{Stories} Το πρώτο αυτοκίνητο της Renault παρευρίσκεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2018

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2018 δεν είναι μόνο για τα τελευταία αυτοκίνητα της γαλλικής φίρμας – το πρώτο Renault, το Voiturette, υπήρξε και εκεί. Στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 120 χρόνων της Renault, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει μια εξαιρετική ιστορία πίσω του.
Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού συνδέεται κυρίως με τις τελευταίες εκκινήσεις αυτοκινήτων, όμως φέτος το άλλο άκρο της χρονικής κλίμακας εκπροσωπήθηκε με το πρώτο αυτοκίνητο της Renault που παρουσιάστηκε ποτέ.
Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού πραγματοποιείται στο εκθεσιακό κέντρο Porte de Versailles του Παρισιού και είναι ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα της χρονιάς. Διαθέτει παραδοσιακά μια ποικιλία από νέα οχήματα από τις κορυφαίες εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο, αλλά φέτος καυχιέται επίσης για το πρώτο αυτοκίνητο της Renault που κατασκευάστηκε ποτέ, το Voiturette. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1898 και 1903.
Η Renault ιδρύθηκε το 1899 ως “Société Renault Frères” από τον επίδοξο μηχανικό Louis Renault και τους αδελφούς Marcel και Fernand.
Το πρώτο Voiturette, που σημαίνει “Μικρο Αυτοκίνητο”, είχε ήδη σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από τον Louis Renault το 1898 και σύμφωνα με το μύθο δεν είχε ποτέ την πρόθεση να το πουλήσει. Αντ ‘αυτού το χρησιμοποίησε για προσωπικά ταξίδια, συμπεριλαμβανομένου ενός Χριστουγεννιάτικου πάρτι στο Παρίσι την Παραμονή των Χριστουγέννων το 1898. Εκεί οι φίλοι του τον πείραζαν για την περίεργη κατασκευή του, οπότε ο Louis απέδειξε τις ικανότητες του Voiturette ανεβαίνοντας αρκετές φορές την ανηφόρα της Rue Lepic με ένα φίλο του πατέρα του, ως επιβάτης. Ο επιβάτης ήταν αρκετά εντυπωσιασμένος που ήθελε να αγοράσει το αυτοκίνητο!
Δώδεκα αυτοκίνητα πωλήθηκαν τη νύχτα εκείνη και η εταιρεία ιδρύθηκε λίγες εβδομάδες αργότερα. Τα πρώτα θεμέλια για μια απέραντη αυτοκρατορία τέθηκαν έτσι.
Το αυτοκίνητο είχε έναν κινητήρα De Dion-Bouton 1 κυλίνδρου, ο οποίος του επέτρεπε να φτάσει στην τελική ταχύτητα των 32kmh και είχε ένα κιβώτιο ταχυτήτων 3 σχέσεων. Τα ελαστικά της Continental χρησιμοποιήθηκαν για το αυτοκίνητο, ένα εμπορικό σήμα που χρησιμοποιείται ακόμα για πολλά σύγχρονα Renault σήμερα.
Το ελαφρύ, καλοσχεδιασμένο voiturette έδειξε ήδη πολλά από τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, με μπροστινό κινητήρα, μετάδοση με άξονα με γενική άρθρωση και κιβώτιο άμεσης κίνησης με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας του Louis Renault.
Το Type Α Voiturette διαχωρίστηκε από την απλότητα τoυ. Ήταν αξιόπιστο, εύκολο στη συντήρηση και ευκολότερο στην κατασκευή από τους ανταγωνιστές του. Και η εμπορική ανάπτυξή του ήταν τεράστια – το 1899, 60 άτομα έφτιαξαν 71 από αυτά, μέχρι το 1901 η παραγωγή είχε αυξηθεί σε 290.
Το Voiturette Type A είχε επίσης επιτυχία σε αγώνες δρόμου, με τους αδελφούς Renault που οδηγούσαν το αυτοκίνητο. Το 1899 κέρδισε του αγώνες Παρίσι-Τρουβίλ, Παρίσι-Οστένδη και Παρίσι-Ραμπουγιέ, ενώ το 1901 ο Louis Renault κέρδισε τον πρώτο διεθνή αγώνα του, το Παρίσι-Βερολίνο.
Υπήρχαν πολλά επόμενα μοντέλα από το Voiturette. Το Type Β πρόσθεσε πόρτες και οροφή – η Renault εφευρίσκε το sedan με αυτόν τον τρόπο. Ακολούθησε το Type C των τεσσάρων επιβατών, το οποίο παρουσιάστηκε Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1900, καθιστώντας τη Renault ως κατασκευαστή αυτοκινήτων. Αργότερα υπήρξαν τα Type D / E / G που παρουσίαζαν αναβαθμισμένες αλλαγές κινητήρων και πλαισίων.
- Προηγούμενο Η Infiniti και η Renault Sport Formula One συνεργάζονται για την τεχνολογία διπλού υβριδικού συστήματος
- Επόμενο Η Renault στοχεύει στην αύξηση της παραγωγικής ικανότητας στο εργοστάσιο της Dacia στη Ρουμανία