δημιουργείται από το σχέδιο των εταιρειών να αλλάξουν τη δομή του συμφώνου συνεργασίας, ενδεχομένως μέσω μιας συγχώνευσης. Ο Ghosn παραιτήθηκε από το ρόλο του CEO της Nissan πέρυσι και είπε ότι μπορεί να παραιτηθεί από τη θέση του CEO της Renault πριν τελειώσει η τετραετής θητεία του το 2022, τροφοδοτώντας την εικασία ότι η συμμαχία θα μπορούσε να χάσει τον αρχιτέκτονα και τον αρχηγό της τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Οι μετοχές της Renault, της Nissan και της Mitsubishi Motors έχουν μειωθεί το καλοκαίρι εν μέσω έντονου ανταγωνισμού και αβεβαιότητας σχετικά με το μέλλον της συμμαχίας.
Διαμεσολάβηση περισσότερων
«Εγώ εγκαταλείπω ορισμένες θέσεις εργασίας για να μεταβιβάσω περισσότερα, θεωρώ ότι οι οργανώσεις είναι ώριμες και ικανές να διατηρήσουν μόνοι τους τη νέα ηγεσία», δήλωσε ο Ghosn, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος καθεμιάς από τους τρεις κατασκευάστριες αυτοκινήτων.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δώσει περιθώριο δύο χρόνια να αποφασίσουν για πιθανή συγχώνευση μεταξύ τους ή να βρουν έναν εναλλακτικό μηχανισμό για την ενίσχυση της συνεργασίας τους, ανέφερε το Bloomberg τον Ιούλιο. Ο Ghosn δήλωσε ότι οι εταιρείες θα «διευκρινίσουν τα πάντα» μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος ρόλου του ως CEO της Renault.
«Η σημερινή οργάνωση της συμμαχίας δεν είναι κάτι που θα είναι σταθερή στο μέλλον», δήλωσε ο Ghosn στη συνέντευξη στις 20 Σεπτεμβρίου. “Αυτό είναι κάτι που όλοι θέλουν να εξελίξουν σε κάτι πολύ πιο σταθερό”.
Η εταιρική σχέση έχει πολύπλοκη δομή με τη Renault να κατέχει μεγάλο ποσοστό ψήφου στη Nissan, η οποία δεν έχει δικαιώματα ψήφου στον μικρότερο και λιγότερο πολύτιμο εταίρο της. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν τη σύμβαση για δύο δεκαετίες.
Ο Ghosn πρόσθεσε την Mitsubishi στο μείγμα το 2016.
Βιομηχανική αναταραχή
Τον Σεπτέμβριο του 2017, ο Ghosn ανακοίνωσε ένα εξαετές σχέδιο με την ονομασία Alliance 2022 για να εδραιώσει τις εταιρείες ως ηγέτες στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, αυτόνομων και συνδεδεμένων αυτοκινήτων που αναβαθμίζουν τις αγορές αυτοκινήτων παγκοσμίως. Οι συνέργειες – ή η εξοικονόμηση κόστους και τα επιπρόσθετα έσοδα – από το σύμφωνο των εταιρειών βρίσκονται σε καλό δρόμο για την επίτευξη στόχου ύψους 10 δισ. Ευρώ μέχρι τα τέλη του 2022, από 5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2016.
Την περασμένη εβδομάδα, η συμμαχία δήλωσε ότι πραγματοποίησε μια συνεργασία με την Google για να ενισχύσει τη συνδετικότητα και τις υπηρεσίες μέσα στο αυτοκίνητο. Οι τεχνολογικές τάσεις, όπως οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και η τεχνητή νοημοσύνη, αναγκάζουν τους κατασκευαστές να μετασχηματιστούν, ανέφερε ο Ghosn.
Ο κλάδος πρέπει επίσης να συνεχίσει να εδραιώνεται για να συγκεντρώσει πόρους και να προετοιμαστεί για μεγαλύτερο ανταγωνισμό και αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, ανέφερε ο Ghosn. Ερωτηθείς αν η συμμαχία σχεδιάζει να προσθέσει περισσότερες εταιρείες, ο Ghosn δήλωσε ότι θα εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες αν και δεν στοχεύει κανέναν.
“Έχουμε μια μεγάλη πλατφόρμα για την εδραίωση της βιομηχανίας”, δήλωσε ο Ghosn. “Όλα αυτά βασίζονται σε ευκαιρίες.”
(europe.autonews.com)