Η Renault αποκάλυψε τις δυνατότητες της ειδικής πλατφόρμας CMF-EV για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δύο πολύ συγκεκριμένες ιδέες: πρώτον, το Morphoz και, δεύτερον, το Mégane eVision. Τα δύο προωθούν τα μελλοντικά σχέδια ηλεκτρικών SUV της εταιρείας, που αναπτύχθηκαν σε μια αρθρωτή δομή και πολύ ενδιαφέρουσες τεχνολογίες.
Η Renault επέλεξε μια νέα ειδική πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έλαβε την ονομασία CMF-EV, που αναπτύχθηκε μαζί με την αρχιτεκτονική καύσης, αλλά με μια εντελώς διαφορετική τεχνική προσέγγιση. Σε τόσο μεγάλο βαθμό που η γαλλική εταιρεία χρειάστηκε λίγα χρόνια για να την παρουσιάσει επίσημα με την πρεμιέρα του concept Morphoz
Το ντεμπούτο του concept Mégane eVision καταδεικνύει τις δυνατότητες της γαλλικής αρχιτεκτονικής, μιας πλήρως αρθρωτής πλατφόρμας που επιτρέπει την ανάπτυξη διαφορετικών μοντέλων και στη σύλληψη των οποίων συμμετείχε ειδικός στην αειφόρο κινητικότητα της Συμμαχίας, η Nissan. Στην πραγματικότητα, το μεγαλύτερο μέρος αυτής της νέας μηχανικής βάσης είναι ευθύνη των Ιαπώνων, αλλά θα ωφελήσει σαφώς της Renault, Dacia και επίσης την Mitsubishi.
Η πλατφόρμα CMF-EV θα είναι στάνταρ για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των Renault, Nissan, Dacia και Mitsubishi
Η νέα CMF-EV είναι μια πλατφόρμα που υποστηρίζει τη σχεδίαση μοντέλων με δύο μεταξόνια 2,69 και 2,77 μέτρα. Και τα δύο μεταξόνια προωθήθηκαν επίσης από το Morphoz στην παρουσίασή του, μέσω ενός συστήματος που έδειξε πώς να επιμηκύνει ή να μικραίνει το πάτωμα του concept, δηλαδή την πλατφόρμα.
Ο Gilles Le Borgne, Διευθυντής Μηχανικής της Renault, εξήγησε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ιδιαιτερότητες της ενσωματωμένης τεχνολογίας, η οποία υποστηρίζει μοντέλα με κίνησης στους εμπρός και στους τεσσερις τροχούς. Η γαλλική εταιρεία έχει επίσης αναπτύξει ηλεκτρικούς κινητήρες, με μέγιστη ισχύ 160 kW, ισοδύναμη με 214 hp, αν και χάρη στη λειτουργία “e-boost” μπορούν να διατηρήσουν ισχύ 178 kW, σχεδόν 240 hp, για λίγα δευτερόλεπτα.
Μεταξύ άλλων καινοτομιών, η μάρκα θα προσφέρει επίσης τα νέα ηλεκτρικά οχήματά της με ενσωματωμένο φορτιστή ικανό να υποστηρίζει ισχύ 130 kW σε συνεχές ρεύμα, έτσι ώστε σε 30 λεπτά να μπορεί να ανακάμψει από 15% έως 80% της συνολικής χωρητικότητας.
Όπως είναι συνηθισμένο στους κατασκευαστές, αυτές οι πλατφόρμες ξεχωρίζουν για το ότι περιέχουν το πακέτο μπαταριών μεταξύ των αξόνων και η Renault έχει επίσης ακολουθήσει αυτήν την τάση, αφήνοντας ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο στο χώρο των επιβατών. Η γαλλική μάρκα έχει μια συμφωνία με την LG Chem, η οποία θα είναι ο μοναδικός προμηθευτής των μπαταριών.
Η Renault προβλέπει διαφορετικές χωρητικότητες, από 40 έως 90 kWh, οι οποίες θα συναρμολογούνται σύμφωνα με τις προδιαγραφές κάθε μοντέλου. Ο Le Borgne επιβεβαίωσε ότι η μπαταρία που θα τροφοδοτηθεί από τον προμηθευτή της Νότιας Κορέας, από το εργοστάσιό της στην Πολωνία, είναι ιόντων λιθίου, αν και ολόκληρη η αρχιτεκτονική είναι έτοιμη να τοποθετήσει τον πιο εξελιγμένο στερεό ηλεκτρολύτη στο μέλλον.