Η γαλλική εταιρεία παρουσίασε ένα ελκυστικό ηλεκτρικό πρωτότυπο εξοπλισμένο με αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης επιπέδου 3, το νέο Renault Morphoz, ένα φουτουριστικό crossover που έχει τη δυνατότητα να αυξήσει το συνολικό του μήκος κατά σχεδόν μισό επιπλέον μέτρο.


Η γαλλική εταιρεία έχει τη συνήθεια να παρουσιάζει τολμηρά και θεαματικά πρωτότυπα αυτοκίνητα. Πολλά από αυτά είναι εξοπλισμένα με χαρακτηριστικά ή τεχνολογία κοντά στην παραγωγή, αλλά πάντα χαρακτηρίζονται από εξαιρετικά φουτουριστικό και πρωτοποριακό σχεδιασμό. Το νέο Renault Morphoz είναι επομένως το τελευταίο από έναν πολύ μακρύ κατάλογο με πρωτότυπα που αναπτύσσει η γαλλική μαρκα με μοναδικό σκοπό να αφήσει τη φαντασία της ομάδας σχεδιαστών της να πετάξει.
Το νέο Morphoz θα έπρεπε να έχει παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια του Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, μετά την ακύρωσή του, η Renault έπρεπε να συμβιβαστεί με μια online παρουσίαση. Το νέο Morphoz δεν έχει μόνο μια πολύ τολμηρή και ελκυστική αισθητική, αλλά έχει και μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τα οποία το καθιστούν μοναδικό του είδους του. Όπως η ικανότητά του να αυξάνει το μήκος του με το πάτημα ενός κουμπιού.

Το Renault Morphoz έχει ένα 5-θυρο σώμα με καθαρό διασταυρωμένο στυλ και μια συγκεκριμένη σιλουέτα coupé, αν και τα τετράγωνα και συμπαγή του σχήματα δεν του προσδίδουν σπορ εμφάνιση. Σύμφωνα με τις περιγραφές της γαλλικής εταιρείας, το Morphoz είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με την μπαταρία του να βρίσκεται ανάμεσα στους άξονες, γεγονός που κάνει το πάτωμα του εσωτερικού να είναι αρκετά υψηλό, το οποίο είναι εμφανές στις εικόνες στις οποίες εμφανίζεται το μοντέλο με όλες τις ανοιχτές πόρτες, καθώς οι σχεδιαστές της εταιρείας αποφάσισαν να εγκαταλείψουν τον κεντρικό πυλώνα.
Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, το Morphoz βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-EV της Renault-Nissan, η οποία θα χρησιμεύσει ως βάση για μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας με πρώτο ένα crossover το 2022. Από τεχνικής πλευράς, έχει αποκαλυφθεί ένα μόνο κομμάτι δεδομένων, η μπαταρία των 40 kWh που επιτρέπει την αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Επιπλέον, το μοντέλο διαθέτει ένα αυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 3, το οποίο είναι αναμφίβολα μια προεπισκόπηση των επόμενων εξελίξεων της εταιρείας από την άποψη αυτή.

Ωστόσο, η πιο εντυπωσιακή πτυχή του μοντέλου είναι η παράξενη ικανότητα του να αυξάνει το μέγεθός του. Δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε δει ένα πρωτότυπο της Renault με αυτή την τεχνοτροπία, καθώς το Renault Zoom παρουσιάστηκε το 1992 στο Παρίσι, το ηλεκτρικό πρωτότυπο που ανέπτυξε από κοινού η Renault και η Matra με πτυσσόμενο οπίσθιο άξονα μείωνε το μήκος του από 2,65 μέτρα σε 2,30 μέτρα, διευκολύνοντας έτσι τους ελιγμούς της στάθμευσης στην πόλη.
Το νέο σύστημα που παρουσίασε η γαλλική εταιρεία επιτρέπει στο πρωτότυπο να έχει 2 τρόπους οδήγησης, City και Travel. Με τον τρόπο αυτό, σε μικρότερη διαμόρφωση (City), το πρωτότυπο έχει μήκος 4,40 μέτρα, αλλά όταν ενεργοποιούμε τον τρόπο λειτουργίας Travel, ολόκληρη η μπροστινή περιοχή τεντώνεται σε συνολικό μήκος 4,80 μέτρων. Τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος είναι ξεκάθαρα, περισσότερο μήκος σημαίνει μεγαλύτερη σταθερότητα στην εθνική οδό και ακόμη περισσότερος χώρος για την κεντρική μπαταρία, ενώ μικρότερο μήκος σημαίνει ευκολότερη στάθμευση.
Οι δυνατότητες να δούμε ένα σχέδιο όπως αυτό στο δρόμο είναι μηδενικές, αλλά είναι κατασκευασμένο σε μια πλατφόρμα σχεδιασμένη για τα ηλεκτρικά μελλοντικά οχήματα της Renault, επιπλέον, μερικά από τα χαρακτηριστικά του είναι το πρώτο δείγμα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Renault, όπως τα ελκυστικά οπτικά σώματα τύπου LED.