Το πρωτότυπο Project Black S, μια συνεργασία μεταξύ της Infiniti και της ομάδας της Renault Sport Formula One, χαρακτηρίζει τον πρώτο διπλού υβριδικό κινητήρα στον κόσμο και είναι ένα εφαλτήριο για κινητήρες υψηλών επιδόσεων που προσφέρουν έξυπνη διαχείριση ενέργειας και υπεραπόδοσης από ένα ηλεκτροφόρο, κινητήρα.
Με βάση το σπορ κουπέ Infiniti Q60, το Project Black S είναι μια δοκιμαστική πλατφόρμα που ερευνά πώς η τεχνολογία διπλού υβριδικού κινητήρα της Renault Sport Formula One θα μπορούσε να αναπτυχθεί σε ένα αυτοκίνητο δρόμου. Το πρωτότυπο ανάπτυξης του Project Black S αντιπροσωπεύει το μέγιστο επίπεδο απόδοσης, τη δυναμική ικανότητα, την αποτελεσματική αεροδυναμική και την έξυπνη διαχείριση ενέργειας που προσφέρει η Infiniti.
Προχωρώντας από τη μελέτη του σχεδιασμού της Γενεύης το 2017 με το ίδιο όνομα (διαβάστε περισσότερα στο τέλος τους άρθρου), το πρωτότυπο Project Black S διαθέτει τώρα την εξέλιξη της μείωσης του βάρους, του αεροδυναμικού αμαξώματος και των σημαντικών εξελίξεων στον τομέα του κινητήρα, με τη μορφή ενός συστήματος ανάκτησης ενέργειας που συλλέγει ενέργεια υπό φρενάρισμα και επιτάχυνση.
Ο κινητήρας V6 με διπλό στροβιλοσυμπιεστή έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιεί δύο συστήματα συλλογής θερμότητας: MGU-H: Μονάδα γεννήτριας κινητήρα – θερμότητα, η οποία αναπτύσσει ηλεκτρική ενέργεια υπό επιτάχυνση και κινητικό σύστημα συγκομιδής MGU-K: μονάδα γεννήτριας κινητήρα – κινητική, η οποία παράγει ηλεκτρική ενέργεια κατά την πέδηση.
Σε εξέλιξη ειδικά για χρήση στο δρόμο, το Project Black S είναι ένα μοναδικό και συναρπαστικό υβριδικό πρωτότυπο ηλεκτροκίνητης απόδοσης που διαθέτει τεχνολογία διπλού υβριδικού κινητήρα.
Όχι μόνο συλλέγει την κινητική ενέργεια υπό το φρενάρισμα, συλλέγει επίσης θερμική ενέργεια από το twin-turbo σύστημα του κινητήρα, καθιστώντας το πρώτο του είδους του.
Το εξεταζόμενο όχημα συνενώνει τη διπλή υβριδική τεχνολογία υψηλής απόδοσης με τον κινητήρα twin-turbo V6 3.0 λίτρων. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συμβάλλει στην αύξηση της ισχύος και της ροπής από τον κινητήρα στον οποίο βασίζεται. Όπου ο συμβατικός κινητήρας VR30 παράγει 405ps, το πρωτότυπο διπλού υβριδικού κινητήρα παράγει 571ps.
Ο κινητήρας του πρωτότυπου χρησιμοποιεί τρεις μονάδες. Μια μοναδική μονάδα MGU-K συλλέγει κινητική ενέργεια από το φρενάρισμα. Οι δύο υπερσυμπιεστές του κινητήρα είναι εξοπλισμένοι με δύο μονάδες MGU-H, για τη συλλογή θερμικής ενέργειας από καυσαέρια. Αυτό επιτρέπει στον κινητήρα να παράγει ηλεκτρική ισχύ τόσο υπό την πέδηση όσο και κατά την επιτάχυνση.
Η ηλεκτρική ενέργεια που συλλέγεται από τις τρεις μονάδες MGU αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 4.4kWh υψηλής απόδοσης. Όπως και σε έναν κινητήρα της Φόρμουλα 1, η ισχύς που ανακτάται από τα MGU και αποθηκεύεται στην μπαταρία αναπτύσσεται με δύο τρόπους.
Πρώτον, ενεργεί ως ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα αντι-καθυστέρησης, ανεβάζοντας τα πτερύγια στροβίλου μέσα στα δύο turbo πιο γρήγορα και αυξάνοντας γρήγορα την ποσότητα αέρα που επανέρχεται πίσω στον κινητήρα για να αυξήσει την ισχύ.
Δεύτερον, η ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία του MGU-K, τροφοδοτώντας μέχρι 120kW πρόσθετης ηλεκτρικής ισχύος απευθείας στο σύστημα κίνησης. Η τεχνολογία διπλού υβριδίου επιτρέπει συνεπώς σημαντική αύξηση της απόδοσης, για στιγμιαία, χωρίς καθυστέρηση επιτάχυνση.
Στο πρωτότυπο ανάπτυξης, η επιπλέον ηλεκτρική ισχύς εφαρμόζεται στον οπίσθιο άξονα μέσω ενός νεοσύστατου συστήματος, το οποίο ενσωματώνει το MGU-K.
“Το 1977, το μονοθέσιο Renault RS01 ήταν το πρώτο που εισήγαγε στροβιλοσυμπιεστή στη Formula 1 – μια τεχνολογία που θα καθόριζε μια εποχή για το άθλημα”, δήλωσε ο Jérôme Stoll, πρόεδρος της Renault Sport Formula One Team.
“Σήμερα, η Renault RS18 χρησιμοποιεί ένα διπλό υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, το οποίο δημιούργησε με την βοήθεια της Infiniti. Το πρωτότυπο Project Black S είναι η πρώτη ένδειξη για τον τρόπο με τον οποίο στοιχειά της F1 θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία συναρπαστικών υβριδικών αυτοκινήτων. Το Project Black S αποδεικνύει αμοιβαίο πάθος στη Συμμαχία [Renault-Nissan-Mitsubishi] στη διαμόρφωση του μέλλοντος του σπορ αυτοκινήτου. “
(pmw-magazine.com)
Infiniti και Renault Sport F1 δούλεψαν από κοινού για το Project Black S concept των 507 ίππων