Renault και VW, προτιμούν το Wi-Fi από το 5G

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να εγκρίνει και να ορίσει κανόνες για τη χρήση Wi-Fi στα αυτοκίνητα, δίνοντας στη Volkswagen και τη Renault – που επιδιώκουν αυτή την τεχνολογία – το πλεονέκτημα έναντι της Daimler και άλλων που επενδύουν σε ανταγωνιστικά δίκτυα 5G.

Εκτελεστικό μέλος της ΕΕ αναμένεται να ανακοινώσει σχέδιο νόμου σχετικά με το ζήτημα τον επόμενο μήνα για έγκριση από τις χώρες της ΕΕ και τους νομοθέτες της ΕΕ πριν την υιοθετήσει τον επόμενο χρόνο. Η απόφαση είναι κρίσιμη τόσο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων όσο και για τους φορείς εκμετάλλευσης τηλεπικοινωνιών και τους κατασκευαστές εξοπλισμού, καθώς η αγορά για τα συνδεδεμένα με το διαδίκτυο αυτοκίνητα αναμένεται να ανέρχεται σε δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Ενώ τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα εδώ και μερικά χρόνια στην Ευρώπη, η Επιτροπή επιθυμεί να επιταχύνει την ανάπτυξή τους και να ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών για τη δημιουργία ασφαλέστερων και αποδοτικότερων αυτοκινήτων μέσω της νομοθεσίας. Τέτοιου είδους νομική προστασία και εγκεκριμένες από τις ρυθμιστικές αρχές τεχνικές προδιαγραφές θα καθησυχούσαν επίσης τους αγοραστές αυτοκινήτων και τις εταιρείες αυτοκινήτων, με τα πλεονεκτήματα που τα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με ανταγωνιστική τεχνολογία δεν θα είχαν.

Το τελευταίο σχέδιο προτεινόμενων κανόνων που αναφέρει το Reuters ανοίγει το δρόμο για τα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με Wi-Fi που ονομάζεται ITS-G5, ενώ οι ρυθμιστικές αρχές θα αναθεωρήσουν τους κανόνες το αργότερο τρία χρόνια μετά την εφαρμογή τους, ώστε να ληφθούν υπόψη οι νέες τεχνολογίες. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι το εναλλακτικό πρότυπο 5G που ονομάζεται C-V2X θα μπορούσε να πάρει μήνες ή και χρόνια για να κερδίσει την έγκριση. Ωστόσο, οι υποστηρικτές αναμένουν βραχύτερο χρονοδιάγραμμα.

«Στρατόπεδα»

Το ζήτημα έχει δημιουργήσει δύο ισχυρές ομάδες αυτοκινητοβιομηχανιών, κατασκευαστών τεχνολογίας και τηλεπικοινωνιών μεταξύ τους. Τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα θεωρούνται ως επικερδείς στόχοι για τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές και τους διαφημιζόμενους. Η Volkswagen, η Renault, η NXP, η Autotalks και η Kapsch TrafficCom πιέζουν για το ITS-G5, το οποίο λένε ότι έχει δοκιμαστεί επαρκώς και πλήρως τυποποιηθεί στα ευρωπαϊκά κυβερνητικά χρηματοδοτούμενα έργα.

Ωστόσο, οι υποστηρικτές του 5G περιλαμβάνουν μεγάλα ονόματα όπως η Daimler, η Ford, η PSA Group, η Deutsche Telekom, η Ericsson, η Huawei, η Intel, η Qualcomm και η Samsung. Λένε ότι το C-V2X έχει ευρύτερη εφαρμογή και είναι ανθεκτικό στο μέλλον.

Οι υποστηρικτές του C-V2X λένε ότι μπορούν να συνδεθούν τόσο στα αυτοκίνητα όσο και στις συσκευές στο περιβάλλον, με ευρύτερο φάσμα εφαρμογών σε τομείς όπως η ψυχαγωγία, τα δεδομένα κίνησης και η γενική πλοήγηση, όπου οι ταχύτητες δεδομένων ή η αποτυχία σήματος είναι λιγότερο πρόβλημα.

Οι υποστηρικτές του ITS-G5, που είναι κυρίως για τη σύνδεση αυτοκινήτων με άλλα αυτοκίνητα, λένε ότι είναι καλύτερο για επικοινωνίες κρίσιμης σημασίας χρόνου που εμπλέκονται στην αποφυγή των ατυχημάτων και στην πλοήγηση αντικειμένων.

Το εκτελεστικό μέλος της ΕΕ αρνήθηκε να σχολιάσει το σχέδιο. Είπε: «Επί του παρόντος, η Επιτροπή εξετάζει το καλύτερο ευρωπαϊκό πλαίσιο για την προώθηση των σωστών επενδύσεων στον τομέα αυτό και τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των υφιστάμενων συστημάτων και της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών».

Στην πραγματικότητα, η απόφαση θέτει την περιοχή σε καταμετρητές με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, οι οποίες βλέπουν το C-V2X, χρησιμοποιώντας τα κυψελοειδή δίκτυα, ως τη μελλοντική πορεία. Ορισμένες χώρες της ΕΕ όπως η Ισπανία, η Σουηδία, η Φινλανδία και η Νορβηγία ζήτησαν την αναβολή των προτεινόμενων κανόνων λόγω των διαφορετικών απόψεων σχετικά με το θέμα.

Μετά από έντονη άσκηση πίεσης, η Γαλλία, η οποία υποστηρίζει την τεχνολογία Wi-Fi, κατέληξε σε μια συμβιβαστική ρήτρα η οποία βρίσκεται τώρα υπό συζήτηση. Η πρότασή της, όπως λεγεται απο το Reuters, θα αναγκάσει την Επιτροπή να αναθεωρήσει τους κανόνες σε λιγότερο από 12 μήνες εάν εγκριθεί νέα τεχνολογία. Το έγγραφο καλεί επίσης όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να συνεργαστούν για να εξασφαλίσουν ισότιμους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των διαφόρων τεχνολογιών.

Η ομάδα Lobbying και ο υποστηρικτής C-V2X 5GAA δήλωσαν ότι αυτό δεν αρκεί. “Μια νομοθεσία που περιορίζεται σε μια επικοινωνία που βασίζεται στο Wi-Fi θα στείλει ένα αρνητικό μήνυμα σχετικά με τη δέσμευση της Ευρώπης για το 5G και είναι αντίθετη με τους στόχους του σχεδίου δράσης 5G της Επιτροπής, το οποίο στοχεύει στην προώθηση της πρώιμης ανάπτυξης του 5G σε μεγάλες διαδρομές μεταφοράς” είπε.

(europe.autonews.com)

Tags

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookies.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

For perfomance reasons we use Cloudflare as a CDN network. This saves a cookie "__cfduid" to apply security settings on a per-client basis. This cookie is strictly necessary for Cloudflare's security features and cannot be turned off.
  • __cfduid

We track anonymized user information to improve our website.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services