Η Dacia, η Ρουμανική μάρκα της Renault, δεν έχει εισαγάγει ένα πραγματικά καινούργιο αυτοκίνητο από το 2012. Τα οχήματα της διαθέτουν κάποια από τα τελευταία χαρακτηριστικά υποστήριξης οδηγού ή βοηθήματα ασφαλείας. Βέβαια δεν θα ακούσετε για την πρόοδο της συνδεσιμότητας ή για τις αρετές των ηλεκτρικών ή υβριδικών κινητήρων από έναν ιδιοκτήτη της Dacia.
Ωστόσο, η ρουμάνικη μάρκα συνεχίζει να σπάει ετήσια ρεκόρ πωλήσεων. Αποτελεί επίσης έναν πυλώνα ανάπτυξης και κερδοφορίας του ομίλου Renault. Η Dacia βρίσκεται σε καλό δρόμο να πουλήσει 700.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως φέτος (περίπου 550.000 στην Ευρώπη), σε σύγκριση με περίπου 250.000 το 2008. Εκατοντάδες χιλιάδες Dacia πωλούνται επίσης ως Renault σε αγορές εκτός της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Λατινικής Αμερικής, της Ρωσίας, Μέση Ανατολή.
Τα στελέχη της Renault δηλώνουν ότι η απάντηση είναι απλή: Χρησιμοποιήστε μόνο την υπάρχουσα τεχνολογία και αποφύγετε τη λίστα επιλογών, αποφύγετε τα κίνητρα για να κερδίζετε κέρδη και τα κανάλια πώλησης λιανικής πώλησης και δημιουργήστε πίστη στους πελάτες με μη συμβατικούς τρόπους χωρίς δαπανηρές εκστρατείες μάρκετινγκ.
Οι πωλήσεις της Dacia αυξήθηκαν κατά 16% στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο, μετά την εισαγωγή του ανασχεδιασμένου SUV Duster. Αλλά οι πωλήσεις αυξήθηκαν επίσης μετρήσιμα για το συμπαγές Sandero hatchback και το van Dokker. Η εξήγηση, δήλωσε ο Sylvain Coursimault, επικεφαλής των πωλήσεων και μάρκετινγκ της Dacia και της γκάμας Global Access της Renault, είναι ότι εμφανίζεται μια δεύτερη γενιά αγοραστών της Dacia.
“Ξεκινώντας το 2015, είχαμε τις πρώτες ανανεώσεις για τους αγοραστές της Dacia”, δήλωσε ο Coursimault, πράγμα που σημαίνει ότι οι πελάτες που αγόρασαν τα πρώτα σύγχρονα Dacia υπό την κυριαρχία της Renault – αρχίζοντας από το Logan που εισήχθη στο τέλος του 2004 – αποφάσισαν να αγοράσουν άλλο ένα. Ταυτόχρονα, η Dacia συνεχίζει να αντλεί σημαντικό ποσοστό αγοραστών από την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τον Coursimault, το 55% των αγοραστών της Dacia ακολουθούν τώρα τη μάρκα όταν αγοράζουν ένα άλλο αυτοκίνητο. Περίπου 10% προέρχονται από τη Renault και τα υπόλοιπα μετακινούνται από μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ή άλλο εμπορικό σήμα. Εντός της Dacia, ορισμένοι ιδιοκτήτες Logan και Sandero κινούνται προς το πιο ακριβό Duster και ο Coursimault σημείωσε ότι η μάρκα έχει γίνει μια «σημαντική γέφυρα» στα μοντέλα της Renault.
Πρόταση αξίας
“Shockingly affordable” είχε πει ο Francois Mariotte, εμπορικός διευθυντής της Dacia, όταν περιέγραψε τις τιμές της Dacia. Ακόμα και τώρα, το Logan ξεκινά από 7.790 ευρώ στη Γαλλία και το νέο Duster στα 11.907 ευρώ, αμετάβλητο από την προηγούμενη γενιά.
“Είναι το φαινόμενο της” έξυπνης αγοράς “, δήλωσε ο Coursimault, συγκρίνοντας τη Dacia με τα εμπορικά σήματα όπως τα Lidl, H & M και Ryanair. “Τα αυτοκίνητα γίνονται βαρύτερα, πιο ισχυρά και πιο ακριβά. Η θέση της Dacia είναι αντίθετη με τις τάσεις αυτές”.
Τα κόστη διατηρούνται υπό έλεγχο με την ανταλλαγή ανταλλακτικών καθώς και χαμηλού κόστους κατασκευές στη Ρουμανία, το Μαρόκο, τη Νότια Αμερική και αλλού. Τα κέρδη ενισχύονται αποφεύγοντας τα κανάλια πωλήσεων ενοικίων και τα κίνητρα.
«Δεν προωθούμε τα αυτοκίνητα στους πελάτες» με έκπτωση, είπε ο Coursimault, που μίλησε στο Automotive News Europe κατά τη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψης στις εγκαταστάσεις της Renault στη Ρουμανία. “Αντ ‘αυτού, προτιμούμε ένα σύστημα” pull “που προσελκύει τους πελάτες στην μάρκα δημιουργώντας ένα πιστό κομμάτι”.
Ένας τρόπος που το έκανε η Dacia είναι μέσω των ετήσιων πικνίκ για τους ιδιοκτήτες. Το φετινό γαλλικό πικνίκ, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο, έφτασε τα 10.000 άτομα για δωρεάν ψυχαγωγία, διασκέδαση και φαγητό – και δοκιμή των νέων μοντέλων.
Στοίχημα 50 εκατομμυρίων δολαρίων
Σήμερα, η Dacia δεν μοιάζει καθόλου με τη δυσχερή εταιρία που απέκτησε ο όμιλος Renault για μόλις 50 εκατομμύρια δολάρια το 1999. Την εποχή εκείνη, η Dacia ήταν υποκεφαλαιοποιημένη, υποφέροντας σε προβλήματα ποιότητας και εξακολουθούσε να πωλεί αυτοκίνητα με βάση το Renault 12.
Ωστόσο, ο Louis Schweitzer, διευθύνων σύμβουλος της Renault, είδε την ευκαιρία για τη Dacia να είναι η γέφυρα της γαλλικής εταιρείας για διεθνοποίηση, έναν από τους στόχους της, αφού έχασε μια προσφορά για τη Skoda από τον όμιλο Volkswagen το 1992. Το όραμα του Schweitzer για ένα αυτοκίνητο 5.000 ευρώ που θα ήταν “σύγχρονο, στιβαρό και προσιτό” έγινε το Logan, το οποίο εισήχθη στα τέλη του 2004 στην Ανατολική Ευρώπη. Ωστόσο, το Logan έγινε ένα εκπληκτικό χτύπημα στη Δυτική Ευρώπη, προσελκύοντας πελάτες που αναζητούν αξία για τα χρήματα.
Παρόλο που η Renault κατέβαλε “σχεδόν τίποτα” στην Dacia, σύμφωνα με τα λόγια του Schweitzer, έχει επενδύσει 2,8 δισ. Ευρώ στη μάρκα από την αγορά, συμπεριλαμβανομένων 2,2 δισ. Ευρώ για να μετατρέψει το τεράστιο μεταποιητικό συγκρότημα στο Pitesti, βόρεια του Βουκουρεστίου, σε ένα σύγχρονο αυτοκινητοβιομηχανικό εργοστάσιο κατασκευάζοντας αυτοκίνητα που πληρούν τόσο τα δυτικοευρωπαϊκά πρότυπα όσο και τις ανάγκες των αγοραστών στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Το εργοστάσιο μπορεί να βγάλει ένα αυτοκίνητο κάθε 54 δευτερόλεπτα, ή 450.000 το χρόνο, καθώς και κινητήρες και άλλα εξαρτήματα για τα εργοστάσια της Renault στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική. Ένα γειτονικό πάρκο προμηθευτών με 1.500 μισθωτές αγκυροβολεί η Valeo και η Faurecia. Στο εσωτερικό, 800 ρομπότ – συμπεριλαμβανομένων των συνεργατικών “cobots” – εργάζονται μαζί με περίπου 12.000 υπαλλήλους.
Τα στελέχη της Renault και της Dacia αναφέρουν ότι η έμφαση δόθηκε στη βελτίωση της αντιληπτούς ποιότητας. Η δοκιμαστική πίστα 32 χιλιομέτρων στο τεχνικό κέντρο Titu διαθέτει μια σήραγγα σκόνης και τμήματα που αποσκοπούν στην προσομοίωση υγρών, λασπωμένων και ραγισμένων δρόμων που βρίσκονται σε πολλές αναδυόμενες οικονομίες, όπου πωλούνται τα άλλα αυτοκίνητα της Global Access της Dacia και της Renault. Τα πλαστικά μέρη και τα χρώματα υποβάλλονται σε δοκιμές ακραίων θερμοκρασιών και ηλιακού φωτός.
Μεγάλα σχέδια
Το σθένος του Schweitzer ότι η Dacia θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για μια νέα, πιο διεθνή Renault, έχει αποδώσει. Πέρυσι, το 49% των πωλήσεων του ομίλου ήταν εκτός Ευρώπης, ενώ η Dacia αντιπροσωπεύει σήμερα το 19% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου.
Το 2017, η Renault πούλησε 1,4 εκατομμύρια φθηνά οχήματα παγκόσμιας πρόσβασης, τα περισσότερα από τα οποία είναι παράγωγα του ταπεινού Dacia Logan. Ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Ghosn ελπίζει να πουλήσει 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκόσμιας πρόσβασης έως το 2022, ενώ η ανάπτυξη αναμένεται να σταματήσει στην Ευρώπη και να αυξηθεί στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές όπως η Ρωσία, η Βραζιλία, η Ινδία και η Κίνα.
Οι μελλοντικές αλλαγές στη σύνθεση της Dacia περιλαμβάνουν έναν επανασχεδιασμό του minivan Lodgy, ένα νέο Sandero που βασίζεται στο επόμενο Renault Clio 5ης γενιάς και μια παραλλαγή του Duster – αν και αποκλείστηκε πρόσφατα ένα φημολογούμενο SUV επτά θέσεων. Η Dacia μπορεί επίσης να βρεθεί αντιμέτωπη με αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών που θα κυκλοφορήσουν το 2020-21 και μετά, επειδή οι αγοραστές ενδέχεται να μην είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για δαπανηρά υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα οχήματα.
“Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες, αλλά πρέπει να έχουν νόημα”, δήλωσε ο Marc Suss, επικεφαλής της γκάμας Global Access της Renault. “Η Dacia είναι μια πολύ ρεαλιστική και ορθολογική επιλογή για τους πελάτες, οπότε αν μπορούμε να φτάσουμε το κόστος μπαταρίας αρκετά χαμηλά και να βρούμε αρκετή εξοικονόμηση καυσίμων, θα το κάνουμε”.
(europe.autonews.com)