Η Renault αναφέρει ότι δεν έχει ακόμη δείξει ποιο είναι το μονοθέσιο της για την σεζόν του 2018, εξηγώντας ότι οι εικόνες που κυκλοφόρησαν αυτή την εβδομάδα αποσκοπούσαν πρωτίστως στην παρουσίαση του νέου livery (διαβάστε περισσότερα).
Ο Γάλλος κατασκευαστής προκάλεσε ίντριγκες, αφού η νέα RS18 εμφανίστηκε με πολύ μικρές αλλαγές σε σχέση με το μονοθέσιο του 2017.
Ήταν ασαφής αν αυτό συνέβη επειδή η ομάδα είχε απομακρυνθεί από μια σημαντική αναθεώρηση ή επειδή ήθελε να κρατήσει πίσω ορισμένες από τις βασικές αεροδυναμικές εξελίξεις μέχρι την έναρξη των δοκιμών.
Τώρα, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Cyril Abiteboul διευκρίνισε ότι η έκταση των εργασιών που έχει κάνει η ομάδα το χειμώνα θα γίνει σαφής μόνο από την πρώτη δοκιμή πριν από την σεζόν την επόμενη εβδομάδα.
“Για να είμαστε εξαιρετικά σαφείς, το μονοθέσιο που παρουσιάσαμε ψηφιακά ήταν πραγματικά μια παρουσίαση των χρωμάτων μας”, δήλωσε ο Abiteboul στο Autosport κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης της Renault στο Παρίσι.
“Έχω δει τους ανθρώπους να προσπαθούν να εξάγουν πράγματα από αυτό. Χαλαρώστε παιδιά – μην προσπαθείτε να υπολογίσετε το μεταξόνιο γιατί δεν θα είναι αντιπροσωπευτικά τα συμπεράσματά σας.
“Όπως και οι περισσότερες ομάδες, αναπτύσσουν το νέο μονοθέσιο μέχρι την τελευταία στιγμή, έτσι στις δοκιμές και στη Μελβούρνη θα υπάρξουν περισσότερα.
“Και υπάρχουν πολλά πράγματα που βρίσκονται κάτω από το κάλυμμα. Η ανάρτηση, το κιβώτιο ταχυτήτων, η εγκατάσταση του κινητήρα, η ψύξη – όλα αυτά έχουν κάνει ένα μεγάλο, μεγάλο άλμα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά αυτό προφανώς δεν είναι ορατό”.
Το μονοθέσιο πάτησε πίστα για πρώτη φορά σήμερα Σάββατο, με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ να ολοκληρώνει την 100 χιλιομέτρων ημέρας γυρισμάτων της ομάδας στη Βαρκελώνη.
Here it is, as promised… First full run for the R.S.18! #RS18 #RSspirit pic.twitter.com/dl3LEyqePA
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) February 24, 2018
“Δεν έχουμε όλα τα αεροδυναμικά κομμάτια ακόμα, είναι απλώς μια μέρα γυρισμάτων, δεν είναι όμως ο σκοπός να μάθετε για την απόδοση ακόμα”, δήλωσε ο Γερμανός.
“Με το μονοθεσιο όλα καλά μέχρι τώρα, όλα λειτουργούν ομαλά, έτσι αυτό είναι το κύριο μέλημα που είναι σημαντικό σήμερα.
“Πέρυσι δεν είχαμε και τόσο καλό χειμερινό έλεγχο, θα πρέπει να είμαστε πολύ πιο προετοιμασμένοι και ταξινομημένοι από αυτό το έτος”.
Ο Abiteboul είπε ότι η ομάδα έχει εργαστεί σκληρά για να χτίσει πάνω στο σασί που είχε πέρυσι, ενώ παράλληλα αφιερώνει πολύ χρόνο για να ταξινομήσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που την κράτησαν πίσω σε όλη τη διάρκεια του 2017.
“Ξεκινήσαμε πολύ νωρίς το σχεδιασμό της πρώτης ιδέας του μονοθέσιου του 2018 και ξεκινήσαμε αρκετά νωρίς στον κινητήρα – κάτι που είναι πολύ σημαντικό”, ανέφερε.
“Όλα έπρεπε να είναι καλύτερα και πιο ισχυρά από την άποψη της αξιοπιστίας, η οποία ήταν η κύρια εστίαση μας.
“Ο στόχος ήταν να έχουμε μια πολύ υγιή πλατφόρμα σασί από την οποία θα μπορούσαμε να οικοδομήσουμε και να επιτύχουμε κάποιες επιπλέον επιδόσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν. Θεωρούμε ότι θα είναι ένας συνεχής αγώνας ανάπτυξης.
“Κάθε φορά που βάζουμε το αυτοκίνητο στην αεροδυναμική σήραγγα, βρίσκουμε περισσότερα κέρδη και υπάρχουν πολλά ακόμα.
“Έτσι έπρεπε να βεβαιωθούμε ότι έχουμε τα συστήματα σε ισχύ – ιδιαίτερα την ανάρτηση και το κιβώτιο ταχυτήτων.
“Είχαμε τόσο μεγάλο έλλειμμα που χρειαζόταν να τα φτιάξουμε όλα σε ένα μονοθεσιο, έτσι υπάρχουν πολλά πράγματα σ ‘αυτό και προφανώς υπάρχουν πολλά ακόμα που έρχονται.”