H Renault-Nissan Alliance και η Daimler AG απολαύουν ένα μακροπρόθεσμο και σταθερό μέλλον, και το σύνολο των κοινών project τους παραμένουν σε τροχιά, οπως ανέφεραν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των εταιρειών στους δημοσιογράφους σήμερα στην ετήσια ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Η Renault-Nissan και η Daimler ξεκίνησαν τη συνεργασία τους το 2010. Το πεδίο εφαρμογής της αρχικής συνεργασίας το 2010 περιορίστηκε σε τρία πρότζεκτ, κυρίως στην Ευρώπη. Το συνδυασμένο χαρτοφυλάκιο που μοιράζεται μεταξύ της Renault-Nissan και της Daimler έχει τετραπλασιαστεί σήμερα στα 12 πρότζεκτ στην Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική.
“Η παγκόσμια κλίμακα των πρότζεκτ μας διασφαλίζει ότι η συνεργασία αυτή θα συνεχίσει να αυξάνεται, και αναμένουμε να παραμείνουν συνεργάτες μας για μακροπρόθεσμα,» δήλωσε ο προεδρος της Renault-Nissan Carlos Ghosn. “Αυτή η συνεργασία έχει επιταχυνθεί τον χρόνο διάθεσης στην αγορά σημαντικών οχημάτων και έχει ένα προφανές στρατηγικό πλεονέκτημα για τη Renault και την Nissan. Εμείς παραμένουμε σίγουροι για τη σχέση μας για το άμεσο μέλλον. ”
“Από την έναρξή του το 2010, η συνεργασία αυτή έχει παραδώσει ό,τι έχει υποσχεθεί, και ακόμη περισσότερο. Και αυτό είναι το πώς εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε από κοινού στο μέλλον – με κοινά προγράμματα που καθιερώνουν πρότζεκτ win-win για όλους τους εμπλεκόμενους εταίρους και δημιουργία αξίας για τους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο.», δήλωσε ο Δρ Dieter Zetsche, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και επικεφαλής της Mercedes-Benz Cars.
Το Χαρτοφυλάκιο των πρότζεκτ επεκτείνεται
Τον Ιούνιο του 2014, ως ένα σημαντικό πρόσφατο ορόσημο, η Nissan και η Daimler ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους για την ανάπτυξη από κοινού premium compact οχήματος και την κατασκευή του από κοινού στο Μεξικό.
Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2017 με τα μοντέλα Infiniti. Η παραγωγή των οχημάτων της Mercedes-Benz θα ακολουθήσει το 2018, με την εγκατάσταση του Μεξικού να έχει δυναμικότητα παραγωγής 300.000 μονάδων ετησίως.
Τα premium compact αυτοκίνητα θα παράγονται στο εργοστάσιο της Daimler και Nissan άλλα και σε εργοστασια σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης και της Κίνας.
Εν τω μεταξύ, οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να ανταλλάσσουν μεταξύ τους κινητήρες. Τον Σεπτέμβριο, η Renault άρχισε να προμηθεύει κινητήρες diesel 1.6-λίτρων τόσο για τη νέα Mercedes C-Class όσο και για το van Mercedes Vito. Η Renault προμηθεύει επίσης ένα 1-λίτρου, 3-κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης και ένα 900cc υπερτροφοδοτούμενο, 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα για το smart forfour και smart fortwo.
Τον Ιούνιο, η από κοινού παραγωγή ενός 2-λίτρων υπερτροφοδοτούμενο 4-κύλινδρου κινητήρα βενζίνης ξεκίνησε από την Nissan και την Daimler στις εγκαταστάσεις στο Ντέσερντ, Τενεσί, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Οι κινητήρες που θα παράγονται από την Infiniti Decherd Powertrain Plant θα χρησιμοποιηθούν αρχικά σε ευρωπαϊκές εκδόσεις του σπορ sedan Infiniti Q50 και Mercedes-Benz C-Class. Η νέα μονάδα θα έχει εγκατεστημένη δυναμικότητα 250.000 μονάδων το χρόνο.
Στην κατηγορία των πολυμορφικών, Daimler, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) και η Nissan Motor Co Ltd, μόλις υπέγραψαν μια σύμβαση για την προμήθεια των τελικών εμπορικών οχημάτων για εξαγωγή. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Nissan θα παρέχει το “NV350 Urvan” (GVW: 3,5 τόνοι) εμπορικό φορτηγό στο Mitsubishi Fuso που θα το πουλήσει ως «Canter Van» στη Μέση Ανατολή, αρχής γενομένης από το 2014.
Η τελική συμφωνία έρχεται ένα χρόνο μετά αφού οι δύο εταιρείες υπέγραψαν μια βασική συμφωνία στις 11 Σεπτεμβρίου 2013.