Renault Trucks | Η εξοικονόμηση καυσίμων κατά 12,8% επιτρέπει στο Urban Lab 2 να επιτύχει τους στόχους του

Μετά από οκτώ μήνες ανάπτυξης και επτά μήνες δοκιμής του οχήματος Urban Lab 2, η Renault Trucks σημείωσε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 κατά 12,8% σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον, σε σύγκριση με ένα πρότυπο όχημα. Το αποτέλεσμα αυτό προέκυψε από τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, της κίνησης, των ελαστικών και της επικοινωνίας των οχημάτων-υποδομών.

Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 των οχημάτων της παραμένει βασική μέριμνα για τη Renault Trucks. Το έργο συνεργασίας EDIT, το οποίο ξεκίνησε το 2016, με τη συμμετοχή της Renault Trucks και έξι εταίρων, όπως οι Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA de Lyon (LamCoS) και IFSTTAR (LICIT). Στόχος του έργου ήταν να επιτευχθεί μείωση της κατανάλωσης καυσίμων σε αστική και περιφερειακή χρήση κατά 13% για φορτηγά ελεγχόμενης θερμοκρασίας. Το έργο παρήγαγε το εργαστηριακό όχημα Urban Lab 2, το οποίο, μετά από επτά μήνες δοκιμών και 4.500 χιλιόμετρα οδήγησης σε ανοικτούς δρόμους ή σε αναβατόριο, πέτυχε τους αρχικούς στόχους. Το Urban Lab 2 χρησιμοποιεί λιγότερα καύσιμα κατά 12,8% από το Renault Trucks D Wide (το όχημα αναφοράς), με συνολική μείωση 3,5 λίτρων καυσίμου και 9 κιλά CO2 ανά 100 χιλιόμετρα.

Κύκλος δοκιμών και μέθοδοι μέτρησης

Για να δημιουργηθεί ένας κύκλος δοκιμών που ήταν στατιστικά αντιπροσωπευτικός της χρήσης διανομής ελεγχόμενης θερμοκρασίας, οι μηχανικοί της Renault Trucks χρησιμοποίησαν μια βάση δεδομένων που περιλάμβανε πάνω από 8.000 χιλιόμετρα μετρήσεων.

Αυτός ο κύκλος ανοικτής οδού αποτελείται από 12 χιλιόμετρα σε αστικά περιβάλλοντα, 50 χιλιόμετρα σε περιφερειακούς δρόμους και 57 χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομους.

Αξιολόγηση των αεροδυναμικών βελτιώσεων

Σε συνεργασία με τη Lamberet, η Renault Trucks εργάστηκε για την αεροδυναμική του φορτηγού και του ψυγείου.

Για να βελτιωθεί η ροή του αέρα, οι εξατμιστές τοποθετήθηκαν στην οροφή του σώματος, ενώ η μονάδα ψύξης εγκαταστάθηκε στο μεταξόνιο του οχήματος. Προστέθηκαν αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένων των πίσω spoiler και των αναδιπλούμενων πλευρικών εκτροπέων που σχεδιάστηκαν από κοινού από τις Renault Trucks και Lamberet. Τα σκαλοπάτια πρόσβασης, τα απλοποιημένα καλύμματα τροχών, ο εκτροπέας οροφής, η αεροτομή και οι πλευρικοί εκτροπείς της καμπίνας τοποθετήθηκαν επίσης. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, ένα σύστημα φωτογραφικών μηχανών αντικατέστησε τους συμβατικούς καθρέφτες.

Οι βελτιώσεις που προκύπτουν από αεροδυναμικά εξαρτήματα μετρήθηκαν στο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου του κύκλου δοκιμής. Αυτές οι μετρήσεις καταγράφηκαν νωρίς το πρωί για να αποφευχθούν τυχόν διαταραχές που προκλήθηκαν από τον άνεμο, η ταχύτητα του οποίου καταγράφηκε σε τρία ξεχωριστά σημεία για να εξασφαλιστεί ότι οι καιρικές συνθήκες θα ήταν ίδιες για το Urban Lab 2 και το όχημα αναφοράς. Το πρωτόκολλο δοκιμής επαναλήφθηκε επτά φορές για να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.

Τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών επιβεβαίωσαν ότι η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής είναι ένας από τους βασικούς μοχλούς για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 των οχημάτων διανομής, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται σε περιαστικό περιβάλλον.

Ενσωμάτωση του μικροϋβριδικού συστήματος

Ένας συνδυασμός μικροϋβριδικών και Stop & Start τεχνολογιών, σχεδιαστηκε με την Valeo, δοκιμάστηκε στο Urban Lab 2.

Έχουν δοκιμαστεί αρκετές στρατηγικές λειτουργίας μικρο-υβριδικών συστημάτων για τη μεγιστοποίηση της ενέργειας που ανακτήθηκε τόσο κατά τη διάρκεια της πέδησης όσο και κατά την υπέρβαση. Επιπλέον, αφιερώθηκε σημαντικός χρόνος και προσπάθεια στις στρατηγικές διακοπής / εκκίνησης του κινητήρα για τη μείωση του χρόνου και την ελαχιστοποίηση των κραδασμών.

Τρεις τύποι δοκιμών κατανάλωσης μικροϋβριδικών συστημάτων πραγματοποιήθηκαν στον πάγκο εργασίας:
– χωρίς το μικρο-υβριδικό σύστημα, στην τυποποιημένη διαμόρφωση.
– με το μικρο-υβριδικό σύστημα, χωρίς το σύστημα Stop & Start.
– με το μικρο-υβριδικό σύστημα και το σύστημα Stop & Start.

Τα συστήματα Stop & Start και μικρο-υβριδικά συστήματα επιβεβαίωσαν σημαντικά κέρδη στην κατανάλωση καυσίμου, ειδικά σε αστικά περιβάλλοντα.

Συνδεσιμότητα

Το Urban Lab 2 διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης που αναπτύχθηκε από την BeNomad, μαζί με ένα σύστημα επικοινωνίας με τα φώτα οδικής κυκλοφορίας. Αυτή η συνδεσιμότητα υποδομής επιτρέπει στο Urban Lab 2 να λαμβάνει πληροφορίες από τους φωτεινούς σηματοδότες και να υπολογίζει εάν είναι πιο αποδοτικό να επιταχύνει ή να φρενάρει.

Για να προσδιοριστεί ο αντίκτυπος αυτής της τεχνολογίας στην κατανάλωση καυσίμων, έγιναν πρώτα οι μετρήσεις στα αστικά τμήματα του κύκλου δοκιμών για τον χαρακτηρισμό της πραγματικής κυκλοφορίας και των φώτων. Ορισμένες προσομοιώσεις έλαβαν υπόψη διαφορετικές συνθήκες κυκλοφορίας και απαιτήθηκαν κλιμακωτοί χρόνοι έναρξης για την απόκτηση αξιόπιστων στατιστικών στοιχείων.

Οι δοκιμές στη συνέχεια διεξήχθησαν σε κλειστό κύκλωμα, ακολουθούμενη από δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες σε ανοικτούς δρόμους στο Μπορντό. Οι τελευταίες δοκιμές επιβεβαίωσαν την ακρίβεια του αλγορίθμου που ανέλαβε τον έλεγχο του οχήματος, στη φάση επιβράδυνσης, για τη βελτιστοποίηση της εξοικονόμησης καυσίμου.

Αυτή η τεχνολογία υποστήριξης οδηγών παρέχει σημαντικές βελτιώσεις όχι μόνο στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, αλλά και στην άνεση του οδηγού.

Μείωση της αντίστασης κύλισης των ελαστικών

Το Urban Lab 2 είναι εφοδιασμένο με ελαστικά πρωτότυπου Michelin, σχεδιασμένα για να μειώνουν την αντίσταση κύλισης χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά άλλα κριτήρια απόδοσης.

Οι μετρήσεις επιδόσεων των ελαστικών καταγράφηκαν στα τμήματα περιφερειακού και αυτοκινητοδρόμου του κύκλου. Διεξήχθησαν τρεις ακολουθίες δοκιμών με το όχημα αναφοράς και όχημα επίδειξης για να μετρηθεί η αύξηση της θερμοκρασίας και της πίεσης εκάστου των ελαστικών.

Σε αυτή τη βάση, ένα μοντέλο προσομοίωσης που αναπτύχθηκε ειδικά από τη Michelin μετρά τις εξελίξεις στην αντίσταση κύλισης καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου. Αυτό επιτρέπει την ακριβέστερη μέτρηση των διαφορών στην κατανάλωση καυσίμου, σε σύγκριση με την τυποποιημένη μέθοδο χρήσης σταθερού βέλτιστου συντελεστή αντίστασης κύλισης (τιμή ISO).

 

Το έργο EDIT επιβεβαίωσε τη συνάφεια των τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη της στοχοθετημένης μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων. Οι εργασίες στο εργαστήριο του οχήματος βοηθούν τη Renault Trucks να κατανοήσει καλύτερα τους φυσικούς μηχανισμούς που οδηγούν σε αυτή τη μείωση και να αναπτύξει τις τεχνικές λύσεις των μελλοντικών προϊόντων της, ιδίως για την εκπλήρωση των μελλοντικών προτύπων εκπομπής CO2.

Παρόλο που το Urban Lab 2 δεν σχεδιάστηκε για να διατίθεται στην αγορά με τη σημερινή του μορφή, οι πιο αποτελεσματικές τεχνολογίες από πλευράς απόδοσης μπορούν να ενσωματωθούν στα οχήματα παραγωγής.

(renault-trucks)

Tags

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookies.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

For perfomance reasons we use Cloudflare as a CDN network. This saves a cookie "__cfduid" to apply security settings on a per-client basis. This cookie is strictly necessary for Cloudflare's security features and cannot be turned off.
  • __cfduid

We track anonymized user information to improve our website.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services