Η Nissan ανακοίνωσε τη Δευτέρα ένα λειτουργικό περιθώριο 4,8% για το προηγούμενο οικονομικό έτος. Σε σύγκριση με το 6,6% για τη Renault το 2017. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που οι Γάλλοι τα έχουν καταφέρει καλύτερα από τον Ιαπωνα σύμμαχο τους, από τη δημιουργία της Συμμαχίας το 1999.
Κατά την ετήσια οικονομική περίοδο από την 1η Απριλίου 2017 έως την 31η Μαρτίου 2018, η Nissan σημείωσε λειτουργικό περιθώριο 4,8%, έναντι 6,6% για την Renault. Και αυτό, για δεύτερη συνεχή χρονιά μετά την ολοκλήρωση της Συμμαχίας το 1999, εκτός από τους πρώτους μήνες της ανάκαμψης των Ιαπώνων. Μια συνεχόμενη αντεπίθεση από την τη γαλλική εταιρεία! Και η διαφορά αυξάνεται.
Η Renault παρουσίασε λειτουργικό περιθώριο 6,4% το 2016, έναντι 6,3% για την ιαπωνική εταιρεία (οικονομικό έτος 2016-2017). Το 2012, η Renault είχε 1,8%, έναντι 5,4% για τη Nissan! Για το οικονομικό έτος 2018-2019 (που έληξε στις 31 Μαρτίου), η Nissan αναμένει περαιτέρω μείωση του περιθωρίου στο 4,5% των πωλήσεων. Επομένως, η Renault θα μπορούσε να πάρει το πλεονέκτημα για τρίτη συνεχή χρονιά. Το λειτουργικό περιθώριο 4,8% δεν είναι πολύ υψηλό για έναν Ιαπωνα κατασκευαστή, ο οποίος πωλεί κυρίως μεγάλα οχήματα σε πολύ κερδοφόρες αγορές όπως η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Η Toyota σημείωσε περιθώριο 8,2% κατά την ίδια περίοδο 2017-2018 (1 Απριλίου – 31 Μαρτίου).
Η Βόρεια Αμερική ζυγίζει την κερδοφορία της Nissan
Η Nissan ανακοίνωσε τη Δευτέρα ένα λειτουργικό κέρδος πέρυσι ύψους 575 δισ. Γιέν (4,4 δισ. Ευρώ), μειωμένο κατά 23%. Σε σχέση με τα 3,9 δισ. Ευρώ (+ 16%) για τη Renault. Είναι λογικό η Nissan να έχει μεγαλύτερο κέρδος (σε ακαθάριστα μεγέθη), καθώς οι Ιάπωνες είναι μεγαλύτεροι με πωλήσεις 5,77 εκατομμυρίων οχημάτων πέρυσι (+ Infiniti) έναντι λιγότερων από 3,8 εκατομμυρίων για την Renault (+ Dacia, RSM, Avtovaz). Τα καθαρά κέρδη της Nissan αυξήθηκαν κατά 12,6% στα 747 δισ. Ευρώ (5,7 δισ. Ευρώ). Στα μέσα Φεβρουαρίου του 2018, η Renault δημοσίευσε ένα καθαρό κέρδος ρεκόρ για το 2017, αυξημένο κατά 50% στα 5,1 δισ. Ευρώ – το οποίο φυσικά περιελάμβανε και το μερίδιο της Nissan, αφού οι Γάλλοι κατέχουν το 43,4% του συνεργάτη τους.
Με τη λειτουργική παρακμή του 2017, η Nissan παραμένει πολύ λακωνική στη δήλωσή της. Η ιαπωνική εταιρεία ενοχοποιεί τις απώλειες που σχετίζονται με την ανάκληση των οχημάτων που επιθεωρήθηκαν στην Ιαπωνία από μη εξουσιοδοτημένους επιθεωρητές. Αλλά και τα τέλη για την πώληση αποθεμάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στην αγορά των ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 6,5% από την αρχή του έτους, εν μέρει λόγω των αργών πωλήσεων του sedan Altima. Οι προσφορές στο Altima και το “SUV” Rogue (ισοδύναμο Nissan Qashqai) ζύγιζαν τα λειτουργικά κέρδη στη Βόρεια Αμερική. Κατά τη διάρκεια του έτους που έληξε τον Μάρτιο, τα λειτουργικά κέρδη σε αυτήν την βασική αγορά της Nissan μειώθηκαν κατά 28%.
Η Nissan φρενάρει μια πιθανή συγχώνευση
Σε κάθε περίπτωση, η Nissan φρενάρει εμφανώς μια πιθανή … συγχώνευση με τη Renault. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Yokohama Hiroto Saikawa δήλωσε τη Δευτέρα ότι πρέπει να συνεχιστεί η δομή της Συμμαχίας “όπου όλοι είναι αυτοσυντηρούμενοι”. Κάλεσε “ψευδείς” φήμες τη μελέτη μιας συγχώνευσης μεταξύ των δύο κατασκευαστών. Ακόμη και αν μια αλλαγή στη μετοχική δομή είναι “μια πιθανή δυνατότητα εγκαίρως”. Στις 16 Φεβρουαρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Carlos Ghosn, πρόεδρος της Nissan και της MMC (Mitsubishi Motors), δήλωσε: “Πρέπει να σκεφτείτε το είδος της οργάνωσης και συμφωνώ να δώσω μια απάντηση.
Ο Υπουργός Οικονομίας Bruno Le Maire ζήτησε σαφώς από τον Carlos Ghosn έναν “χάρτη πορείας” για μια “ισχυρότερη ένταξη μεταξύ της Renault και της Nissan”. “Θέλουμε μια δέσμευση από τον Carlos Ghosn να παρουσιάσει ένα στρατηγικό σχέδιο στη συνεδρίαση των μετόχων (Renault) στα μέσα Ιουνίου του 2018“, δήλωσε η γαλλική κυβέρνηση.
Source: challenges.fr
Photo: carkeys.co.uk