{Stories} Tο αυθεντικό «κτήνος» που ακούει στο όνομα Renault Espace F1

Όνομα: Renault Espace F1
Ντεμπούτο: Σαλόνι Παρισιού 1994
Προδιαγραφές: Κινητήρας Renault F1 V10, 3.5 λίτρων, 40 βαλβίδες. 820 ίππους, πίσω κίνηση και εξατάχυτο διαδοχικό κιβώτιο ταχυτήτων, 1.300 κιλά βάρους
Γιατί το θυμόμαστε; Γιατί είναι ένα minivan με κινητήρα της Formula 1

Το έτος ήταν το 1994 και η Renault γιορτάζει τη δέκατη επέτειο του ήδη εξαιρετικά δημοφιλούς Espace. Για να μνημονεύσει ένα ορόσημο αυτού του διαμετρήματος, η Renault συνεργάστηκε με τη Matra για να δημιουργήσει ένα πολύ ειδικό πρωτότυπο. Σχεδόν τόσο θεαματικό όσο και παράλογο. Έτσι γεννήθηκε το Espace F1 Concept, ένα minivan που εφοδιαζόταν με τον κινητήρα της Williams-Renault FW15C, παγκόσμιας πρωταθλήτριας F1 το 1993.

Ο κινητήρας V10 3,5 λίτρων τοποθετήθηκε κεντρικά, αφού υποβλήθηκε σε αλλαγές, αυξάνοντας την ισχύ από 700 σε 820 HP. Εάν σε αυτό τον παράγοντα προσθέτουμε το γεγονός ότι ενσωματώνει ένα σασί από ανθρακονήματα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αυτό το αυθεντικό «κτήνος» ήταν σε θέση να φτάσει τα 312,2 χλμ / ώρα και να επιταχύνει από τα 0-100 σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα.

Επιπλέον, χάρη στη συμπερίληψη ενός εξοπλισμού φρένων με δίσκους carbocerámicos, ο γαλλικός «πύραυλος» μπορούσε να κάνει το 0-270-0 km / h σε λιγότερο από 600 μέτρα.

Χάρη στην προαναφερθείσα χρήση ελαφρών υλικών και στο έργο των μηχανικών, το βάρος έφτασε μόλις τα 1.300 κιλά. Επίσης, εν μέρει λόγω της κατασκευής του πλαισίου από ανθρακονημα και της αντικατάστασης ορισμένων στοιχείων, όπως το καπό, η πίσω πόρτα, η οροφή και το γυαλί. Το υπόλοιπο αμάξωμα, καθώς και ο χώρος των επιβατών, έπρεπε να «προσαρμοστούν» για να κάνουν χώρο για τον κινητήρα της Formula 1, καθιστώντας το έτσι το ταχύτερο minivan στον κόσμο.

Επιπλέον, το εσωτερικό περιλάμβανε τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα τύπου baquet, με δομή κατασκευασμένη από ανθρακονημα, που ήταν κατάλληλα για να ακούσουν τις κραυγές του V10 ζωντανά και απευθείας.

Για προφανείς λόγους, το F1 Espace δεν εξελίχθηκε, χωρίς καμία πρόθεση να μπει στην παραγωγή. Αυτή τη στιγμή, εκτίθεται στο Μουσείο της Matra, στη Γαλλία, που είναι η ζωντανή εικόνα μιας από τις πιο τρελές και δυσανάλογες ιδέες στην ιστορία της Renault.

Tags

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookies.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

For perfomance reasons we use Cloudflare as a CDN network. This saves a cookie "__cfduid" to apply security settings on a per-client basis. This cookie is strictly necessary for Cloudflare's security features and cannot be turned off.
  • __cfduid

We track anonymized user information to improve our website.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services