Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ ξεπέρασαν γρήγορα την μείωση της παραγωγής και το θέμα τον απολύσεων μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008-2009, η Ευρώπη έχει μια βαθύτερη οικονομική κρίση και επίσης ένα διαφορετικό σενάριο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της.
Προβληματισμένοι από πολιτικές παρεμβάσεις, πολλοί κατασκευαστές σε όλη την Ευρώπη απέτυχαν να μειώσουν την παραγωγή η να κλείσουν εργοστασια, εξακολουθόντας να αγωνίζονται μέχρι σήμερα για την ανάκαμψη με πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και με τα εργοστασια τους να υποχρησιμοποιούνται. Πα’όλα αυτά, ο χάρτης των εργοστασίων αυτοκινήτων στην Ευρωπη είναι επίσης μια καλή ένδειξη της δύναμης της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μαζί, ο Όμιλος Volkswagen και η συμμαχία Renault – Nissan έχουν συνολικά 40 εργοστάσια στην ηπειρωτική Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας). Αυτό σημαίνει ότι και οι δύο κατέχουν περισσότερο από το 40% των εγκαταστάσεων των αυτοκινήτων που λειτουργούν από το Σετούμπαλ της Πορτογαλίας, στα δυτικά μέχρι το Βλαδιβοστόκ της Ρωσίας, στα ανατολικά – που εκτείνεται σε περισσότερο από το ήμισυ του κόσμου.
Μετά από την VW και Renault-Nissan μπορούμε να βρούμε τις PSA Peugeot Citroen, Fiat SPA και Daimler στο Top 5. Τόσο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία όσο και η γαλλο-ιαπωνική συμμαχία αναβάθμισαν τις δυνατότητες των εργοστασίων τους πρόσφατα. Η πρώτη έχει αυξηθεί μέσω της απορρόφησης των εγκαταστάσεων της Porsche στο Zuffenhausen στη Λειψία, της Γερμανία, και την απόκτηση του πρώην εργοστάσιο Karmann στο Osnabrueck, της Γερμανία. Από το 2016 ο Όμιλος θα έχει, επίσης, ένα νέο εργοστάσιο στην Wrzesnia, της Πολωνία για επαγγελματικα οχήματα. Η Renault-Nissan, εν τω μεταξύ, αναβάθμισε τις δυνατότητες της με πλήρη τον έλεγχο πλέον της αυτοκινητοβιομηχανίας Avtovaz στην Ρωσία.