Το Groupe Renault, ο Ευρωπαίος ηγέτης στην ηλεκτρική κινητικότητα, ανακοίνωσε σήμερα την κυκλοφορία του Advanced Battery Storage, ενός σταθερού συστήματος αποθήκευσης για ενέργεια που παράγεται αποκλειστικά από μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων EV.
Θα έχει χωρητικότητα αποθήκευσης τουλάχιστον 60 MWh, καθιστώντας το το μεγαλύτερο σύστημα του είδους του που κατασκευάστηκε ποτέ στην Ευρώπη. Οι πρώτες εγκαταστάσεις θα αναπτυχθούν στις αρχές του 2019 σε τρεις τοποθεσίες στη Γαλλία και τη Γερμανία: στα εργοστάσια της Renault στο Douai και Cléon και σε ένα πρώην εργοστάσιο με καύση άνθρακα στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία. Στη συνέχεια, η χωρητικότητα αποθήκευσης θα επεκταθεί σταδιακά με την πάροδο του χρόνου, ώστε να φτάσει την ενέργεια 2.000 μπαταριών EV. Σε αυτή τη φάση, το σύστημα θα έχει φθάσει – ή πιθανότατα θα υπερβεί – τα 60 MWh, που αντιστοιχεί στην καθημερινή κατανάλωση μιας πόλης 5.000 νοικοκυριών.
Σκοπός του συστήματος αυτού είναι να διαχειριστεί τη διαφορά μεταξύ της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και της παραγωγής σε δεδομένη χρονική στιγμή, προκειμένου να αυξηθεί το ποσοστό ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό μείγμα. Αυτό σημαίνει να διατηρηθεί η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στο ηλεκτρικό δίκτυο με την ενσωμάτωση διαφορετικών πηγών ενέργειας με κυμαινόμενες παραγωγικές ικανότητες. Το παραμικρό χάσμα μεταξύ κατανάλωσης και παραγωγής δημιουργεί διαταραχές που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τη σταθερότητα της τοπικής συχνότητας (50 Hz). “Η σταθερή μας λύση αποθήκευσης στοχεύει να αντισταθμίσει αυτές τις διαφορές: αποδίδει τα αποθέματά της σε ένα σημείο ανισορροπίας στο δίκτυο σε ένα δεδομένο χρονικό διάστημα για να μειωθούν τα αποτελέσματα”, δήλωσε ο Nicolas Schottey, Διευθυντής του προγράμματος Groupe Renault New Business Energy. Βοηθώντας στη διατήρηση της ισορροπίας του δικτύου, το σταθερό σύστημα αποθήκευσης θα ενισχύσει την οικονομική ελκυστικότητα των ενεργειακών πηγών χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Αυτό το σταθερό σύστημα αποθήκευσης είναι κατασκευασμένο με μπαταρίες EV που συγκεντρώνονται σε δοχεία. Το σύστημα χρησιμοποιεί μπαταρίες δεύτερης διάρκειας ζωής, καθώς και νέες μπαταρίες που αποθηκεύονται για μελλοντική χρήση σε τυποποιημένες αντικαταστάσεις κατά τη διάρκεια εργασιών μετά την πώληση. “Αυτή η μοναδική συναρμολόγηση θα δώσει στην Advanced Battery Storage την ικανότητα να παράγει ή να απορροφά, στιγμιαία την ισχύ 70MW. Η υψηλή αυτή ισχύς σε συνδυασμό με την υψηλή χωρητικότητα της λύσης μας θα επιτρέψει την αποτελεσματική αντίδραση σε όλες τις σημαντικές προσκλήσεις στο δίκτυο », εξηγεί ο Nicolas Schottey.
Στενή συνεργασία με τους συνεργάτες
Ως πρωτοπόρος και ηγέτης στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ευρώπη, το Groupe Renault επεκτείνεται πέραν του ρόλου της ως κατασκευαστή οχημάτων για να γίνει παίκτης στα έξυπνα ηλεκτρικά και ενεργειακά οικοσυστήματα, με τη βοήθεια των συνεργατών της. Στο πλαίσιο του προγράμματος “Advanced Battery Storage”, το Groupe Renault έχει συνεργαστεί με αρκετούς, όπως η La Banque des Territoires, ο Όμιλος Mitsui, η Demeter (μέσω του Fonds de Modernisation Ecologique des Transports) και το The Mobility House.
Σχετικά με το έξυπνο ηλεκτρικό σύστημα
Η έξυπνη φόρτιση ρυθμίζει τη φόρτιση του οχήματος στις ανάγκες των χρηστών και την παροχή ρεύματος στο δίκτυο. Η χρέωση φτάνει τα μέγιστα όρια όταν η παροχή ηλεκτρισμού υπερβαίνει τη ζήτηση, ιδίως κατά τη διάρκεια των κορυφών παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας. Η χρέωση σταματά όταν η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας υπερβεί την παροχή από το δίκτυο, βελτιστοποιώντας έτσι την παροχή τοπικής ανανεώσιμης ενέργειας.
Με την αναστρέψιμη φόρτιση, τα οχήματα είναι ικανά να εισάγουν ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο κατά τη διάρκεια της κατανάλωσης αιχμής. Εκτός από την έξυπνη φόρτιση, τα ηλεκτρικά οχήματα θα χρησιμεύουν επίσης ως προσωρινές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας.
Μόλις η ζωή ως πηγή ενέργειας για τα οχήματα τελειώσει, οι μπαταρίες EV εξακολουθούν να είναι σε θέση να αποθηκεύουν μια σημαντική ποσότητα ενέργειας. Η Renault είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί αυτή την ενέργεια σε λιγότερο απαιτητικά περιβάλλοντα, κυρίως για σκοπούς αποθήκευσης ενέργειας σε στάση. Με την παροχή μιας δεύτερης μίσθωσης ζωής στη μπαταρία, η Renault είναι σήμερα σε θέση να καλύψει το πλήρες φάσμα των αναγκών αποθήκευσης ενέργειας, από μεμονωμένα σπίτια έως κτίρια γραφείων, εργοστάσια, σχολεία και πολυκατοικίες, ακόμη και τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.