Τον Απρίλιο του 2016, η Renault ανέλαβε την υποχρέωση να ενημερώνει τα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα Euro 6b για να μειώσει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε πραγματικές συνθήκες. Μέχρι σήμερα, λιγότερο από το 5% των εμπλεκομένων αυτοκινήτων έχουν τροποποιηθεί.
Το σκάνδαλο της Volkswagen έπληξε πολλούς κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης της Renault. Σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, διάφορα μοντέλα έδειξαν εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) αρκετά πάνω από το όριο. Αν και δεν έγινε λόγος για εξαπάτηση, η Renault είχε κατηγορηθεί ότι επέλεξε ένα διαβαθμισμένο σύστημα κάθαρσης για να περάσει τα πρότυπα.
Σε ανταπόκριση, η Renault ανακοίνωσε τον Απρίλιο του 2016 ότι βελτίωσε το σύστημα της για τη μείωση των εκπομπών NOx. Ο κατασκευαστής δεσμεύτηκε να ανακαλέσει από τον Οκτώβριο του 2016 μοντέλα εξοπλισμένα με πετρελαιοκινητήρα Euro 6b για να εγκαταστήσει αυτές τις ενημερώσεις, στις οποίες υποσχέθηκε καμιά επίπτωση στην απόδοση και την κατανάλωση.
Συνολικά 1,3 εκατομμύρια οχήματα πρέπει να ενημερωθούν. Δύο χρόνια μετά την ανακοίνωση, είναι πολύ μακριά από αυτό το νούμερο. Σύμφωνα με την γαλλική εφημερίδα Les Échos, λιγότερο από το 5% των εν λόγω οχημάτων έλαβε την ενημέρωση. Και η ανανέωσή θα κρατήσει αρκετά, καθώς η Renault αναμένει να φτάσει το 25% στο τέλος του έτους, 50% στα μέσα του 2019 και 90% το 2020!
Η πλευρά της Renault εξηγεί ότι ο επαναπρογραμματισμός έγινε σύμφωνα με την καλή θέληση των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων. Προειδοποιήθηκαν στις αρχές του 2017, αλλά ένας εκπρόσωπος της Renault δήλωσε ότι “κανείς σχεδόν δεν έχει έρθει”. Η Renault επισης αποφάσισε να κάνει την ενημέρωση κατά τη διάρκεια επίσκεψης σε ένα συνεργείο, ανεξάρτητα από τον λόγο επίσκεψης του οχήματος. Η μέθοδος αυτή έχει ήδη εφαρμοστεί σε ορισμένα μοντέλα όπως το Talisman,όπου ο ρυθμός ενημέρωσης είναι ήδη στο 30%.
Photo: AutoPlus