- 3,76 εκατομμύρια οχήματα πωλήθηκαν από το Groupe Renault το 2017, αύξηση 8,5% σε μια παγκόσμια αγορά που αυξήθηκε κατά 2,3%.
- Ένα ρεκόρ για τη Renault, την κορυφαία γαλλική μάρκα παγκοσμίως, και για τη Dacia. Η Renault είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μάρκα σε πωλήσεις στην Ευρώπη.
- Η Renault παραμένει ηγέτης στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης με μερίδιο αγοράς 23,8%.
- Όλες οι περιφέρειες του ομίλου είδαν αύξηση τόσο στον όγκο των πωλήσεων όσο και στο μερίδιο αγοράς. Συγκεκριμένα, ο Όμιλος σημείωσε αύξηση πωλήσεων 13,6% στην περιοχή της Ευρασίας και 17,0% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
- Η Renault επιδιώκει τη συνέχιση της ανάπτυξης το 2018, που ενισχύεται από την ανάπτυξη των διεθνών δραστηριοτήτων της και την ανανεωμένη γκάμα οχηματων της.
Η Groupe Renault έχει αυξήσει τις πωλήσεις της για 5η συνεχή χρονιά με 3.761.634 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν. Η Groupe Renault (συμπεριλαμβανομένης της Lada) ανακοίνωσε αύξηση 8,5% στις παγκόσμιες πωλήσεις (επιβατικά αυτοκίνητα + ελαφρά οχήματα) σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 2,3%. Το μερίδιο αγοράς του ομίλου ανέρχεται σήμερα σε 4,0% (+0,2 μονάδες έναντι 2016).
Στον τομέα των ελαφρών επαγγελματικων οχηματων, ο Όμιλος καθόρισε νέο ρεκόρ με 462.859 πωλήσεις, αύξηση 4,1% σε σχέση με το 2016.
Renault και Dacia αύξησαν τις πωλήσεις σε επίπεδα ρεκόρ με 2.670.982 και 655.235 οχήματα που πωλήθηκαν αντίστοιχα. Οι πωλήσεις της Lada σημείωσαν αύξηση 17,8% στις 335.564 οχήματα, ενώ οι πωλήσεις της Renault Samsung Motors μειώθηκαν κατά 10,1% σε 99.846 οχήματα.
“Έχουμε θέσει ένα νέο ρεκόρ με πωλήσεις άνω των 3,7 εκατομμυρίων οχημάτων το 2017. Συνεχίζουμε να αυξάνουμε τον όγκο πωλήσεων και το μερίδιο αγοράς σε όλες τις περιφέρειες. Η στρατηγική μας για την ανανέωση της γκάμας και τη γεωγραφική επέκταση συνεχίζει να φέρνει αποτελέσματα. Επιδιώκουμε την ανάπτυξη και τη διεθνοποίηση των πωλήσεών μας σύμφωνα με το σχέδιο Drive The Future “
δήλωσε ο Thierry Koskas μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής, EVP, Sales and Marketing Groupe Renault.
Στην Ευρώπη, σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 3,3%, οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 5,6% σε 1.911.169 οχήματα. Ο όμιλος κατέλαβε το 10,8% της ευρωπαϊκής αγοράς, σημειώνοντας αύξηση κατά 0,2 μονάδες.
Μόνο το εμπορικό σήμα της Renault είδε αύξηση των πωλήσεων κατά 3,7% για μερίδιο αγοράς 8,2%. Οι πωλήσεις της Renault αυξήθηκαν κυρίως με την πλήρη ανανέωση της οικογένειας Megane το 2016 και την κυκλοφορία του νέου Koleos τον περασμένο Ιούνιο. Το Clio παραμένει το δεύτερο καλύτερο σε πωλήσεις όχημα της Ευρώπης, ενώ το Captur είναι το crossover με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία του.
Στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων, η Renault διατήρησε την ηγετική της θέση με μερίδιο αγοράς 23,8%. Ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 38%. Οι πωλήσεις του ZOE, του κορυφαίου ηλεκτρικού οχήματος σε πωλήσεις της Ευρώπης, αυξήθηκαν κατά 44%.
Ακόμη και πριν από την κυκλοφορία του νέου Duster στις αρχές του 2018, η Dacia έθεσε νέο ευρωπαϊκό ρεκόρ πωλήσεων με 463.712 οχήματα (+ 11,7%) και μερίδιο αγοράς 2,6%, αύξηση 0,2 μονάδων. Η άνοδος συνδέεται κυρίως με τα ισχυρά αποτελέσματα του Sandero δεύτερης γενιάς, που ξεκίνησε στα τέλη του 2016.
Εκτός Ευρώπης, ο όμιλος αύξησε τον όγκο και το μερίδιο αγοράς σε όλες τις περιοχές. Οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 11,6% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 3,3%. Οι πωλήσεις εκτός Ευρώπης αντιπροσωπεύουν πλέον το 49,2% του συνόλου.
Η Groupe Renault εδραίωσε τις θέσεις της με την επιτυχία της νέας της γκαμας οχηματων: Renault Kaptur, LADA Vesta και LADA XRAY στη Ρωσία, Koleos στην Κίνα, Megane Sedan στην Τουρκία, Duster Oroch και Kwid στην Νότια Αμερική.
Στην Ευρασία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,6% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 7,0%. Το μερίδιο αγοράς του ομίλου, συμπεριλαμβανομένης της Lada, αυξήθηκε κατά 1,4 μονάδες σε 24,5%, κυρίως λόγω της έντονης δυναμικής στη Ρωσία.
Η ρωσική αγορά αυτοκινήτου είδε αύξηση για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια, με άνοδο 12,2%. Ο Όμιλος αύξησε τις πωλήσεις κατά 16,9% (συμπεριλαμβανομένης της Lada). Περισσότερα από ένα όχημα που κυκλοφόρησε στη Ρωσία το 2017 ήταν η Lada ή Renault.
Η Lada ανακοίνωσε αύξηση 17,0% στις πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 19,5% (+0,8 μονάδες) μετά την επιτυχημένη ανανέωση της γκαμας της με τα μοντέλα LADA Vesta και LADA XRAY.
Η Renault είχε ισχυρό μερίδιο αγοράς 8,5%, αύξηση 0,3 μονάδων. Το Kaptur με 30.958 μοναδες και το Duster με 43.715. Η Ρωσία παραμένει η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του ομίλου με την ενοποίηση των όγκων πωλήσεων της Lada.
Στην Τουρκία, η Renault έθεσε ένα νέο ιστορικό ρεκόρ με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 7,0% (130,276 οχήματα) σε μια αγορά που έπεσε 2,8%. Το Megane Sedan επιβεβαίωσε την επιτυχία του με σχεδόν 39.300 μονάδες. Το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε κατά 1,3 μονάδες σε 13,6%, καθιστώντας τη Renault τη νούμερο ένα εταιρεία της χώρας για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τις πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχηματων.
Στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,0% σε μια αγορά που σημείωσε αύξηση 2,7%.
Στην Κίνα, η Renault πούλησε πάνω από 72.100 οχήματα σε σύγκριση με 35.278 το 2016, διπλασιάζοντας τον όγκο των πωλήσεων σε διάστημα ενός έτους. Το νέο Koleos εδραίωσε την επιτυχία του με πάνω από 43.400 πωλήσεις.
Η Renault Samsung Motors παρουσίασε πτώση πωλήσεων 10,1% λόγω της έλλειψης νέων μοντέλων σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά. Αυτή η πτώση ακολουθεί ισχυρή ανάπτυξη το 2016 με την έναρξη των SM6 και QM6.
Στις περιοχές Αφρική – Μέση Ανατολή – Ινδία, οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 8,4% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 2,0%. Το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε κατά 0,4 μονάδες σε 6,6%.
Στο Ιράν, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 49,3% με μερίδιο αγοράς 10,8% (+2,4 μονάδες), χάρη στην επιτυχία του Tondar και του Sandero.
Στην Ινδία, η Renault συνεχίζει να κατατάσσεται ως η νούμερο 1 ευρωπαϊκή μάρκα με μερίδιο αγοράς 3,1%. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14,9% εν αναμονή της αύξησης του Captur.
Στη Βόρεια Αφρική, οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 5,6% σε μια αγορά που μειώθηκε κατά 4,7%. Ο όμιλος είχε μερίδιο αγοράς 42,4%, αύξηση 4,1 μονάδων, κυρίως λόγω των αποτελεσμάτων στην Αλγερία, όπου σημείωσε ρεκόρ με μερίδιο αγοράς 62,8%, αύξηση 11 μονάδων.
Στην περιοχή της Νότιας Αμερικής, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9,9% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 7,2% με μερίδιο αγοράς 6,7%, αύξηση 0,2 μονάδων.
Ο όμιλος συνεχίζει να αποκομίζει τα πλήρη οφέλη από την ανάκαμψη της αγοράς της Βραζιλίας, η οποία αυξήθηκε κατά 9,3%. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,4% με μερίδιο αγοράς ρεκόρ 7,7% (+ 0,2 μονάδες), που ενισχύθηκε από τα καλά αποτελέσματα των νέων μοντέλων Captur και Kwid. Ξεκίνησε τον Ιούλιο, το Kwid έχει ήδη πουλήσει σχεδόν 22.600 μονάδες.
Στην Αργεντινή, όπου η αγορά σημείωσε άνοδο 26,4%, ο όμιλος σημείωσε αύξηση πωλήσεων 16,3%, εν αναμονή του Kwid.
Προοπτικές της αγοράς το 2018 για την Groupe Renault
Το 2018, η παγκόσμια αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,5% έναντι του 2017. Η ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 1% με αύξηση 1% για τη Γαλλία.
Σε διεθνές επίπεδο, η Βραζιλία αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% και η Ρωσία κοντά στο 10%. Η Κίνα αναμένεται να αυξηθεί κατά 5%, και η Ινδία κατά 6%.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο όμιλος αναμένεται να αποκομίσει τα οφέλη της ανανέωσης της γκάμας σε όλες τις περιφέρειες το 2018 και να επιδιώξει την ανάπτυξη στις πωλήσεις, με γνώμονα τις διεθνείς αγορές, σε συνδυασμό με το νέο σχέδιο Drive The Future.
Εαν δεν βλέπετε τους πίνακες πατήστε εδώ.
Group sales by region PC+LCV |
|||
|
December Ytd* |
||
|
2017 |
2016 |
% var. |
France |
673,852 |
651,780 |
3.4% |
Europe** (Excl France) |
1,237,317 |
1,158,171 |
6.8% |
France + Europe Total |
1,911,169 |
1,809,951 |
5.6% |
Africa Middle East India |
532,391 |
491,301 |
8.4% |
Eurasia |
732,786 |
645,278 |
13.6% |
Americas |
389,419 |
354,241 |
9.9% |
Asia Pacific |
195,869 |
167,403 |
17.0% |
Total Excl France + Europe |
1,850,465 |
1,658,223 |
11.6% |
World |
3,761,634 |
3,468,174 |
8.5% |
Sales by brand |
|||
|
December Ytd* |
||
|
2017 |
2016 |
% var |
RENAULT |
|||
PC |
2,264,075 |
2,094,905 |
8.1% |
LCV |
406,914 |
392,977 |
3.5% |
PC+LCV |
2,670,989 |
2,487,882 |
7.4% |
RENAULT SAMSUNG MOTORS |
|||
PC |
99,846 |
111,097 |
-10.1% |
DACIA |
|||
PC |
610,160 |
542,463 |
12.5% |
LCV |
45,075 |
41,752 |
8.0% |
PC+LCV |
655,235 |
584,215 |
12.2% |
LADA |
|||
PC |
324,694 |
274,968 |
18.1% |
LCV |
10,870 |
10,012 |
8.6% |
PC+LCV |
335,564 |
284,980 |
17.8% |
GROUPE RENAULT |
|||
PC |
3,298,775 |
3,023,433 |
9.1% |
LCV |
462,859 |
444,741 |
4.1% |
PC+LCV |
3,761,634 |
3,468,174 |
8.5% |
Groupe Renault : 15 markets – December Ytd |
|||
|
Volumes 2017* |
MS PC+LCV 2017 |
|
(units) |
(% ) |
||
1 |
FRANCE |
673,852 |
26.44 |
2 |
RUSSIA |
448,270 |
28.02 |
3 |
GERMANY |
228,046 |
6.14 |
4 |
ITALY |
215,901 |
9.98 |
5 |
SPAIN |
185,760 |
12.95 |
6 |
TURKEY |
178,646 |
18.68 |
7 |
BRAZIL |
167,147 |
7.69 |
8 |
IRAN |
162,079 |
10.81 |
9 |
UNITED KINGDOM |
115,262 |
3.96 |
10 |
ARGENTINA |
115,243 |
13.34 |
11 |
INDIA |
112,489 |
3.07 |
12 |
SOUTH KOREA |
100,537 |
5.71 |
13 |
BELGIUM+LUXEMBOURG |
88,547 |
12.90 |
14 |
CHINA |
72,137 |
0.26 |
15 |
MOROCCO |
70,536 |
41.84 |