Ως πρωτοπόρος στην ηλεκτρική κινητικότητα και νούμερο ένα μάρκα πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, η Renault εντείνει το πρόγραμμα καινοτομίας της και την ανάπτυξη της στρατηγικής της για μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Εξοπλισμένο με την νέα μπαταρία Z.E. 40, το Renault ZOE προσφέρει ένα εύρος 400 χιλιομέτρων, η οποία είναι διπλάσια από την απόσταση που παρείχε η πρώτη έκδοση του μοντέλου. Η νέα μπαταρία Z.E. 40 έχει πραγματικό εύρος 300 χιλιομέτρων σε αστικές ή προαστιακές περιοχές.
>Σε λίγα χρόνια ένα Renault ZOE θα κοστίζει όσο ένα Clio
Το ZOE είναι το ηλεκτροκίνητο όχημα με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη και προσφέρει μια πραγματική εναλλακτική λύση στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς οι μέσες ημερήσιες αποστάσεις μετακινήσεων βρίσκονται πολύ κοντά στις δυνατότητες του ZOE.
Η νέα μπαταρία αφαιρεί τον τελικό ψυχολογικό φραγμό που εμποδίζει την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αφού οι οδηγοί του ZOE μπορούν τώρα να ταξιδέψουν περαιτέρω και να απολαύσουν μια ευρύτερη ποικιλία καταστάσεων οδήγησης χωρίς να ανησυχούν για τη φόρτιση. Αυτό κάνει τις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου πραγματική δυνατότητα.
Το εύρος οδήγησης του ZOE με πλήρη φόρτιση
Ο ρυθμός φόρτισης της μπαταρίας Z.E. 40 είναι παρόμοιο με αυτό της συνηθισμένης μπαταρίας, οπότε το 100% δεν χρειάζεται περαιτέρω χρόνο. Για παράδειγμα, χρειάζονται μόλις 30 λεπτά κατά μέσο όρο για να φορτιστεί η μπαταρία για επιπλέον 80 χιλιόμετρα οδήγησης όταν συνδεθεί σε ένα από τα πολλά δημόσια σημεία φόρτισης που λειτουργούν στην Ευρώπη.
>ZOE RS | Το πρώτο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Renault μπορεί να γίνει πραγματικότητα
Το ZOE εξακολουθεί να είναι εξοπλισμένο με τη λειτουργία Quick Charge για να αξιοποιήσει πλήρως τη μέγιστη χωρητικότητα των γρήγορων σημείων φόρτισης που βρίσκονται κατά κύριο λόγο κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων της Ευρώπης.
Μια καινοτομία που διπλασιάζει την χωρητικότητα της μπαταρίας χωρίς αύξηση του μεγέθους
Η νέα μπαταριά Z.E. 40 διαθέτει 41kWh χρήσιμης ενέργειας, που ισοδυναμεί σχεδόν με τη διπλή χωρητικότητα αποθήκευσης της τυπικής μπαταρίας του ZOE (22kWh χρήσιμης ενέργειας). Αναπτύχθηκε σε στενή συνεργασία με την LG Chem, η μπαταρία χρησιμοποιεί τεχνολογία ιόντων λιθίου υψηλής πυκνότητας.
Οι μηχανικοί της Renault και της LG κατάφεραν να αυξήσουν την χωρητικότητα αποθήκευσης χωρίς να κάνουν τη μπαταρία μεγαλύτερη ή πολύ βαρύτερη. Βελτιστοποιήθηκε με την επεξεργασία της χημείας των κυψελών, προκειμένου να αυξηθεί η ενεργειακή τους πυκνότητα, αντί να στοιβάζονται επιπλέον μονάδες μπαταρίας, μια κοινώς χρησιμοποιούμενη τεχνική.
Αυτή η σημαντική νέα τεχνολογία έχει αναπτυχθεί με παράλληλη διασφάλιση της αξιοπιστίας ή της ασφάλειας της μπαταρίας.
Η μεγάλη χωρητικότητα αποθήκευσης της μπαταρίας εξασφαλίζει μεγαλύτερο εύρος απόστασης για το ZOE χάρη στην σχολαστική δουλειά που πραγματοποιήθηκε στην ενσωμάτωση της μπαταρίας στο όχημα. Το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας του ZOE εν κινήσει, ενώ το νέο σύστημα κυκλοφορίας αέρα διατηρεί τη θερμοκρασία της μπαταρίας του ZOE σε σταθερό επίπεδο, καθιστώντας το αυτοκίνητο οικονομικό να λειτουργεί σε πολύ ζεστό ή πολύ κρύο καιρό.
ZOE: σχεδιάστηκε και κατασκευαζεται εξ ολοκλήρου από την Renault
Ακριβώς όπως σχεδιάζει και κατασκευάζει το μεγαλύτερο μέρος των κινητήρων, η Renault σχεδίασε και κατασκευάζει το ZOE, χάρη όχι μόνο στην τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει ως πρωτοπόρος στον κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων και την πρώτη θέση στις Ευρωπαϊκές πωλήσεις στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και στους τεχνικούς και αθλητικούς ρόλους της στην Formula E. Η τεχνογνωσία του Ομιλου Renault βασίζεται κυρίως στη Γαλλία, όπου τα οχήματα και τα εξαρτήματά σχεδιάζονται και παράγονται ουσιαστικά.
Όπως και η μπαταρία 22kWh, η νέα μπαταρία Z.E. 40 συναρμολογείται στο εργοστάσιο Flins της Renault, κοντά στο Παρίσι.
Το ίδιο εργοστάσιο είναι υπεύθυνο για την παραγωγή του Renault ZOE, παράλληλα με το Renault Clio. Το ZOE σχεδιάστηκε στο Renault Technocentre στο Guyancourt, κοντά στο Παρίσι.
Ο κινητήρας R75 / 90 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Cléon της Renault στη Νορμανδία, ένα εργοστάσιο ναυαρχίδα στον τομέα της παραγωγής κινητήρων και κιβωτίου ταχυτήτων για τον Όμιλο. Ξεκίνησε την άνοιξη του 2015 και αρχικά γνωστός ως R240, ο κινητήρας αυτός αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από τη Renault και οδήγησε στην υποβολή 95 διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.