Ο Γάλλος κατασκευαστής δημιούργησε ένα τμήμα start-up για να πραγματοποιήσει τις ψηφιακές καινοτομίες του. Επενδύει μεταξύ 150 και 200 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Δημιουργήθηκε, την 1η Ιανουαρίου 2017, κοντά στην έδρα της Renault. Όπως και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ο γαλλος κατασκευαστής επέλεξε να δημιουργήσει ένα τμήμα start-up για να ενισχύσει την ψηφιακή του επανάσταση.
Κόσμος των “geeks”
Ο Serge Yoccoz, διευθύνων σύμβουλος της Renault Digital, 24 ετών και πρώην διευθυντής στρατηγικής, είχε ήδη προσλάβει 100 άτομα μέχρι τα τέλη του 2017 και σχεδιάζει άλλες 100 έως 150 προσλήψεις μέχρι το τέλος αυτού έτους. Εκτός από τη μικρή διοικητική ομάδα, οι περισσότεροι από αυτούς τους μηχανικούς, προγραμματιστές, αρχιτέκτονες, σχεδιαστές, είναι κάτω των 30 ετών, προσλαμβάνονται στο τέλος του σχολείου τους ή στις νεοσύστατες επιχειρήσεις. Όλα έχουν γίνει για να τους κάνουν να νιώθουν μέρος αυτού του συγκεκριμένου κόσμου των “geeks”. Δεν υπάρχει βαριά ιεραρχική δομή, “Ο στόχος είναι να παραδώσει προϊόντα σε τέσσερις μήνες”, λέει ο Serge Yoccoz.
Από το περασμένο καλοκαίρι, οι υπεύθυνοι των ομάδων σε εργοστάσια έχουν εξοπλιστεί με tablet, εξοπλισμένα με πίνακες ελέγχου προσαρμοσμένους στα σχετικά εργοστάσια. “Αναλύοντας την πορεία του υπεύθυνου μιας ομάδας, συνειδητοποιήσαμε ότι χάθηκε πολύς χρόνος, χωρίς καμία προστιθέμενη αξία, ειδικά στο ταξίδι”, εξηγεί ο Jean-Jacques Guedes, ο οποίος ηγήθηκε του προτζεκτ. Χάρη σε αυτά τα tablet, δεν υπάρχει λόγος να επιστρέψετε στο γραφείο για να συμβουλευτείτε τα δεδομένα, για παράδειγμα. “Κέρδισα 45 λεπτά την ημέρα”, λέει ο Luis Fidalgo σε βίντεο στο εργοστάσιο Valladolid της Ισπανίας. Ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2017, το προτζεκτ (το οποίο απαιτεί επίσης την εγκατάσταση Wifi σε εργοστάσια) είχε εξοπλίσει 4 εργοστάσια στο τέλος του 2017. Οι υπόλοιπες μονάδες παραγωγής του ομίλου θα εξοπλιστούν μέσα σε ένα χρόνο, με προγραμματισμένη ανάπτυξη 2.500 tablet.
Επιστροφή στην άμεση επένδυση
“Έχουμε 40 προτζεκτ αυτού του τύπου που βρίσκονται σε εξέλιξη, τα μισά αφορούν την μηχανική και τη βιομηχανία και τα άλλα μισά τις πωλήσεις ή μετά την πώληση”, εξηγεί ο Serge Yoccoz. Ως άλλο παράδειγμα, η Renault Digital έχει αναπτύξει ένα μοντέλο για την αναφορά των μεταχειρισμένων οχημάτων: με λίγα κλικ, αφού απαντήσει σε ένα μικρό αριθμό ερωτήσεων στην ιστοσελίδα, ο πελάτης λαμβάνει μια αποτίμηση για το αυτοκίνητό του, με τη δέσμευση ενός διανομέα να το αγοράσει πίσω σε αυτήν την τιμή. “Έχουμε πολλαπλασιάσει κατά 20 τον αριθμό των επαφών στους αντιπροσώπους μας”, δήλωσε ο Serge Yoccoz.
Για την Renault, η απόδοση της επένδυσης είναι άμεση ή σχεδόν χάρη στις οικονομίες που πραγματοποιήθηκαν και στην πρόσθετη εμπορική δραστηριότητα που δημιουργήθηκε. “Έχουμε επενδύσει πολλά στη Renault Digital: μεταξύ 150 και 200 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως”, λέει ο Frédéric Vincent, Διευθυντής IT της Renault και Πρόεδρος της Renault Digital. “Και ελπίζουμε να κερδίσουμε 1 δισεκατομμύριο ευρώ”. Μια μεγάλη φιλοδοξία για μια μικρή ομάδα, στο επίπεδο των 125.000 υπαλλήλων της Renault σε όλο τον κόσμο.
Source: lesechos.fr