Ο όμιλος Volkswagen βρίσκεται στην πρώτη θέση τον παγκοσμίων πωλήσεων για τον μήνα Ιούλιο, ανακτώντας και την πρώτη θέση στην περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2017 σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics, ενώ οι Renault-Nissan και Toyota είναι στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Ο κατάλογος της JATO δεν προσμετρά τα βαρέα φορτηγά και τα λεωφορεία. Από την άλλη πλευρά, ο κατάλογος είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα του λιανικού εμπορίου, διότι προσπαθεί να αντανακλά τις πραγματικές πωλήσεις στους τελικούς χρήστες.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της ερευνητικής εταιρείας LMC Automotive, οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 3% τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Οι πωλήσεις οχημάτων υποχώρησαν 3% στις ΗΠΑ, ενώ δίπλα στον Καναδά, σημείωσαν άνοδο 5,1%. Στην Ανατολική Ευρώπη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8%. Στην Βραζιλία/Αργεντινή, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 11,1% από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2017.
Αυτά τα στοιχεία επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία των αυτοκινητοβιομηχανιών που παραβρίσκονται στην λίστα. Η GM και η Volkswagen εξαρτώνται πολύ από την αγορά της Κίνας. Η Κίνα ήταν μόλις +2,5% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο. Δεν είναι περίεργο ότι η Volkswagen είναι μόλις +1,3% παγκοσμίως και η GM θα μπορούσε να ανέλθει μόλις στο +0,2%. Οι ετήσιες πωλήσεις του ομίλου Hyundai μειώθηκαν κατά 11,5% στον κατάλογο της JATO. Τον Ιούλιο, η μείωση επιταχύνθηκε στο -18,1%.
Η επαναλειτουργία της ιρανικής αγοράς σε ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρει ένα απροσδόκητο για την Renault-Nissan (διαβάστε περισσότερα). Η Renault θα μπορούσε να διπλασιάσει τις ιρανικές πωλήσεις της κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η Συμμαχία επωφελείται επίσης από τις αναδυόμενες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και της Νότιας Αμερικής.
“Η Renault-Nissan είναι ίσως στην καλύτερη θέση”, δήλωσε ο Juan Felipe Munoz-Vieira, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, ο οποίος παρέχει τα στοιχεία στο Forbes. “Μεταξύ των πρώτων τριών, είναι η ισχυρότερη αυτοκινητοβιομηχανία στην κατηγορία SUV, αυτή που οδηγεί την ανάπτυξη παντού. Η Renault-Nissan κατέχει μερίδιο 12% αυτής της κατηγορίας μέχρι τον Ιούνιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 13% σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες. Η Renault-Nissan έχει επίσης περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης στην Κίνα από τους ανταγωνιστές της.”
Ενδιαφέρουσα είναι η μεγάλη απόσταση μεταξύ της Toyota και της GM. Διαχωρίζονται από 770.000 μονάδες και το χάσμα θα αυξηθεί πολύ περισσότερο. Η GM μόλις έκλεισε την πώληση της Opel/Vauxhall στο PSA Group, η οποία θα της κοστίσει περίπου ένα εκατομμύριο μονάδες ετησίως. Με λίγη κακή τύχη, η GM θα μπορούσε να ξεπεραστεί το επόμενο έτος από τη Ford, ή ακόμα και από τη Hyundai.
Πηγή/Image Source: forbes.com