Με τα ολοένα πιο αυστηρά όρια εκπομπών CO2, οι κατασκευαστές πρέπει να βρουν λύσεις. Ενώ η Renault θα στοιχηματίσει σε υβριδικά οχήματα και βενζινοκινητήρες υψηλής τεχνολογίας, η Dacia θα βασίσει τη στρατηγική της στους LPG.
Επί του παρόντος, όλα τα μοντέλα της ρουμανικής μάρκας από το Sandero, στο Logan και από το Lodgy στο νέο Duster έχουν μια έκδοση που τροφοδοτείται με LPG – επίσης γνωστή ως υγροποιημένο αέριο.
Αλλά εάν η στρατηγική της Renault θα θέσει αυτό το καύσιμο στην άκρη για να επικεντρωθεί σε κινητήρες υβριδισμού και βενζίνης, η Dacia θα εχει επίσης μια παρόμοια στρατηγική. Το νωρίτερο, τα μοντέλα της ρουμανικής εταιρείας δεν θα επιλέξουν υβριδικές ή ηλεκτρικές εκδόσεις μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, καθώς η Renault αντιλαμβάνεται ότι είναι πολύ υψηλή τεχνολογία για μοντέλα χαμηλού κόστους.
Η εφαρμογή αυτής της στρατηγικής ηλεκτρισμού θα δημιουργούσε κίνδυνο κανιβαλισμού, την ίδια στιγμή που η Dacia δεν θα ήταν πια φθηνή. Ως εκ τούτου, η στρατηγική που πρέπει να ακολουθηθεί βασίζεται στο υγραέριο ως καύσιμο για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τον καλύτερο τρόπο μείωσης κατά του συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG).
Από τη ρουμανική μάρκα επισημαίνεται ότι “οι κινητήρες LPG εκπέμπουν έως και 11% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη βενζίνη, ενώ οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου είναι επίσης χαμηλότερες”. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και μείωση του κόστους στις τσέπες των πελατών στο σχεδόν μισό σε σύγκριση με την κατανάλωση ενός μοντέλου που τροφοδοτείται με βενζίνη.
Ο κ. Marc Suss, αντιπρόεδρος της Groupe Renault, επισημαίνει ότι η χρήση του LPG στα μοντέλα τους είναι κάτι περισσότερο από μια πραγματικότητα, αφού “υπάρχει ένα ευρύ δίκτυο σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τον ανεφοδιασμό του καυσίμου, ενώ στην περίπτωση του φυσικού αερίου οχημάτων έχουμε μόνο υποδομές στην Αυστρία , τη Γερμανία και την Ιταλία, ενώ σε άλλες χώρες όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία ή η Ανατολική Ευρώπη είναι πολύ πιο περιορισμένη “.
Η στρατηγική LPG της Dacia θα βασίζεται σε ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες αντί των υπερσυμπιεστών.
(motor.es)