{Stories} Τα μικρά της Renault, μακροχρόνιοι «παίκτες» στις αλλαγές στην κοινωνία

Η ιστορία των μικρών αυτοκινήτων της Renault είναι ξεχωριστή και με ιδιαίτερη θέση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Κάθε ένα ανταποκρίθηκε επιτυχώς στις αλλαγές στην κοινωνία και εξακολουθεί να κατέχει μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές των αυτοκινητιστών.

1946: 4CV, το πρώτο μικρο της Renault
Ο πόλεμος έχει περάσει. Η Ευρώπη αρχίζει να ανοικοδομείται και οι άνθρωποι είναι και πάλι σε θέση να σκεφτούν το μέλλον επιστρέφοντας σε μια πιο ειρηνική πραγματικότητα.

Για όσους θέλουν να απολαύσουν την ελευθερία τους, το 4 CV ήταν η τέλεια λύση. Το αυτοκίνητο με πίσω κινητήρα, σχεδιασμένο μυστικά κατά την διάρκεια του πολέμου από μηχανικούς της Renault, ήταν αρκετά ευρύχωρο για μια οικογένεια και τις αποσκευές της. Η ανταγωνιστική τιμή του νέου μοντέλου έκανε την ιδιοκτησία αυτοκινήτων μια δυνατότητα για ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Το 4CV σημάδεψε τα μεταπολεμικά χρόνια, προσελκύοντας με την αυτοπεποίθησή του και την απλότητα του ένα ευρύ κοινό, από τις εργατικές τάξεις έως τις μεσαίες τάξεις.

1961: Η Renault 4L, το πρώτο “αυτοκίνητο για τη ζωή”
Η μεταπολεμική έκρηξη είναι εδώ. Η οικονομία ανακάμπτει, η καινοτομία είναι μεγάλη και το βιοτικό επίπεδο βελτιώνεται με τη διαδεδομένη διαθεσιμότητα νέων καταναλωτικών αγαθών, συμπεριλαμβανομένων των οικιακών συσκευών και των αυτοκινήτων. Οι οικογένειες πηγαίνουν έξω, απολαμβάνουν τον ελεύθερο χρόνο τους, ταξιδεύουν για να εξερευνήσουν τους ανοιχτούς χώρους.

Ήταν για αυτές τις οικογένειες που η Renault δημιούργησε το Renault 4L. Το 4L θα γίνει θρύλος με την επαναστατική και πρακτική πόρτα του πίσω μέρους, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση φόρτωσης για όλη την οικογένεια και τις αποσκευές της. Το πρώτο πραγματικό «αυτοκίνητο για την ζωή» της Renault, το 4L, πωλήθηκε σε περισσότερες από οκτώ εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως μεταξύ 1961 και 1990.

1972: Renault 5, το πνεύμα του 1968
Τα ηθικά έχουν χαλαρώσει μετά τα γεγονότα του 1968. Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι απολαμβάνουν μεγαλύτερη ελευθερία και οι ψυχαγωγικές τους δραστηριότητες και τα ταξίδια γίνονται όλο και πιο ποικίλα.

Αυτή η περίοδος ευφορίας επρόκειτο να τερματιστεί απότομα το 1973 με την πρώτη πετρελαϊκή κρίση. Το Renault 5, με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,5 l/100 km), έφτασε ακριβώς στην κατάλληλη στιγμή. Πρόκειται για ένα νέο είδος μικρού αυτοκινήτου, με ελκυστική εμφάνιση, με το φιλικό του πρόσωπο και την ευελιξία, με τους “έξυπνους” προφυλακτήρες κατασκευασμένους από συνθετικά υλικά για προστασία κατά την στάθμευση.

Το Renault 5, που ξεκίνησε το 1972, βρήκε γρήγορα το κοινό του (31% γυναίκες και 35% άτομα κάτω των 30 ετών κατά το πρώτο έτος) και συνέχισε να επιτυγχάνει διαρκή επιτυχία. Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, η Renault αντικατέστησε το Renault 5 με το Super Five. Κατασκευασμένο σε 8,5 εκατομμύρια μονάδες μεταξύ 1972 και 1996, το Renault 5 και το Super Five απολάμβαναν μια μακρά σταδιοδρομία και συνεχίζουν να κατέχουν μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές των αυτοκινητιστών. Το Renault 5 κυκλοφόρησε επίσης σε σπορ εκδόσεις που κέρδισαν το θρυλικό status, συμπεριλαμβανομένων των R5 Alpine και R5 Turbo.

1993: Twingo, Voiture à vivre
Η κρίση συνεχίζεται, οι οικονομίες υπονομεύονται από τη συντριβή των χρηματιστηρίων και οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται, κυρίως εξαιτίας του πολέμου του Κόλπου. Αλλά το τείχος του Βερολίνου έχει πέσει πρόσφατα, ανοίγοντας ένα νέο μέλλον για την Ευρώπη. Η διχοτόμηση βρίσκεται σε ισχύ: θέλουμε να ονειρευτούμε ένα καλύτερο μέλλον, αλλά η καθημερινή ζωή μας εμποδίζει να το κάνουμε.

Και στη συνέχεια ήρθε το Twingo, ένα πολύ πρωτότυπο αυτοκίνητο πόλης που συγκλόνισε την αυτοκινητοβιομηχανία. Το Twingo, που ξεκίνησε με έναν κινητήρα, ένα επίπεδο εξοπλισμού και τέσσερα φωτεινά χρώματα, σχημάτισε ένα μεγάλο χαμόγελο στα πρόσωπα των ανθρώπων, ακόμη και με το όνομα του, ένα μείγμα των λέξεων “twist”, “swing” και “tango”.

Το πρώτο single-box αυτοκίνητο στην αγορά, χαρακτηρίστηκε από ένα ακλόνητο χαρούμενο “βλέμμα” και μοναδικό στυλ αμαξώματος, με εξαιρετικά κοντή μύτη και ένα χρήσιμο μήκος καμπίνας 1,78 μ. Με το αρθρωτό σχεδιασμό και την ευελιξία του, το Twingo ήταν τέλειο για όλα τα είδη των διαδρομών! Και όπως λέει και ο τίτλος, αυτοκίνητο για να ζεις!

Σήμερα: η αιώνια αισιοδοξία του Twingo
Σε έναν παγκοσμιοποιημένο – και μερικοί θα λέγαμε, ομογενοποιημένο – κόσμο, υπάρχει το δικαίωμα για διάκριση. Οι νέες τεχνολογίες ανοίγουν έναν νέο κόσμο έκφρασης και ελευθερίας, στον οποίο η συμμετοχή και το παιχνίδι είναι καθοριστικής σημασίας.

Σε αυτή τη νέα κοινωνία το νέο Twingo χαράζει τη θέση του, προσφέροντας χαμογελά στα πρόσωπα των ανθρώπων. Διασκεδαστικό, εξαιρετικό στους ελιγμούς και συνδεδεμένο, ακόμα μικρό εξωτερικά και μεγάλο εσωτερικά, το Twingo έχει σχεδιαστεί για την πόλη, με ακτίνα στροφής 4,30 μ. Για άλλη μια φορά ο τόνος με τα λαμπερά χρώματα του αμαξώματος δίνει στους ιδιοκτήτες την πλήρη δύναμη να εκφραστούν. Το Twingo είναι ένας άξιος κληρονόμος των κλασικών μικρών αυτοκίνητων της Renault και η αιώνια αισιοδοξία της αρχικής έκδοσης. Ενώ διαθέτει την δική του ξεχωριστή προσωπικότητα, όπως και οι πρόγονοι του, είναι καινοτόμο, “για ζωή” και γεμάτο ψυχή.

Tags

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...