Επί 25 χρόνια περίπου η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιούσε «δόλιες» τακτικές για να «ξεγελάει» τους ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της που κινούνται με ντίζελ και βενζίνη, μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο, επικαλούμενο έκθεση Γάλλων ερευνητών.
Στην υπόθεση φέρεται να εμπλέκεται «όλη η διοίκηση» της αυτοκινητοβιομηχανίας, μέχρι την κορυφή, το διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Ghosn, σύμφωνα με την έκθεση, στην οποία βασίστηκαν οι εισαγγελείς για να αρχίσουν έρευνα κατά της βιομηχανίας τον Ιανουάριο.
Η αστυνομία υποψιάζεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε εφαρμόσει αυτές τις απατηλές στρατηγικές «με στόχο να να δημιουργήσει λανθασμένα αποτελέσματα στους ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων», προκειμένου να φαίνεται ότι συμμορφώνεται με τους κανονισμούς.
Η έκθεση, την οποία αποκάλυψε για πρώτη φορά η εφημερίδα Liberation, επικεντρώνεται στα πιο σύγχρονα μοντέλα, αλλά οι ειδικοί ερευνητές – με βάση και δηλώσεις ενός πρώην εργαζόμενου στη Renault- εκτιμούν ότι αυτού του είδους οι πρακτικές ακολουθούνται από τη δεκαετία του 1990.
Ένα από τα πρώτα μοντέλα που υποψιάζονται ότι αφορά η απάτη είναι η πρώτη γενιά του Clio το 1990.
Η απάντηση της Renault
Η Renault μέσω ενός δελτίο τύπου απάντησε στο σχετικό δημοσίευμα.
Το Groupe Renault αναγνωρίζει τη δημοσίευση ενός μη ισορροπημένου άρθρου της εθνικής εφημερίδας που σχετίζεται με την υπόθεση «εκπομπών ρύπων». Αυτό το άρθρο ισχυρίζεται με επιλεγμένα αποσπάσματα μια έκθεση που συντάχθηκε από την DGCCRF.
Το Groupe Renault δεν θα σχολιάσει μια τρέχουσα έρευνα, η οποία είναι εμπιστευτική και η Renault δεν έχει ακόμη πρόσβαση στην υπόθεση. Κατά συνέπεια, η Renault δεν μπορεί να επιβεβαιώσει την ακρίβεια, την πληρότητα και την αξιοπιστία των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο εν λόγω άρθρο. Η Renault θα αποδείξει τη συμμόρφωσή της με τους κανονισμούς στους δικαστές που είναι επιφορτισμένοι με τη διερεύνηση αυτής της υπόθεσης.
Το Groupe Renault υπενθυμίζει ότι καμία από τις υπηρεσίες της, δεν έχει παραβιάσει ευρωπαϊκές ή εθνικές κανονιστικές διατάξεις που σχετίζονται με πιστοποιήσεις των οχημάτων. Τα οχήματα της Renault δεν είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό εξαπάτησης που επηρεάζουν τα συστήματα αντιρρύπανσης.
Το Groupe Renault, όπως κάνει πάντα, θα συνεργαστεί πλήρως με τους δικαστές στο πλαίσιο της έρευνας η οποία θέτει, μεταξύ των ευρωπαϊκών αρχών και των κρατών μελών, τα ζητήματα ερμηνείας των κανόνων που διέπουν τις προϋποθέσεις των εγκρίσεων οχημάτων.