Η αναδιάρθρωση της εταιρείας δεν θα μπορούσε να είναι πιο σαρωτική με την Renault Trucks να εχει πλεον μια εξ ολοκλήρου νέα γκάμα φορτηγών.
Όπως προαναφέραμε, η Renault Trucks προχώρησε σε μια πλήρη αναδιοργάνωση της λειτουργίας της και προκειμένου να καταστούν πιο σαφείς οι σαρωτικές αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί στο στρατόπεδο της γαλλικής εταιρείας κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων σας παραθέτουμε ορισμένα χαρακτηριστικά νούμερα:
- Στο διάστημα των τελευταίων 7 ετών, για την αναδιοργάνωση της λειτουργίας και της γκάμας των οχημάτων της, η Renault Trucks δαπάνησε περίπου 2 δις ευρώ.
- Περισσότερα από 5.000 άτομα μεταξύ των οποίων και 50 από τους κυριότερους –σε διεθνές επίπεδο- πελάτες της εταιρείας, ενεπλάκησαν στην αναβάθμιση της γκάμας και τον καθορισμό των νέων υπηρεσιών της και των χαρακτηριστικών των οχημάτων της νέας γκάμας της.
- 5 εκατομμύρια ώρες έχουν δαπανηθεί σε δοκιμές εργαστηριακού τύπου.
- Τα εν λόγω οχήματα έχουν διανύσει περισσότερα από 10 εκ. χιλιόμετρα σε δοκιμές κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες (π.χ. θερμοκρασίες από -40 έως και +60 βαθμών Κελσίου κ.ά.).
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μια, έστω μικρή πρόγευση, των όσων η Renault Trucks έχει ετοιμάσει προκειμένου να αναβαθμίσει σημαντικά τη θέση της στην πανευρωπαϊκή (και όχι μόνο) αγορά των επαγγελματικών οχημάτων και να διεκδικήσει σημαντικά υψηλότερα μερίδια σε όλες τις κατηγορίες.
Νέοι κινητήρες τεχνολογίας Euro6
Όπως είναι φυσικό, η γκάμα των μηχανικών συνόλων της Renault Trucks καλύπτει τις προδιαγραφές Euro6 που θα τεθούν σε ισχύ από 1/1/2014 με κινητήρες 3, 5, 8, 11 και 13 λίτρων που αποδίδουν ισχύ από 150 – 520 ίππους. Φυσικά, τα εν λόγω μηχανικά σύνολα διανέμονται μεταξύ των οχημάτων της Renault Trucks για τις ενδοαστικές, περιφερειακές, εθνικές ή διεθνείς μεταφορές καθώς και για τον κλάδο των κατασκευών. Ας δούμε όμως από κοντά τους νέους εκπροσώπους της γαλλικής εταιρείας.
«Range Τ»: Η νέα γκάμα για τις διεθνείς μεταφορές
Τα οχήματα που αντικαθιστούν το Magnum και το Premium στην γκάμα των φορτηγών διεθνών μεταφορών της Renault Trucks έχουν να επιδείξουν μια σημαντική διαφορά από τους προκατόχους τους.
Όπως και τα υπόλοιπα οχήματα της νέας γκάμας της γαλλικής εταιρείας, οι εκδόσεις Range T εμφανίζουν μια πλήρως ανανεωμένη σχεδίαση καμπίνας που πλέον θέτει νέα πρότυπα σε ότι αφορά στην φυσιογνωμία της γκάμας ενώ παράλληλα, διασφαλίζει και τη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή όλων των οχημάτων κατά 12% περίπου σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
Ανάλογα με την έκδοση τους, τα εν λόγω μοντέλα είναι σε θέση να υποστηρίξουν συρμούς οχημάτων με βάρος από 18t.-60t. ενώ η γκάμα των μηχανικών τους συνόλων περιλαμβάνει εκδόσεις 11 ή 13 λτ. με ισχύ από 380 – 520 ίππους.
Τα εν λόγω μηχανικά σύνολα, πέραν του ότι είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον, εμφανίζουν και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 5% σε σχέση με τους κινητήρες που αντικαθιστούν.
Πέραν του εξωτερικού της καμπίνας, σημαντικές είναι και αλλαγές στον εσωτερικό διάκοσμο. Το πλάτος της καμπίνας ανέρχεται στα 2,5μ. και υπάρχουν διαθέσιμοι πολλαπλοί τύποι έως και δύο κρεβάτια.
Παράλληλα, τα καθίσματα των νέων οχημάτων της Renault Trucks έχουν εξελιχθεί από την εταιρεία Recaro.
Επιπρόσθετα, σε πρώτη φάση αξίζει να επικεντρωθούμε σε στοιχεία όπως η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων των 7 ιντσών (από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας), οι πολλαπλοί αποθηκευτικοί χώροι, το κορυφαίο επίπεδο των ηλεκτρονικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας και φυσικά η αυξημένη ποιότητα των υλικών.
«Range K & C»: Η νέα γκάμα για τον κλάδο των κατασκευών
Σε ότι αφορά στον κλάδο των φορτηγών για τον κλάδο των κατασκευών (αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες, χωματουργικά, μπετονιέρες κ.ά.), η Renault Trucks έχει εξελίξει δύο σειρές φορτηγών. Η πρώτη φέρει την ονομασία «Range C» και αποτελεί την «ελαφρά» γκάμα με μεικτό βάρος 18 – 33t. και βάρος συρμού από 40 – 100t.
Τα εν λόγω οχήματα θα προσφέρονται με δύο επιλογές ως προς το πλάτος της καμπίνας και κινητήρες ισχύος από 250 – 520 ίππους, ενώ πολλαπλές είναι και εκδόσεις ως προς το μήκος του μεταξονίου και του πλαισίου καθώς και τον τύπο και αριθμών των αξόνων (από 4×2 – 8×4).
Για τις βαρύτερες εφαρμογές, η γαλλική εταιρεία έχει εξελίξει τα οχήματα της σειράς «Range K» που περιλαμβάνουν επιλογές με μεικτό από 18 – 50t. (βάρος συρμού από 40 – 120t.) και κινητήρες ισχύος από 380 – 520 ίππους.
Οι κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες, η αξιοπιστία, η ανθεκτικότητα και ο δυναμικός σχεδιασμός αποτελούν τα βασικά προτερήματα των διαδόχων του Kerax.
«Range D»: Η νέα γκάμα για τις μεταφορές σε αστικό αλλά και εθνικό επίπεδο
Τέλος η γκάμα των οχημάτων διανομών (τόσο εντός όσο και εκτός της πόλης), φέρει την ονομασία «Range D» και περιλαμβάνει επιλογές με μεικτό βάρος από 3,5 – 26t. και μηχανικά σύνολα με ισχύ από 150 – 280 ίππους.
Οι εξαιρετική ευελιξία, η ευκολία πρόσβασης στο εσωτερικό της καμπίνας και ο πληρέστατος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι τα βασικότερα γνωρίσματα τους.
Παράλληλα, πέραν του ότι έχει βελτιωθεί η ορατότητα εντός του οχήματος καθώς και η ηχομόνωση της καμπίνας (κατά 35%), τα εν λόγω οχήματα περιλαμβάνουν εκδόσεις με δύο ή τρεις άξονες και βάρος συρμού από 7 – 36t.
Οι κινητήρες των Range D
Η μικρότερη, ως προς τις διαστάσεις, τις μεταφορικές δυνατότητες και το μεικτό βάρος, κατηγορία οχημάτων της Renault Trucks θα προσφέρεται με έναν 4κύλινδρο κινητήρα 5,1λτ. (DTI 5) και έναν 6κύλινδρο κινητήρα 7,7λτ. (DTI 8).
O πρώτος θα είναι διαθέσιμος στις εξής εκδόσεις:
– Ισχύς 210 ίππων και μέγιστη ροπή 800 Nm.
– Ισχύς 240 ίππων και μέγιστη ροπή 900 Nm.
Αντίστοιχα, ο DTI 8 θα προσφέρεται στις εκδόσεις:
– Ισχύς 250 ίππων και ροπή 950 Nm.
– Ισχύς 280 ίππων και ροπή 1.050 Nm.
– Ισχύς 320 ίππων και ροπή 1.200 Nm.
Οι εν λόγω κινητήρες θα συνεργάζονται με τρία μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων 6 ή 9 σχέσεων, τρεις εκδοχές του αυτόματου Optitronic με 6 ή 12 σχέσεις και δύο επιλογές αυτόματων κιβωτίων της Allison με 5 ή 6 σχέσεις.
Οι κινητήρες των Range C & K
Η γκάμα των φορτηγών για τον κλάδο των κατασκευών περιλαμβάνει τρεις επιλογές, τους DTI 8, DTI 11 και DTI 13.
Ο DTI 8 θα είναι διαθέσιμος στις εξής εκδόσεις:
– Ισχύς 250 ίππων και ροπή 950 Nm.
– Ισχύς 280 ίππων και ροπή 1.050 Nm.
– Ισχύς 320 ίππων και ροπή 1.200 Nm.
Ο DTI 11 θα είναι διαθέσιμος στις εξής εκδόσεις:
– Ισχύς 380 ίππων και ροπή 1.800 Nm.
– Ισχύς 430 ίππων και ροπή 2.050 Nm.
– Ισχύς 460 ίππων και ροπή 2.200 Nm.
Ο DTI 13 θα είναι διαθέσιμος στις εξής εκδόσεις:
– Ισχύς 440 ίππων και ροπή 2.200 Nm.
– Ισχύς 480 ίππων και ροπή 2.300 Nm.
– Ισχύς 520 ίππων και ροπή 2.500 Nm.
Οι κινητήρες των Range T
Η κορυφαία σειρά φορτηγών της Renault Trucks θα προσφέρεται με δύο 6κύλινδρους κινητήρες 10,8λτ. και 12,8λτ., τους DTI 11 και DTI 13 αντίστοιχα.
Ο μικρότερος εξ αυτών θα προσφέρεται σε εκδόσεις με απόδοση:
– Ισχύς 380 ίππων και ροπή 1.800 Nm.
– Ισχύς 430 ίππων και ροπή 2.050 Nm.
– Ισχύς 460 ίππων και ροπή 2.200 Nm.
O DTI 13 από την άλλων θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις:
– Ισχύς 440 ίππων και ροπή 2.200 Nm.
– Ισχύς 480 ίππων και ροπή 2.300 Nm.
– Ισχύς 520 ίππων και ροπή 2.500 Nm.