Το όραμα της Renault για την Formula 1, σε δέκα χρόνια από τώρα, τοποθετεί τον άνθρωπο στο επίκεντρο -μια από τις αξίες της Renault – ως ζωτικό ακρογωνιαίο λίθο της F1. Μονοθέσια με μεγάλη, θα απελευθερώσουν τους οδηγούς δείχνοντας τις ικανότητες τους προς ευχαρίστηση των οπαδών. Πιο ελκυστική, η Formula 1 γίνεται επίσης ασφαλέστερη, για την καλύτερη προστασία των οδηγών, και αναλαμβάνει πιο ενεργή ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον.
Βρισκόμαστε στο έτος 2027. Σε κάθε Grand Prix, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Με μια αναλογία βάρους/ισχύος που ποτέ πριν στην ιστορία της Formula 1 δεν υπήρχε (1 μεγαβάτ στο σύνολο για βάρος που περιορίζεται σε 600 κιλά), η ανθρώπινη απόδοση βρίσκεται στο επίκεντρο του αθλήματος. Για να κάνουν την Formula 1 πιο σαγηνευτική, οι οπαδοί του σπορ θα επωφεληθούν από μια στενότερη σύνδεση με τον οδηγό, είτε παρακολουθούν στην πίστα είτε στην τηλεόραση.
Για να βάλει τον ανθρώπινο παράγοντα και πάλι στο επίκεντρο, το όραμα της Renault για τη Formula 1 το 2027 καλύπτει επίσης την τεχνική πλευρά. Εκτός από την παροχή υψηλότερης απόδοσης, τα αυτοκίνητα έχουν επωφεληθεί από τις νέες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης για να γίνουν ακόμα πιο αποτελεσματικά. Ως εκ τούτου, θα συμβάλει στο να καταστεί η Formula 1 ένα συνεχές πεδίο δοκιμών για τα επιβατικά αυτοκίνητα ενώ παράλληλα θα βοηθήσει τους αγώνες να ακολουθήσουν μια υπεύθυνη προσέγγιση για το κόστος.
Καρδιά της σχεδιαστικής και τεχνολογικής αυτής σπουδής που ακούει στο όνομα R.S. 2027 Vision Concept είναι μια υβριδική μονάδα, η οποία αποτελείται από έναν «μικρό», όπως τον χαρακτηρίζουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του, θερμικό κινητήρα με 6 κυλίνδρους σε διάταξη V, σε συνδυασμό με μπαταρίες και δύο πανίσχυρα συστήματα ανάκτησης της ενέργειας, που «παραδίδουν» τέσσερις φορές μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με εκείνα που φιλοξενούνται σήμερα στα μονοθέσια της Formula 1.
Συνδυαστικά, η ισχύς του «πακέτου» μπορεί να φτάσει, σύμφωνα με τους Γάλλους πάντα, έως και τους 1.360 ίππους, τιμή που θέλοντας και μη επιβάλλει τη μεταφορά των παραπάνω… ίππων και στους τέσσερις «γυμνούς» τροχούς της κατασκευής, το βάρος της οποίας δεν υπερβαίνει συνολικά τα 600 κιλά. Οι άνθρωποι της Renault αναφέρουν χαρακτηριστικά πως το πρωτότυπο μπορεί να οδηγηθεί αποκλειστικά με την αρωγή ρεύματος κατά τη διάρκεια που κινείται στην ευθεία των pit ή ακόμα και σε «νεκρές» από αγωνιστική σκοπιά περιόδους στις οποίες «κυρίαρχο» είναι το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το πρωτότυπο διαθέτει και σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Επιπρόσθετα, τα δοχεία αποθήκευσης βενζίνης του R.S. 2027 Vision Concept μπορούν να μεταφέρουν στο εσωτερικό τους καύσιμα συνολικού βάρους 60 κιλών –σήμερα τα μονοθέσια της F1 κουβαλούν, ούτε λίγο ούτε πολύ, 105 κιλά υγρού καυσίμου.
Σχεδιαστικά, σημείο αναφοράς αποτελεί το κλειστό, για λόγους ασφαλείας, αλλά διάφανο πτυσσόμενο περίβλημα του κόκπιτ, ενώ από το ίδιο υλικό θα είναι κατασκευασμένο και το κράνος του πιλότου. Την ίδια στιγμή, το «παρών» στο R.S. 2027 Vision Concept δίνουν και δύο προστατευτικά roll bars, τα οποία «εκτινάσσονται» σε περίπτωση ανατροπής του μονοθεσίου. Χαρακτηριστική είναι επίσης η ενσωμάτωση, για αισθητικούς κυρίως λόγους, μιας συστοιχίας φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED στο εμπρός μέρος της πρωτότυπης κατασκευής.