Από τη δέκατη σεζόν του World Series της Renault, στο ρεκόρ του Mégane RS 275 Trophy-R, στο λανσάρισμα του Clio R3T και την έλευση του μονοθεσίου της Formula Ε με την SRT_01E Spark-Renault, η Renault Sport κλείνει το 2014 ως μια επιτυχημένη χρονιά. Ας κάνουμε μια ανασκόπηση μαζί με τον πρόεδρο της Renault Sport Technologies, Patrice Ratti.
Μπορείτε να ορίσετε τη Renault Sport Technologies σε λίγες λέξεις;
«Η Renault Sport Technologies σχεδιάζει, αναπτύσσει, και εμπορεύεται αγωνιστικά οχήματα και σπορ αυτοκίνητα κάτω από την στέγη του Ομίλου Renault. Αυτό δημιουργεί μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ του μηχανοκίνητου αθλητισμού και των αυτοκίνητων παραγωγής, χάρη σε μια αποτελεσματική και καινοτόμο μεταφορά τεχνολογίας. Μπορούμε επίσης να προσθέσουμε την εμπειρία του μηχανοκίνητου αθλητισμού και το πάθος μας σε μια ολοκληρωμένη γκάμα αυτοκινήτων καθώς και σε αθλητικές εκδηλώσεις “.
Το World Series της Renault έχει παρελθόν, δέκα χρόνια πλέον. Είναι μια πηγή υπερηφάνειας για τη Renault;
«Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τη διατήρηση μιας εκδήλωσης που έχει τόσο μεγάλη επιτυχία για τόσα πολλά χρόνια. Όταν κοιτάμε τα αποτελέσματα, μπορούμε να ενθουσιαστούμε μόνο από την απόδοση του World Series της Renault. Είμαστε πολύ ευτυχείς που προσελκύσουμε τόσους πολλούς θεατές, χάρη στους συνεργάτες μας και τους εταίρους μας, όπως οι Elf και η Michelin καθώς και η συνεργασία με τις επαγγελματικές ομάδες και έχοντας εξαιρετικούς οδηγούς που ανταγωνίζονται στα πρωταθλήματα μας, καθώς όλοι κινούνται προς την κορωνίδα των μηχανοκίνητων που είναι η F1 “
Ποια είναι η εκτίμησή σας μετά από δέκα σεζόν;
“Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που μετά από 10 χρόνια, όλοι οι εταίροι μας έχουν τη δυνατότητα να θέσουν τις διαφορές τους στην άκρη για το καλό του World Series της Renault. Παρά το δυσχερές οικονομικό πλαίσιο, οι ομάδες ήταν σε θέση να σταθούν στο ύψος τους χάρη στους εργαζόμενους που δουλεύουν για αυτούς. Οι αποφάσεις που ελήφθησαν, συμπεριλαμβανομένης και της παράτασης της διάρκειας ζωής του μονοθεσίου, θα βοηθήσει τη σεζόν του 2015.
Επιπλέον, η αρχική ιδέα μας για μια 100% συνάντηση Renault επιτρέπει στο κοινό να προσεγγίσει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτό συμβάλλει στην εικόνα της μάρκας μας. Η Renault έχει μια μοναδική θέση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, χάρη στις φόρμουλες που είναι ουσιώδης στην καριέρα ενός οδηγού. Η υπέροχη ιστορία της Formula Renault, η οποία οδεύει προς το 45ο έτος ύπαρξής της, είναι το τέλειο παράδειγμα όταν πρόκειται για την ποιότητα σε σχέση με την τιμή. Το 2015 θα παρουσιάσουμε την νέα γενιά της Formula Renault 2.0 και Clio Cup στην Κίνα. “
Και πάλι φέτος, ένας οδηγός από την Formula Renault 3.5 Series θα ενταχθεί στην Formula 1. Είναι ικανοποίηση για τη Renault Sport;
“Για τέταρτη συνεχή χρονιά, ένας από τους οδηγούς μας από την Formula Renault 3.5 Series θα κατευθυνθεί άμεσα στη Formula 1. Μετά τους Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne, Jules Bianchi και Kevin Magnussen, τώρα είναι η σειρά του Carlos Sainz. Για άλλη μια φορά αυτό αποδεικνύει την υπεροχή της ανάπτυξης της ακαδημίας οδηγών μας. ”
Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των των προμοουτερς στην αποτελεσματικότητα της πυραμίδας που τίθεται σε εφαρμογή από τη Renault Sport;
«Οργανώνουμε τα πρωταθλήματα μας στο πλαίσιο του World Series της Renault, αλλά μπορούμε επίσης να βασιζόμαστε σε μεγάλο βαθμό στους υποστηρικτές ανά την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι φροντίζουν τις διαφορετικές κατηγορίες Renault: Formula Renault 1.6, Formula Renault 2.0 και Clio Cup. Χάρη σ ‘αυτούς, πάνω από 100 οδηγοί μπορούν να έχουν πρόσβαση στο πάθος τους προσπαθώντας να κάνουν πράξει τα όνειρά τους. »
Η σεζόν 2014 περιελάμβανε την άφιξη του νέου Renault Sport RS 01, αυτό το νέο υψηλής απόδοσης αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ένα πρότζεκτ που είναι πολύ κοντά και αγαπητό για τις ομάδες σας …
“Σε λιγότερο από ένα χρόνο, το Renault Sport R.S. 01 είδε το φως της ημέρας και είναι πλέον μια πραγματικότητα. Αυτό το αυτοκίνητο είναι το αποτέλεσμα μιας υποδειγματικής συνεργασίας μεταξύ των σχεδιαστών της Renault, τους μηχανικούς της Renault Sport και τους συνεργάτες μας. Τα πάντα επιταχύνθηκαν με την παρουσίαση του μοντέλου στην Μόσχα, όπου η υποδοχή από το κοινό και επαγγελματίες ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες μας. Χάρη στο έργο των ανδρών μας και των τεχνικών συνεργατών μας, οι οποίοι ήταν σε θέση να ξεκινήσουν την ανάπτυξη του οχήματος σε γνωστές πίστες μαζί με μια πλούσια ομάδα οδηγών. Έχουμε συσσωρεύσει 1000 χιλιόμετρα δοκιμών ώστε να προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό και αξιόπιστο προϊόν που έχει ένα λαμπρό μέλλον στο World Series της Renault! “
Το έτος θα πρέπει επίσης να το θυμόμαστε για την εισαγωγή ενός νέου ηλεκτρικού πρωταθλήματος μονοθεσίων, της Formula E, όπου η Renault παίζει σημαντικό ρόλο. Είστε ικανοποιημένοι με αυτό το πρότζεκτ;
«Η παρουσία μας στη Formula Ε ήταν προφανής. Μας αρέσουν οι προκλήσεις και μας αρέσει να είμαστε πρωτοπόροι. Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία και πολύ καινοτόμα, η οποίο παρουσιάζει μια ολοκαίνουργια εικόνα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Συνάδει με την ανάπτυξη της 100% ηλεκτρικής γκάμας της Renault ZE. Κάτι που κάνει το πρότζεκτ πολύ περισσότερο ενδιαφέρον. Η SRT_01E Spark-Renault είναι μια προσπάθεια συνεργασίας ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι πρώτοι αγώνες απέδειξαν την αξιοπιστία και την ασφάλεια των μονοθεσίων, αλλά και το ενδιαφέρον του τύπου με τους γεμάτο αγωνία αγώνες ».
Η Renault είναι τεχνικός συνεργάτης του πρωταθλήματος, αλλά και ο κύριος εταίρος της ομάδας e.dams-Renault, γιατί;
«Θέλαμε να δείξουμε τη δέσμευσή μας σε αυτό το νέο πρωτάθλημα και να επωφεληθούμε από τη συμπληρωματική έκθεση στα μέσα ενημέρωσης. Η συνεργασία με την ομάδα του Alain Prost και τον Jean-Paul Driot ήταν προφανής. Εκτός του ότι είναι ο πρεσβευτής μας, ο Alain Prost μοιράζεται μια μακρά ιστορία με τη Renault. Η ομάδα e-Dams έχει μια εξαιρετική πορεία, κερδίζοντας τους τίτλους τα τελευταία δύο χρόνια στη Formula Renault 3.5 Series.”
Συμμετείχατε επίσης και στα ράλι? Θέσατε σε εφαρμογή την πρόκληση της Renault Sport για τη σεζόν του 2014, μέσω του Γαλλικού Rally Cup, Ποια είναι η εκτίμησή σας;
«Προτείνουμε μία από τις πιο πλήρεις σειρές ράλι στην αγορά. Ήταν φυσικό να προσφέρουμε ένα ευρύ φάσμα οχημάτων στις ομάδες που εγγράφονται στο γαλλικό κύπελλο ράλι με τα Twingo RS R1, Twingo R.S. R2, Clio R.S. R3 και Mégane R.S. Ν4. Έχουμε προσελκύσει νέους ανταγωνιστές σε μια φόρμουλα όπου ο έλεγχος του κόστους είναι το σύνθημα, χωρίς να παραμελεί τα μπόνους απόδοσης. Διοργανώσαμε εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια αυτών των αγώνων με την υποστήριξη των τοπικών αντιπροσωπειών προσεγγίζοντας πελάτες με πολύ θετικά σχόλια. “
Οκτώ χρόνια μετά το Clio R.S. R3, η Renault Sport Technologies παρουσίασε το Clio R3T. Ποια είναι η σημασία αυτού του πρότζεκτ;
“Αυτό το νέο μοντέλο ράλι αναπτύχθηκε για τις ομάδες και τους οδηγούς, προκειμένου να έχουν ένα εξαιρετικό όχημα σε χώμα και άσφαλτο με ελεγχόμενο κόστος. Γρήγορα έγινε ένα από τα πιο αξιόπιστα και ταχύτερα R3 στην αγορά και η εμπορική επιτυχία του υπογραμμίζει τις ιδιότητές του. Έτσι, εκτός από την τεχνική υποστήριξη μας, θα ξεκινήσουμε το Clio R3T European Trophy το 2015, έτσι ώστε τα πληρώματα να μπορούν να επωφεληθούν από μια άνευ προηγουμένου αθλητική διαχείριση. Οι νικητές θα κερδίσουν ένα εξαιρετικό έπαθλο: ένα Renault Sport Clio R3T για έξι αγώνες του Πρωταθλήματος WRC3 2016 “
Εκτός από τα μηχανοκίνητα, η Renault Sport Technologies είναι επίσης αναγνωρισμένη για τα track days. Ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας;
«Οργανώνουμε τα Journées Passion Renault Sport για τους πελάτες μας και τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, προκειμένου να τους προσφέρουμε προνομιακές στιγμές σε γνωστές πίστες, υπό την επίβλεψη έμπειρων εκπαιδευτών. Η συνταγή είναι απλή: ακούμε τους πελάτες μας, τις επιθυμίες τους και τις απορίες τους, και εμείς επεξεργαζόμαστε το τι μπορούμε να κάνουμε ώστε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, να γίνει όσο το δυνατόν προσβάσιμος.”
Υπάρχει επίσης και άλλη μια μεγάλη είδηση, το ρεκόρ του Mégane RS 275 Trophy R …
“Η Renault Sport επιθυμεί να εμπλέκεται σε συναρπαστικά πρότζεκτ. Ήταν αποφασισμένοι να προσφέρουμε την πιο σπορ έκδοση Mégane σε ένα τρίτο ρεκόρ γύρου στο διάσημο Nordschleife. Με χρόνο 7: 54.36 στην πρώτη επίσημη έξοδό του, το Mégane RS 275 Trophy-R έγραψε το όνομά του στα χρονικά των επιδόσεων του Nürburgring. Αυτό το νέο ρεκόρ αποδεικνύει, για άλλη μια φορά, το savoir-faire των ανδρών μας στην αντίληψη της κατασκευής εξαιρετικών σπορ αυτοκίνητων, προσβάσιμων σε όλους.
Η γκάμα R.S. πωλείται σε όλο τον κόσμο, ποια είναι τα εμπορικά αποτελέσματα για το 2014;
«Δεν έχουμε τους συγκεντρωτικούς αριθμούς των πωλήσεων για το 2014, αλλά οι πρώτες τάσεις δείχνουν ότι η γκάμα RS είναι πιο διεθνής από ποτέ. 22% των μοντέλων μας, που φέρει το σήμα της Renault Sport, GT ή GT Line, πωλούνται έξω από την Ευρώπη. Έχουμε κάνει επίσης μια αξιοσημείωτη επιστροφή στο Μεξικό, όπου το Clio RS είχε μια θεαματική εκκίνηση στις πωλήσεις. Για αυτό το όχημα οι πρωτογενείς αγορές είναι η Ιαπωνία και η Αυστραλία, ακριβώς πίσω από τη Γαλλία. Είναι σχεδόν η ίδια κατάσταση με τα Mégane RS, αποδεικνύοντας ότι τα προϊόντα μας κάνουν καριέρα και πέρα από τα σύνορά μας! “