Σήμερα η μετοχή της Renault σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση σε ένα χρόνο παρόλο της εμφάνισης κέρδους για το πρώτο εξάμηνο με την αυτοκινητοβιομηχανία να αναφέρει ότι οι πιέσεις στις τιμές αυξάνονται σε ορισμένες αγορές.
Η μετοχή υποχώρησε 7,2%, το μεγαλύτερο ποσοστό από τον Ιούνιο του 2016, με την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να αναφέρει ότι οι καταναλωτές δεν μπορούν να πληρώσουν το κόστος της νέας τεχνολογίας και ότι απέτυχε να συμβαδίσει με τον αντίπαλο PSA Group. Ενώ το λειτουργικό περιθώριο της Renault αυξήθηκε στο 6,2% των πωλήσεων από 6,1%, η κερδοφορία της Peugeot-Citroen σημείωσε άνοδο 7,3% από 6,8%.
“Υπήρχαν σαφείς προσδοκίες για ισχυρότερα λειτουργικά αποτελέσματα”, ειδικά στα κέρδη αυτοκινήτων, δήλωσε ο Arndt Ellinghorst, αναλυτής της Evercore ISI. Τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου εξαμήνου της Renault αυξήθηκαν κατά 18% στα 1,82 δισ. Ευρώ (2,13 δισ. Δολ.), κάτω από το μέσο όρο των τριών εκτιμήσεων των αναλυτών που ανέπτυξε το Bloomberg.
>Η Renault-Nissan-Mitsubishi, No1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο
Αν και τα αποτελέσματα είναι ρεκόρ για τον Γάλλο κατασκευαστή αυτοκινήτων, η Renault μπορεί να μην επωφεληθεί στο μέλλον από τις αυξήσεις των τιμών σε ορισμένες χώρες, καθώς οι πελάτες θα πληρώσουν την νέα τεχνολογία για καθαρότερες εκπομπές ρύπων, ενδεχομένως ζυγίζοντας το κέρδος, δήλωσε η Chief Financial Officer της Renault, Clotilde Delbos σε δημοσιογράφους.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προετοιμάζονται για αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και ο έλεγχος έχει ενταθεί μετά το σκάνδαλο εξαπάτησης της Volkswagen, γεγονός που οδήγησε σε μείωση της ζήτησης για αυτοκίνητα ντίζελ.
“Είμαστε τόσο επηρεασμένοι όσο και οποιοσδήποτε άλλος” , ανέφερε ο Chief Performance Officer της Renault, Stefan Mueller, στους αναλυτές, προσθέτοντας ότι το 47% των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούσε ο όμιλος τον Ιούνιο ήταν εξοπλισμένα με πετρελαιοκινητήρες, έναντι 55% πριν από ένα χρόνο.