Η DUH (Deutsche Umwelthilfe) θέλοντας να διαπιστώσει αν μόνο τα αυτοκίνητα της VW εκπέμπουν περισσότερους ρύπους στις πραγματικές συνθήκες από αυτές που ανακοινώνουν, πήρε ένα νέο Renault Espace με τον 1.6 dCi κινητήρα από μια αντιπροσωπεία και το υπέβαλε σε εννέα μεμονωμένες δοκιμές μέτρησης των εκπομπών οξειδίου του αζώτου (NOx) με ζεστό κινητήρα. Οι μετρήσεις έγιναν από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών στη Βέρνη, με τις 8 δοκιμές να πληρούν τα πρότυπα του κύκλου δοκιμών NEDC και την μια να είναι η δοκιμή που κάνει η DUH.
Τα αποτελέσματα της DUΗ αναφέρουν το Espace εκπέμπει 13 έως και 25 φορές περισσότερο NOx από το επιτρεπόμενο όριο, με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων να συγκρίνονται με αυτά των αυτοκινήτων από τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Η Renault δεν έχει κάνει κανένα σχόλιο επί του θέματος με την DUH να ανακοινώνει πως θα δοκιμάσει περισσότερα αυτοκίνητα, τόσο γερμανικής όσο και αλλοδαπής προέλευσης, ώστε να διαπιστώσει αν εκπέμπουν περισσότερους ρύπους από αυτούς που ανακοινώνουν.
Απάντησε η Renault
Η Renault με επίσημη ανακοινώσει αναφέρει ότι το Espace είναι σύμφωνο με τους ισχύοντες κανονισμούς, όπως και όλα τα οχήματά της.
– Οι διαδικασίες δοκιμής που χρησιμοποιούνται από το Πανεπιστήμιο της Βέρνης, δεν είναι όλες συμβατές με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Η έκθεση παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις σε πορίσματα των δοκιμών που δεν είναι οριστικές και απαιτούν “πρόσθετες μετρήσεις”.
– Η Renault προσπαθεί να κατανοήσει πλήρως τις δοκιμές, λεπτομερώς ειδικά υπό το φως των πορισμάτων που δημοσίευσε τον Αύγουστο του 2015, το ανεξάρτητο γερμανικό ινστιτούτο ADAC που δοκίμασαν το Espace και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι συμμορφώθηκε με τους κανονισμούς.