Μετά την είδηση ότι η Mitsubishi είχε παραποιημένα στοιχεία στην κατανάλωση καυσίμου για κάθε όχημα που έχει πωληθεί στην Ιαπωνία από το 1991, η ταραγμένη αυτοκινητοβιομηχανία βρήκε ένα απίθανο σωτήρα. Σήμερα, η Nissan επιβεβαίωσε ότι θα αγοράσει πάνω από το ένα τρίτο των μετοχών της Mitsubishi, ή αλλιώς το 34%. Το στοίχημα αποτιμάται σε 2,2 δισεκατομμύρια $.
Η Nissan είναι ένας φυσικός εταίρος για τη Mitsubishi, και δεδομένου ότι το σκάνδαλο της οικονομίας καυσίμου κλιμακώθηκε και με δεδομένο ότι η Mitsubishi κατασκεύαζε, Nissan-badged οχήματα της στην Ιαπωνίας, είναι λογικό η Nissan να κάνει το επόμενο βήμα και να εισχωρήσει στην Mitsubishi.
Ο πρόεδρος της Mitsubishi, Osamu Masuko ανέφερε ότι η πώληση ήταν αναπόφευκτη, “θα συνέβαινε μία ημέρα” ούτως ή άλλως, σύμφωνα με την εφημερίδα New York Times. Ο Carlos Ghosn, πρόεδρος τόσο της Nissan όσο και της Renault, είναι βέβαιος ότι θα είναι σε θέση να μετατρέψει τις τύχες της Mitsubishi. «Έχουμε το ιστορικό για να το κάνουμε να λειτουργήσει», είπε ο Ghosn, αναφερόμενος στην Renault όταν χρηματοδοτησε την διάσωση της Nissan στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ο Ghosn ανέφερε ότι κάνοντας την Mitsubishi ένα μέρος της συμμαχίας Renault-Nissan θα εξοικονομήσει δισεκατομμύρια σε κόστος ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τον Ghosn, η συγκέντρωση των τεχνολογιών θα δημιουργήσει νέες συνέργειες. Έτσι η Mitsubishi θα τρέξει την κοινή πλατφόρμα των κινητήρων της Συμμαχίας (συμπεριλαμβανομένου του Renault dCi), κιβώτια ταχυτήτων, αλλά και οι υπηρεσίες προμηθειών, κα.
“Ο καθένας θα κερδίσει (…) Πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσει, θα μας υποστηρίξει και θα αναπτυχθούμε από κοινού, καλύτερα από ό,τι αν η Mitsubishi πορευόταν μόνη της” εκτιμά ο Ghosn.
Ο νέος όμιλος Renault-Nissan-Mitsubishi παίρνει την τρίτη θέση στην παγκόσμια αγορά με λίγο περισσότερο από 9 εκατομμύρια οχήματα, πίσω από την Toyota και Volkswagen.