Σε μια πρόσφατη δοκιμή πρόσκρουσης που διεξήχθη από το Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN NCAP), το Renault Kwid πέτυχε μηδενική βαθμολογία αστεριών. Το δοκιμαστικό αυτοκίνητο, το οποίο εξάγεται από το εργοστάσιο της Renault-Nissan στο Chennai της Ινδίας, ήταν για την ινδονησιακή αγορά.
Το Kwid made-in-India συναντήθηκε επίσης με μια παρόμοια μοίρα στις δοκιμές Global NCAP όταν δοκιμάστηκε το 2016 πολλές φορές. Στην πραγματικότητα, το Renault Kwid ήταν ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν από το Global NCAP στις αρχές του 2016 με την καμπάνια #safercarsforindia.
Όπως και στο αποτέλεσμα ASEAN NCAP, το Kwid σημείωσε μηδενικά αστέρια στις δοκιμές Global NCAP επίσης. Αργότερα το 2016, μετά από κάποια δομική ενίσχυση, το Kwid δοκιμάστηκε και πάλι από το Global NCAP και κατάφερε να πάρει ένα αστέρι. Ωστόσο, σύμφωνα με το Global NCAP, οι δομικές ενισχύσεις έγιναν μόνο από την πλευρά του οδηγού. Η Renault εισήγαγε αυτο το διαρθρωτικά βελτιωμένο Kwid στην ινδική αγορά εκείνου του έτους.
Σε απόλυτη αντίθεση, το Renault Kwid της Βραζιλίας έτυχε αξιοσημείωτης βαθμολογίας τριών αστέρων όταν δοκιμάστηκε από τα LATIN NCAP τον Νοέμβριο του 2017. Το Kwid στην αγορά της Νότιας Αμερικής διαθέτει τέσσερις αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου του εμπρός και του πλευρικού, μαζί με ABS και τα άγκιστρα παιδικών καθισμάτων EBD και Isofix. Το India-spec Kwid, από την άλλη πλευρά, διαθέτει μόνο ένα προαιρετικό αερόσακο οδηγού.
Το Kwid στη Βραζιλία είναι επίσης βαρύτερο από αυτό της Ινδίας. Για να βάλουμε τα πράγματα σε προοπτική, το αυτοκίνητο που δοκιμάστηκε από το LATIN NCAP ζύγιζε 992 κιλά, ενώ στα ASEAN NCAP το Kwid που κατασκευάστηκε στην Ινδία ήταν 770 κιλά. Αυτό ισοδυναμεί με μια επιβλητική διαφορά των 222 κιλών μεταξύ των δύο.
Σχετικά με το φτωχό αποτέλεσμα του ASEAN NCAP για το Renault Kwid, ο David Ward, Γενικός Γραμματέας της Global NCAP, δήλωσε: “Είναι πολύ ενοχλητικό να βλέπουμε ένα τόσο κακό αποτέλεσμα για το Kwid. Η Renault έχει δείξει ότι μπορεί να κάνει μια πολύ ασφαλέστερη εκδοχή στη Λατινική Αμερική, οπότε γιατί οχι και στη Νοτιοανατολική Ασία;”
Δεν είναι μόνο το Renault Kwid, στα Global NCAP χαντακωσε ολόκληρο το τμήμα της αρχικής κατηγορίας στην Ινδία με αυτοκίνητα όπως το Maruti Suzuki Alto 800 και το Hyundai Eon που είχαν άσχημα αποτελέσματα. Ωστόσο, αυτά τα αυτοκίνητα θα ενημερωθούν με μεγάλη ευγένεια από τα επερχόμενα πρότυπα ασφαλείας που θα απαιτούν διπλούς εμπρός αερόσακους, ABS και EBD να είναι στάνταρ. Η Ινδία θα αποκτήσει επίσης το δικό της πρότυπο δοκιμών πρόσκρουσης BNVSAP το 2020, το οποίο θα αξιολογεί τα ινδικά αυτοκίνητα σε διάφορες παραμέτρους ασφαλείας.
(cardekho.com)