Ο Fernando Alonso εργάζεται ήδη σε φούλ ρυθμούς με τη Renault και ένας από τους υψηλά υφιστάμενους της ομάδας, ο Alain Prost, έκανε γνωστές τις απόψεις του για όλα όσα σχετίζονται με την υπογραφή του Ισπανού οδηγού και τις φιλοδοξίες της γαλλικής μάρκας βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα.
Από τότε που η Renault επέστρεψε στη Formula 1 ως κατασκευαστής το 2016, πέρασε από σκαμπανεβάσματα και δεν νιώσαμε ποτέ πραγματικά οτι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον στόχο της: επιστροφή σε νίκες και παγκόσμια πρωταθλήματα.
Ωστόσο, μετά από ένα συναρπαστικό 2018 και ένα απογοητευτικό 2019, η γαλλική ομάδα βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της πρόσφατης ιστορίας της και η υπογραφή του Fernando Alonso είναι, χωρίς αμφιβολία, δήλωση προθέσεων.
Η ολοκληρωμένη αναδιοργάνωση με επικεφαλής τον Cyril Abiteboul αποδίδει και ο Daniel Ricciardo κέρδισε πρόσφατα το πρώτο βάθρο της Renault μετά απο εννέα χρόνια. Όμως, ο δρόμος προς τη νίκη, που συνεπάγεται την τοποθέτηση στο επίπεδο της Red Bull και της Mercedes, είναι ακόμα μακρύς και ο Alain Prost δεν έχει αυταπάτες γι ‘αυτό, καθιστώντας πολύ σαφές τι υπάρχει αυτή τη στιγμή και επίσης τι θέλει να πετύχει με τον Fernando Alonso. Σε μια συνέντευξη στην ισπανική As, ο τεσσάρις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν άφησε κανένα θέμα ανέγγιχτο.
Η επιρροή του ορίου του προϋπολογισμού
«Είμαστε σε ένα επίπεδο και θέλουμε να φτάσουμε σε ένα άλλο. Δεν ξέρουμε πότε θα είμαστε εκεί, αλλά το πιο σημαντικό είναι να φτάσουμε σε αυτό. Δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε πού θα είμαστε το 2022 λόγω των νέων κανόνισμών και του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού και του επιπέδου των οφελών των αντιπάλων.
«Θα επηρεάσει περισσότερο το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού εμάς σε σχέση με άλλους; Λειτουργούμε με χαμηλό μπάτζετ, έχουμε βρεθεί ακόμη και λιγότερους πόρους από τις Sauber, Toro Rosso ή McLaren στο παρελθόν. Δεν έχουμε μεγάλο μπάτζετ και από το επόμενο έτος θα είμαστε όλοι στο ίδιο επίπεδο.
Η άφιξη του Fernando Alonso
«Ήταν αρκετά εύκολο γιατί το ήθελε. Η Renault είναι η οικογένειά του. Δεν είχε ποτέ μια τόσο απλή διαπραγμάτευση, αλλά είχε το κίνητρο. Δεν είχε κίνητρο τα χρήματα, αλλά το πρότζεκτ και την επιστροφή του στη Formula 1. Και το εκτιμώ πραγματικά.
«Ποτέ δεν λέω για τον έναν η για τον άλλον, αλλά ο Fernando είναι ένας από τους καλύτερους της γενιάς του. Τονίζω την ικανότητά του στις συνθήκες του αγώνα γιατί θα στέκεται πάντα, είναι μαχητής. Είμαστε σίγουροι ότι θα είναι στο υψηλότερο επίπεδο. Θα παλεύει πάντα, ακόμη και για ένα βαθμό, αυτό είναι απαραίτητο.
Προσδοκίες για το 2021
«Ελπίζω, πρώτα απ ‘όλα, να έχουμε το καλύτερο Fernando, αυτό είναι πολύ σημαντικό. Επίσης καλή σχέση με τον Esteban (Ocon), γιατί οι δύο οδηγοί πρέπει να πολεμήσουν μαζί. Ο Fernando είναι ένα πολύ μεγάλο όνομα, αλλά χρειαζόμαστε την ομάδα ευθυγραμμισμένη γιατί θέλουμε να κάνουμε άλλο ένα άλμα προς τα εμπρός».
«Όλοι μιλούν για το 2022, γιατί όλα κατευθύνονται προς τα έκει, αλλά για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό το 2022 θα πρέπει να έχουμε κάνει το καλύτερο το 2021, ακόμα κι αν τα μονοθέσια δεν είναι συγκρίσιμα. Βάθρα το 2021; Ναί . Δεν είναι αδύνατο. Δεν πρόκειται να κερδίσουμε το Παγκόσμιο Πρωταθλημα το 2021, είμαστε ακόμη πολύ μακριά από αυτό, αλλά μπορούμε να έχουμε μια καλή θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών και κάποια βάθρα, ναι.
Επιστροφή μετά από περίοδο αδράνειας
«Δεν είναι καθόλου εύκολο, μίλησα με τον Fernando μετά τις πρόσφατες δοκιμές του στη Βαρκελώνη και γι ‘αυτό ελπίζω να μπορέσει να μπει στο μονοθέσιο στο Μπαχρέιν ή ίσως στο Αμπού Ντάμπι. Θα πάρει λίγο χρόνο, ξέρω ότι είναι πολύ καλά σωματικά και ότι έχει κάνει και άλλους αγώνες, αλλά δεν είναι εύκολο.
«Με την εμπειρία του θα χρειαστεί μερικούς γύρους, αλλά δεν θα χρειαστεί ένα χρόνο για να προσαρμοστεί. Ίσως στους πρώτους αγώνες χρειάστεί λίγο περισσότερο χρόνο. Αλλά είμαι σίγουρος, δεν με ανησυχεί. Μπορεί να είναι από την αρχή, στο υψηλότερο επίπεδο.
Luca de Meo και Alpine
“Είναι πολύ θετικό ότι έχουμε, πρώτον, έναν νέο πρόεδρο που είναι ένα πρόσωπο του μάρκετινγκ, πολύ επικεντρωμένο σε αυτές τις πτυχές, και επίσης έναν νέο οργανισμό εντός της Renault με διαφορετικές μάρκες.”
«Η Alpine μας δίνει ένα νέο πρότζεκτ, εξακολουθεί να είναι κινητήρας της Renault και η ιστορία της ομάδας παραμένει, αλλά αυτό φέρνει μια νέα στρατηγική που μας δίνει φιλοδοξίες και μακροπρόθεσμη παρουσία. Είναι πολύ σημαντικό μια μεγάλη εταιρεία να παρέχει σταθερότητα στο πρότζεκτ.
Νίκες το 2022
«Θα έχουμε έναν νέο κινητήρα που θα είναι καλύτερος. Επικεντρωνόμαστε από την αρχή στο 2022 και έχουμε ήδη δείξει ότι προχωρούμε, γιατί τώρα έχουμε καλύτερη δομή από ότι πριν από δύο ή τρία χρόνια. Όλα είναι στο σωστό δρόμο, αλλά αν με ρωτήσετε αν πρόκειται να γίνουμε πρωταθλητές το 2022, νομίζω ότι θα είναι πολύ δύσκολο γιατί οι μεγάλες ομάδες έχουν ήδη τους πόρους για να προετοιμάσουν αυτό το μονοθέσιο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
«Μπορούμε να πετύχουμε μια νίκη, αυτός είναι ο στόχος. Το 2022 δεν νομίζω ότι μπορούμε να μιλήσουμε για τίτλους γιατί δεν ξέρουμε. Ο στόχος είναι να είμαστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στις πρώτες ομάδες. Το να παλεύουμε στενά μαζί τους, ακόμα κι αν δεν είμαστε μπροστά, αυτό είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνουμε. Όταν είμαστε εκεί, αν φτάσουμε σε αυτό το επίπεδο, μπορούμε να εστιάσουμε στα Παγκόσμια πρωταθλήματα.