Το πεπρωμένο της Renault και του Γαλλικού Grand Prix έχει αναπόσπαστα συνδεθεί για περισσότερο από έναν αιώνα. Με λίγες μέρες να απομένουν για την επιστροφή του Γαλλικού Grand Prix στο Circuit Paul Ricard, κοιτάμε πίσω σε αυτή την ιστορία που περιλαμβάνει 10 νίκες, 13 Pole Positions και 26 βάθρα …
Το 1906, η Renault έγραψε μία από τις καλύτερες σελίδες στην ιστορία των αγωνιστικών αυτοκινήτων κερδίζοντας το πρώτο “Grand Prix” που διοργάνωσε το γαλλικό Automobile Club στο Le Mans.
Σαν νεύμα σε αυτή την κληρονομιά, η Renault έγραψε άλλη μια χρυσή σελίδα στην ιστορία της, στη Γαλλία. Δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της στην F1, η Renault έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που κέρδισε ένα Grand Prix με κινητήρα turbo στην Dijon με οδηγό τον Jean-Pierre Jabouille. Στον ίδιο αγώνα, ο René Arnoux είχε μια επική μάχη με τον Gilles Villeneuve που έμεινε στην ιστορία της F1.
Με τα χρόνια οι Pole positions και τα τρόπαια συνέχισαν να καταφθάνουν χάρη στον Alain Prost, τον René Arnoux, τον Patrick Tambay και τον Ayrton Senna. Το 1981, ο Alain Prost κέρδισε το παρθενικό του Grand Prix στη Dijon, χάρη στην εφευρετικότητα των μηχανικών της Renault. Το 1983, ο “καθηγητής” και η Renault κέρδισαν και πάλι, αυτή τη φορά στο Le Castellet.
Μετά από μια σύντομη παύση, η Renault επέστρεψε ως κατασκευαστης κινητήρων (V10) και ανέβηκε στο βάθρο στο πρώτο του γαλλικό Grand Prix. Ο Nigel Mansell κέρδισε στο Magny-Cours το 1991 και το 1992. Ένα χρόνο αργότερα, ο Alain Prost πήρε την έκτη νίκη του στη Γαλλία και το 100ο βάθρο του στην F1.
Το 1996, τα μονοθέσια με κινητήρα Renault έκαναν ένα ιστορικό 1-4 στο Magny-Cours!
Στις αρχές του 21ου αιώνα, η Renault έκανε την τρίτη της επιστροφή στην F1, με την πρόοδος από το ένα έτος στο άλλο, ο Fernando Alonso και η ομάδα έχασε μια στενή μάχη με τον Michael Schumacher, αλλά ο Ισπανός πήρε την εκδίκηση το 2005, το ίδιο έτος που η Renault κέρδισε τον πρώτο τίτλο στους κατασκευαστές.
Μια ιστορία που τώρα εμπνέει τη Renault Sport Formula One Team να ανακτήσει την ηγετική της θέση στο Γαλλικό GP…