Η Renault λέει ότι η ιδέα της παροχής κάποιας μορφής unbranded κινητήρων στην Red Bull την επόμενη χρονιά εξακολουθεί να εξαρτάται από την απόφαση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι θέλει πραγματικά να μείνει στη Formula 1.
Όπως αναφέρει το Motorsport.com μετά το μεξικανικό Grand Prix, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Carlos Ghosn ζυγίζει μια πρόταση για να συνεχίσουν να προμηθεύουν μονάδες ισχύος προς τη Red Bull για τελευταία χρόνια(2016), ακόμη και αν θα ονομάζονται κάπως αλλιώς.
Όμως, αν και ο χρόνος είναι περιορισμένος για την Red Bull, η οποία πρέπει να γνωρίζει ποιους κινητήρες θα χρησιμοποιεί, ώστε να μπορούν να προετοιμάσουν το σχεδιασμό του μονοθέσιου του 2016, η Renault έχει πει ότι η κατάσταση αυτή δεν θα έρθει πριν από την πολύ μεγαλύτερη απόφαση για συμμετοχή σε ευρεία κλίμακα της γαλλικής εταιρείας στην F1.
Ο Ghosn είναι έτοιμος να ανοίξει τα χαρτιά του σύντομα όσον αφορά το μέλλον της συμμετοχής της Renault στην F1, η οποία πρόκειται να συμπεριλάβει την εξαγορά της Lotus και την επαναφορά της γαλλικής εταιρείας σαν εργοστασιακής ομάδας.
Η Renault έρχεται πρώτη
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault F1 Cyril Abiteboul είπε:
“Αυτό που νομίζω ότι είναι δίκαιο να πούμε, είναι ότι η Red Bull έχει βρει μια λύση. Θα επιβεβαιώσουμε σε ποιο βαθμό αυτό συνεπάγεται με την Renault, αλλά το πρώτο πράγμα που πρέπει να αποφασίσουμε είναι η συμμετοχή μας στην F1.
Η συμμετοχή μας στην F1, καθώς και μια ανακοίνωση σχετικά με τη συμμετοχή μας στη F1, δεν ξεκινά με τη Red Bull – γιατί έχουμε καταστήσει σαφές ότι δεν έχουμε κανένα συμφέρον να εξακολουθήσουμε να αποτελούμε προμηθευτές κινητήρων.
Έτσι, η πρώτη, είναι τι θέλουμε να κάνουμε στην F1; Και ποια είναι τα στοιχεία που σχετίζονται με αυτό; Τι θα κάνουμε με την Lotus; Τι θα κάνουμε με τη Red Bull/Toro Rosso;
Και επίσης, τι θα κάνουν τα συνδεδεμένα μέρη του προγράμματος της Renault – όπως η Total/Infiniti;
Ξέρω ότι λέγονται πολλά, αλλά η τελική απόφαση είναι του Διευθύνοντος Συμβούλου μας.”
Απαράδεκτες ενέργειες
Παρά το γεγονός ότι υπήρξε μια δημόσια διαμάχη μεταξύ Red Bull και Renault φέτος, η γαλλική εταιρεία είναι ανοικτή στην ιδέα της επέκτασης της εταιρικής σχέσης της, διότι δεν θέλει να είναι υπεύθυνη για μια ομάδα να μην είναι σε θέση να αγωνιστεί.
Ωστόσο, μετά το κύμα επικρίσεων όπου η Renault αντιμετώπισε, ο Abiteboul έχει επιβεβαιώσει ότι θα ήταν λάθος για την εταιρική σχέση να συνεχίσει στην τρέχουσα μορφή της, καθώς και με τους κινητήρες με λογότυπα της γαλλικής εταιρείας.
Όταν ρωτήθηκε για τα σχέδια για unbranded μονάδες ισχύος, ο Abiteboul είπε:
“Αν εμείς προμηθέυσουμε την Red Bull, είναι επειδή έχει νόημα για μας για το μέλλον.
Έχω ενθαρρύνει όλους να κοιτάξουμε προς τα εμπρός και όχι προς τα πίσω, αλλά είναι σαφές ότι υπήρξαν κάποια στοιχεία της ιστορίας – και ιδίως τις πιο πρόσφατης ιστορίας της Red Bull και της Renault, που κάνει τους ανθρώπους πολύ νευρικούς όταν πρόκειται για την συμφωνία των δυο μερών.
Κατανοώ πλήρως ότι η Red Bull μπορεί να επικρίνει το προϊόν. Μερικοί άλλοι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν, αλλά καταλαβαίνω ότι επικρίνουν το προϊόν. Μπορούν να μου ασκούν κριτική, η στην τεχνική ομάδα που διοικώ, αλλά να επικρίνει τη μάρκα δεν είναι καθόλου αποδεκτό”.
Αν και η ιδέα unbranded κινητήρων Renault φαίνεται η πιο πιθανή οδός για την Red Bull, εξακολουθεί βέβαια να υπάρχει η επιλογή της Honda, παρά τις αντιρρήσεις της McLaren.