- Μόλις λίγες εβδομάδες πριν από τις πρώτες παραδόσεις της A110 Premiere Edition, η Alpine παρουσίασε την A110 Cup, το οποίο θα αγωνιστεί στις ευρωπαϊκές πίστες από το 2018 ως μέρος του Alpine Europa Cup.
- Αξιοποιώντας στο έπακρο την ελαφρότητα και την ευελιξία του μοντέλου παραγωγής, το Alpine A110 Cup έρχεται με χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου, συνδυάζοντας την απόδοση, την αποδοτικότητα και την οδηγική απόλαυση.
- Με βάση ένα συνολικό πλαίσιο που κατασκευάστηκε από την Alpine, ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και οι πωλήσεις του A110 Cup έχουν ανατεθεί στην Signatech, τον εταίρο της μάρκας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής της FIA (WEC).
Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ το 1973, νικητής των 24 Ώρες του Le Mans το 1978 και Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην κατηγορία LMP2 στο FIA WEC της περασμένης σεζόν, η επιτυχία της Alpine στο μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει κερδίσει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά των οπαδών. Η μάρκα έχει επίσης προκαλέσει ενδιαφέρον και ενθουσιασμό σε πολλούς ερασιτέχνες οδηγούς, που επιθυμούν να απολαύσουν τον εαυτό τους πίσω από το τιμόνι ελκυστικών, ελαφρών και ευκίνητων αυτοκινήτων. Σε αυτό το πνεύμα και με σεβασμό αυτής της παράδοσης, η Alpine αποφάσισε να δημιουργήσει το A110 Cup, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του το 2018.
Για να εξασφαλίσει την επιτυχία αυτής της νέας περιπέτειας, η Alpine ανέθεσε στην Signatech το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την παραγωγή και τις πωλήσεις του A110 Cup. Ο οργανισμός με επικεφαλής τον Philippe Sinault, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία των Alpine A470 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIA (WEC), έχει επίσης μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη προϊόντων αγωνιστικής πελατείας.
Σε συνεργασία με τους μηχανικούς που σχεδίασαν το αυτοκίνητο παραγωγής, η Signatech σχεδίασε την αγωνιστική έκδοση με κύριο στόχο: να προσφέρει στους οδηγούς όσο το δυνατόν περισσότερη απόλαυση, είτε είναι αρχάριοι είτε έμπειροι.
Το Alpine A110 Cup, που εξοπλίζεται με ένα ακριβές πλαίσιο, έναν κινητήρα 270 ίππων για βάρος 1.050 κιλών (3.9 κιλά / hp), τα ασυμβίβαστα χαρακτηριστικά ασφαλείας και το είδος ηλεκτρονικών συσκευών που συναντάται συνήθως σε ένα πρωτότυπο αντοχής, το Alpine A110 Cup υπόσχεται να προσφέρει αποτελεσματικότητα και απόδοση.
Πωλείται στην τιμή των € 100,000 χωρίς φόρο, το Alpine A110 Cup θα συμμετάσχει σε ενιαίο πρωτάθλημα που συνδυάζει αυστηρότητα και επαγγελματισμό με μια φιλική και ζεστή προσέγγιση. Το Alpine Europa Cup θα διοργανώνεται από την Signatech σε έξι γύρους το 2018 και θα επισκεφθεί έξι από τις μεγαλύτερες αγωνιστικές πίστες στην Ευρώπη. Αυτή η διεθνής σειρά αγώνων της FIA φέρνει στην μνήμα μας το Κύπελλο Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 1985 και 1988 με το Alpine GTA V6 Turbo.
Οι οδηγοί που επιθυμούν να λάβουν μέρος στο Alpine Europa Cup θα πρέπει να εκφράσουν το ενδιαφέρον τους σύντομα, δεδομένου ότι η παραγωγή θα περιοριστεί σε λίγο περισσότερο από είκοσι αυτοκίνητα για την πρώτη σεζόν.
Ένα ολοκληρωμένο αγωνιστικό αυτοκίνητο
Η αναζήτηση ενός ακριβούς και αποδοτικού πλαισίου
Κατασκευασμένο στο εργοστάσιο Dieppe της Alpine, το μονοκόκ πλαίσιο του Alpine A110 Cup έχει τροποποιηθεί για να προσαρμόσει την γεωμετρία της ανάρτησης, να μειώσει το ύψος οδήγησης (-40mm), να παράσχει σημεία στήριξης για το κλουβί ασφαλειας και να προσαρμόσει την ακαμψία σε απαιτήσεις αγώνων, από τα σλικ ελαστικά. Ο σχεδιασμός έχει επίσης διαχειριστεί ως μέρος μιας συνεργασίας μεταξύ της Signatech και της Renault Sport Racing, οι οποίοι παρείχαν την εμπειρία και τις δυνατότητες υπολογισμού τους στο προτζεκτ.
Στο χώρο του κινητήρα, αυτές οι τροποποιήσεις είχαν ως αποτέλεσμα την τοποθέτηση συγκεκριμένων πλευρικών μελών. Συνδέονται με το πίσω μέρος του κλωβού των κυλίνδρων, αυτά τα εξαιρετικά κατασκευασμένα εξαρτήματα από αλουμίνιο, κατασκευασμένα από ένα συμπαγές μπλοκ από μέταλλο, επιτρέπουν την ανύψωση του σημείου τοποθέτησης των ανώτερων ραβδώσεων. Οι κατώτερες ραβδώσεις συνδέονται με τα δύο μετωπιαία υποσυστήματα συγκόλλησης που υποστηρίζουν τον κινητήρα.
Στο εμπρόσθιο μέρος, αυτές οι τροποποιήσεις έχουν οδηγήσει στην τοποθέτηση ενός μετωπιαίου συγκολλημένου υποπλαίσιου και των πλακών στερέωσης για τους ανώτερους αύλακες.
Παρέχονται από την Öhlins, τα τέσσερα αμορτισέρ ελατηρίου είναι ρυθμιζόμενα με συμπίεση και επαναφορά.
Όπως και το αυτοκίνητο παραγωγής, το Alpine A110 Cup είναι εφοδιασμένο με ελαστικά Michelin. Τα ελαστικά είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να παρέχουν τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και ανθεκτικότητας.
Κανένας συμβιβασμός για την ασφάλεια
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στα χαρακτηριστικά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του Alpine A110 Cup. Προκειμένου να ανταποκριθούν στην πρόκληση της ενσωμάτωσης ενός roll cage σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο, οι μηχανικοί και οι τεχνικοί κατέληξαν σε μια έξυπνη τεχνική λύση. Κατά τη συναρμολόγηση του μονόκοκ πλαισίου στο εργοστάσιο Dieppe ενσωμάτωσαν χαλύβδινες πλάκες στη δομή, στερεώνονται με κόλληση και στη συνέχεια βιδώνονται και προστατεύονται με ένα σύστημα e-coat. Αυτές οι πλάκες χρησιμοποιούνται στη συνέχεια ως σημεία στερέωσης για τους χαλύβδινους σωλήνες που εξασφαλίζουν την ασφάλεια του οδηγού.
Έτοιμο να αγωνιστεί, το Alpine A110 Cup είναι εξοπλισμένο με ένα σύνολο χαρακτηριστικών ασφαλείας υψηλής ποιότητας: συγκεκριμένο κάθισμα Sabelt με ενσωματωμένα προσκέφαλα, εξάρτηση HANS έξι σημείων, αυτόματο πυροσβεστήρα, ξηρή μπαταρία, κύριο διακόπτη κλπ.
Όπως και η παραγωγή Alpine A110, το σύστημα πέδησης παρέχεται από την Brembo. Επεξεργασμένα από ένα μόνο κομμάτι μαγνησίου, οι υπερσύγχρονες δαγκάνες με 6 έμβολα διαθέτουν επιβλητικούς αεριζόμενους δίσκους, διαμέτρου 355mm στο μπροστινό μέρος και 330mm πίσω. Το Alpine A110 Cup είναι εξοπλισμένο με ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί ή να απενεργοποιηθεί.
Ειδικά σχεδιασμένο κιβώτιο ταχυτήτων και κινητήρα παραγωγής
Κάτω από το καπό, το Alpine A110 Cup τροφοδοτείται από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1,8 λίτρων. Εξοπλισμένο με φίλτρο αέρα και εξάτμιση ειδικά σχεδιασμένο για αγώνες, η ισχύς του έχει αυξηθεί στα 270hp (+ 18hp) με ροπή που διατηρείται στα 320Nm.
Η ηλεκτρονική διαχείριση παρέχεται από μια Magneti-Marelli SRG 140 ECU, η οποία ενσωματώνει επίσης το σύστημα συλλογής δεδομένων κινητήρα και πλαισίου.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο διαδοχικό κιβώτιο ταχυτήτων, ειδικά σχεδιασμένο ως μέρος μιας συνεργασίας μεταξύ της Signatech και της 3MO. Είναι εξοπλισμένο με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αυτο-κλειδώματος.
Καλώς ήλθατε στο εσωτερικό!
Η καμπίνα του Alpine A110 Cup έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους οδηγούς όσο το δυνατόν περισσότερη ευχαρίστηση και άνεση. Ασφαλώς εγκατασταθεί στο κάθισμα Sabelt ενσωματωμένο προσκέφαλο, ο οδηγός αντιμετωπίζει ένα τιμόνι XAP, ειδικά σχεδιασμένο για το Alpine A110 Cup και εμπνευσμένο από αυτό που χρησιμοποιείται στην Alpine A470.
Όπως κάθε άλλο στοιχείο στο αυτοκίνητο, αυτό το τιμόνι παρουσιάζει μια αντιληπτή ποιότητα οπωε σε παρόμοια αγωνιστικά αυτοκίνητα. Διαθέτει χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων με κουπί, ψηφιακό όργανο ελέγχου και διάφορους χρήσιμους διακόπτες ελέγχου (χαρτογράφηση διεύθυνσης, έλεγχος πρόσφυσης και ABS, περιοριστής πίεσης, ενδοεπικοινωνια, τροφοδοσία υγρων κ.λπ.)
Το ρυθμιζόμενο κιβώτιο πεντάλ και η κολόνα τιμονιού βοηθούν στην προσαρμογή της θέσης οδήγησης ώστε να ταιριάζει σε όλα τα σχήματα και μεγέθη του οδηγού. Το Alpine A110 Cup διατηρεί το αρχικό σύστημα κλιματισμού και επιτρέπει την τοποθέτηση ενός δεύτερου καθίσματος χωρίς τροποποίηση.
Ένα πρόγραμμα έντονης ανάπτυξης
Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης διαδρομής του, το Alpine A110 Cup θα υποβληθεί σε ένα σημαντικό πρόγραμμα δοκιμών και ανάπτυξης. Οι οδηγοί της Alpine στο WEC Nicolas Lapierre και Nelson Panciatici θα εργαστούν στην πλειονότητα, ελέγχοντας την αξιοπιστία του αυτοκινήτου και καθορίζοντας τη βασική ρύθμιση που θα κοινοποιηθεί σε όλους τους πελάτες.
Προκειμένου να αποκτήσετε ένα όσο το δυνατόν πιο ευέλικτο προϊόν, θα ζητηθεί από άλλους οδηγούς – τόσο επαγγελματίες όσο και ερασιτέχνες – να συμμετάσχουν σε δοκιμές σε ένα ευρύ φάσμα διαδρομών: Jerez, Magny-Cours, Motorland Aragón, Βαλένθια, Portimao, Ναβάρα , κλπ. Ο στόχος της Signatech είναι να ολοκληρώσει τουλάχιστον 7.500 χιλιόμετρα δοκιμών, το ισοδύναμο τριών πλήρων σεζόν του Alpine Europa Cup.
Alpine Europa Cup
Μια διεθνής σειρά αγώνων της FIA
Το 2018, το Alpine A110 Cup θα διατίθεται αποκλειστικά σε πελάτες που εισέρχονται στο Alpine Europa Cup. Αυτό το νεο πρωταθλημα θα ικανοποιεί τις απαιτητικές απαιτήσεις και τα πρότυπα της Alpine, με μια επαγγελματική, σχολαστική οργάνωση στην πίστα και μια παθιασμένη, φιλική ατμόσφαιρα στα paddock.
Οργανωμένη και προωθούμενη από την Signatech, αυτή η διεθνής σειρά αγωνων που έχει εγκριθεί από την FIA θα εχει δώδεκα αγώνες. Η σεζόν θα ξεκινήσει στις 1-2 Ιουνίου στο Circuit Paul Ricard (Γαλλία) πριν συνεχίσει στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο και την Ισπανία.
Περιλαμβάνεται μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών με την εγγραφή του οδηγού: φόρμες οδηγού, εξουσιοδότηση και εργαλεία της Alpine, πρόσβαση στις εγκαταστάσεις φιλοξενίας Alpine Europa Cup, επικοινωνίες, τεχνική υποστήριξη Signatech (πλαίσιο) και Oreca (κινητήρας), κινητά ανταλλακτικά κατάστημα σε εκδηλώσεις κ.λπ.
Κάθε συνάντηση θα περιλαμβάνει δύο περιόδους ελεύθερης άσκησης, δύο προκριματικές συνεδρίες και δύο αγώνες, με συνολικό χρόνο παρακολούθησης τριών ωρών. Δύο οδηγοί μπορούν να μοιράζονται τα καθήκοντα οδήγησης για ένα μόνο A110 Cup.
Θα καταρτιστούν τρεις ταξινομήσεις: Συνολικά, οι οδηγοί (κάτω των 25 ετών) και οι οδηγοί των κυρίων (άνω των 45 ετών). Στο τέλος της σεζόν, οι κορυφαίοι οδηγοί θα μοιραστούν περισσότερα από € 160.000 σε χρηματικά έπαθλα και βραβεία.
Το Alpine Europa Cup σε αριθμούς
Meetings ___________________________________ 6
Races _____________________________________ 12
Countries visited _____________________________ 5
Free practice ________________________________ 2 x 30 mins per meeting
Qualifying ___________________________________ 2 x 30 mins per meeting
Races ______________________________________ 2 x 30 mins per meeting (60-70km)
Price of the Alpine A110 Cup ____________________ €100,000 excl. tax
Alpine Europa Cup registration fees _______________ €20,000 excl. tax
Deposit ______________________________________ €20,000 excl. tax
Estimated season costs __________________________ Less than €100,000 excl. tax1
Prize money and prizes ___________________________ More than €160,000
Καλενταρι
1-2 June ______________________________________ Circuit Paul Ricard (France)
June/July ______________________________________ Tbc (Germany)
14-15 July _______________________________________ Dijon-Prenois (France)
1-2 September ____________________________________ Silverstone (United Kingdom)
22-23 September __________________________________ Spa-Francorchamps (Belgium)
20-21 October _____________________________________ Barcelona-Catalunya (Spain)
Alpine A110 Cup – τεχνικές προδιαγραφές
Chassis
Type _____________________________________________ Aluminium monocoque
Safety ____________________________________________ Multi-point roll cage
Bodywork _________________________________________ Aluminium
Aerodynamics ______________________________________ Flat base, diffuser, rear spoiler
Engine
Type _____________________________________________ Four-cylinder 1.8-litre 16v
Layout ____________________________________________ Rear mid-mounted
Power _____________________________________________ 270hp at 6,000rpm
ECU _______________________________________________ Magneti-Marelli SRG 140
Transmission
Type ________________________________________________ Rear-wheel drive
Gearbox ______________________________________________ 3MO six-speed sequential
Controls _______________________________________________ Steering-wheel mounted
Differential ______________________________________________ Self-locking, limited slip
Clutch __________________________________________________ Sintered steel twin-disk
Axles and suspension systems
Suspension ______________________________________________ Superimposed double wishbones
Shock absorbers __________________________________________ Öhlins two-track adjustable
FR brakes ________________________________________________ Ø 355 x 32mm, six-piston Brembo callipers
RR brakes _________________________________________________ Ø 333 x 32mm, four-piston Brembo callipers
Steering ____________________________________________________ Electric power-assisted
Wheels
Rims _______________________________________________________ Aluminium, 9×18’’ (FR) & 10×18’’ (RR)
Tyres _______________________________________________________ Michelin 25-64×18 (FR) & 27-65×18 (RR)
Dimensions, weight and capacities
Length/width/height ____________________________________________ 4,178/1,798/1,190mm
Wheel base ___________________________________________________ 2,419mm
FR/RR tracks ___________________________________________________ 1,565/1,570mm
Fuel tank _______________________________________________________ FIA FT3 homologated, 65 litres
Weight __________________________________________________________ Approximately 1,050kg