Οι εταίροι του πρότζεκτ “Autonous Lab Rouen Normandy” ξεκινούν την πρώτη πειραματική υπηρεσία κινητηκοτητας κατά παραγγελία στην Ευρώπη, χρησιμοποιώντας αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα σε δημόσιους δρόμους.
Με προϋπολογισμό 11 εκατομμυρίων ευρώ, το πρότζεκτ ονομάζεται “Autonomous Lab Rouen Normandy” και είναι ένα από τα περιφερειακά πειράματα “Smart City” που προωθείται από τον Ομιλο Caisse des Dépôts.
Rouen, Normandie, Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα της αυτόνομης μεταφορικής κινητικότητας
Στη Ρουέν, μια υπηρεσία κινητικότητας κατά παραγγελία θα διατεθεί στους κατοίκους της μητρόπολης, για πρώτη φορα στην Ευρώπη. Η υπηρεσία θα περιλαμβάνει πέντε αυτόνομα ηλεκτροκίνητα οχήματα που κινούνται σε κανονικούς δημόσιους δρόμους.
Ο στόλος θα περιλαμβάνει αρχικά τέσσερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Renault ZOE εξοπλισμένα με τεχνολογίες της Renault και Transdev (οι οποίες αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τους Delphi, Esigelec και άλλες εταιρείες με έδρα τη Νορμανδία). Σε μεταγενέστερη ημερομηνία, ένα λεωφορείο, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες Transdev, θα ολοκληρώσει το στόλο οχηματων. Τα οχήματα θα κυκλοφορούν σε τρεις περιοχές που καλύπτουν απόσταση δέκα χιλιομέτρων, στην Technopole du Madrillet της Ρουέν (Saint Etienne du Rouvray). Μετά από μια αρχική περίοδο δοκιμών, αυτή η υπηρεσία κατά παραγγελία θα είναι ανοιχτή στο κοινό την άνοιξη του 2018 για δύο χρόνια.
Συνολικά 10 χλμ. ανοιχτών οδών με 17 στάσεις
Χρησιμοποιώντας μια ειδική εφαρμογή smartphone διαθέσιμη σε κάθε μία από τις δεκαεπτά στάσεις στις τρεις διαδρομές, οι επιβάτες θα μπορούν να κάνουν κράτηση σε πραγματικό χρόνο.
Η ανάπτυξη αυτοτελών συστημάτων μεταφορών απαιτεί ορισμένες βασικές ικανότητες, όπως η αποστολή, η διαχείριση στόλου, οι τηλεπικοινωνίες, οι αισθητήρες και το αυτόνομο λογισμικό οδήγησης, καθώς και η τεχνογνωσία στον τομέα της κατασκευής οχημάτων. Η Transdev, η Groupe Renault και η μητρόπολη συνδυάζουν όλες αυτές τις ικανότητες.
Το αυτόνομο εργαστήριο της Rouen Normandy θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη και χρήση αυτόνομων οχημάτων σε ανοικτούς δρόμους. Ειδικότερα, θα:
- Δοκιμή της διαχείρισης ενός στόλου αυτόνομων, ηλεκτρικών οχημάτων κατά παραγγελία σε ανοικτούς δρόμους. Αρχικά, οι δοκιμές θα διεξάγονται με τη χρήση οχημάτων με οδηγούς μέσα για να αναλάβουν δράση, εάν χρειαστεί. Σε μεταγενέστερο στάδιο, όταν έχουν αποδειχθεί όλες οι τεχνικές λύσεις και έχουν αρθεί τα νομικά εμπόδια, θα δοκιμαστούν οχήματα που δεν απαιτούν ανθρώπινη παρέμβαση.
- Βελτίωση των τεχνολογιών επικοινωνίας μεταξύ των αυτόνομων οχημάτων και των οχημάτων στην υποδομή, όπως ο εξοπλισμός του οδικού δικτύου.
- Έλεγχος στις τεχνολογίες διαχείρισης στόλου όσον αφορά την επίβλεψη και συντήρηση του οχήματος σε πραγματικό χρόνο.
- Ανάλυσή και συνεχώς βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών.
Ένα πρότζεκτ πολλαπλών συνεργατών
Το αυτόνομο εργαστήριο Rouen Normandy εγκαινιάστηκε από την Transdev, έναν από τους παγκόσμιους ηγέτες στην κινητικότητα των επιβατών. Παράλληλα με το Métropole Rouen Normandie, περιλαμβάνει βασικούς εταίρους και το πρότζεκτ αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων στην Ευρώπη και ένα σημαντικό βήμα προς μια κοινή, πιο έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα.
Το σχέδιο αντικατοπτρίζει την επιθυμία κάθε εταίρου να επενδύσει στην κινητικότητα του μέλλοντος, ενώνοντας τις δυνάμεις του ώστε να προσφέρει την ειδική τεχνογνωσία και τις ικανότητες καινοτομίας για να εξυπηρετήσει μια περιοχή που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή καινοτόμων και βιώσιμων λύσεων μεταφορών. Για την Μητρόπολη και την Περιφέρεια, ο στόχος είναι να προσφέρουν στους πολίτες τους μια υπηρεσία που είναι η πρώτη στην Ευρώπη και το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης ενός βιομηχανικού κλάδου αιχμής αφιερωμένου στην κινητικότητα του μέλλοντος. Για το Groupe Caisse des Dépôts, το πείραμα αυτό φέρνει στη ζωή το πρόγραμμα “Smart City” που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2016 για να υποστηρίξει την ανάπτυξη καινοτομιών. Η Transdev, θυγατρική της, συμβάλλει με την πείρα της στον τομέα των δημόσιων μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της καθημερινής διαχείρισης, της διαχείρισης στόλου και των σχέσεων εξυπηρέτησης πελατών και των αυτόνομων μεταφορών, κυρίως της αποστολής, του ελέγχου στόλου και του ενσωματωμένου λογισμικού. Η Groupe Renault φέρνει την εμπειρία της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, της αυτόνομης οδηγικής εμπειρίας και των τεχνολογιών των συνδεδεμένων οχημάτων.
Με προϋπολογισμό 11 εκατομμυρίων ευρώ, το 60% του σχεδίου χρηματοδοτείται από ιδιώτες επενδυτές και το 40% από τον δημόσιο τομέα.
Η χρηματοδότηση του σχεδίου