Η Renault ξεπερνά τη Nissan. Η γαλλική εταιρεία κατέγραψε λειτουργικό περιθώριο υψηλότερο από αυτό της Nissan (της οποίας κατέχει το 43% των μετοχών). Ο Ιάπωνας κατασκευαστής ανακοίνωσε την Πέμπτη περιθώριο 6,3% για το οικονομικό έτος 2016 (1 Απριλίου 2016 έως 31 Μαρτίου 2017). Η Renault παρουσίασε λειτουργικό περιθώριο 6,4% το 2016! Και αυτό, για πρώτη φορά μετά την ολοκλήρωση της Γαλλο-Ιαπωνικής Συμμαχίας το Μάρτιο του 1999. Από το 2013, η διαφορά μεταξύ των δυο συμμάχων άρχισε να μειώνεται. Μέχρι το 2015, η Renault ήταν στο 5,1%, έναντι 6,5% για τους Ιάπωνες.
Φυσικά, τα λειτουργικά κέρδη της Nissan παραμένουν στα 742,2 δισ. Γιέν (5,9 δισ. Ευρώ, -6,4%), έναντι 3,28 δισ. για τους Γάλλους (+ 38%). Ο κύκλος εργασιών της Nissan είναι σχεδόν διπλάσιος από εκείνον της Renault. Η αξία της ανήλθε σε 11.720 δισ. Γιέν (98 δισ. Ευρώ, -3,9%), κυρίως λόγω των συναλλαγματικών επιπτώσεων, έναντι 51,24 δισ. Ευρώ για τη Renault (+ 13%).
Έντονα ανοδικές πωλήσεις για την Renault
Η Renault έχει αυξήσει την κυκλοφορία νέων μοντέλων, χάρη κυρίως στις συνέργιες της με τη Nissan. Ως αποτέλεσμα, οι παγκόσμιες πωλήσεις της αυξήθηκαν πέρυσι σε 3,18 εκατομμύρια αυτοκίνητα (+ 13,3%). Η Nissan πώλησε 5,6 εκατομμύρια μονάδες (+ 3,7%). Η Renault έχει γίνει κερδοφόρα σε όλες τις περιοχές του κόσμου. Κερδίζει χρήματα σε όλες την κατηγορίες οχημάτων της αγοράς. Ακόμη και με το μοντέλο Kwid, του οποίου η τιμή πώλησης είναι χαμηλότερη από τον μέσο όρο του ομίλου (3.500 ευρώ στην Ινδία), δημιουργεί περιθώριο υψηλότερο από το μέσο όρο του ομίλου. Τέλος, ο Όμιλος έχει βελτιώσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των εργοστασίων του στη Γαλλία.
Η διαφορά στο λειτουργικό περιθώριο θα μπορούσε ακόμη να αυξηθεί περαιτέρω το 2017. Για την τρέχουσα οικονομική περίοδο που λήγει τον Μάρτιο του 2018, η Nissan προβλέπει μείωση της τάξης του 7,7% στα λειτουργικά έσοδα στα 685 δισ. Γιεν. Τον Οκτώβριο, ο Carlos Ghosn, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, αλλά και πρόεδρος της Nissan και της Mitsubishi Motors, θα παρουσιάσει ένα νέο πενταετές πρόγραμμα ανάπτυξης της Renault, το οποίο στοχεύει σε πωλήσεις 70 δισ. Ευρώ μέχρι το 2022 (+ 38%) και λειτουργικό περιθώριο 7%. Η Nissan και η Mitsubishi Motors, της οποίας η Nissan κατέχει το 34%, θα παρουσιάσουν ταυτόχρονα το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμά τους.