Η Renault εργάζεται πάνω σε ένα πνευματικό διάδοχο του θρυλικού Renault 5, που κατασκευαζόταν μεταξύ 1972 και 1996. Σχεδιασμένο ως ένα εντελώς νέο είδος των supermini θα καθίσει μαζί με το Clio, με το νεοφερμένο μοντέλο να θεωρείται έως ένα βαθμό low cost, αλλά διαθέτοντας ένα hi-tech εσωτερικό.
Βαθιά στα έγκατα του κέντρου καινοτομίας της Renault κοντά στο Παρίσι, το Auto Express είχε τη ευκαιρία να δει το concept Value Up (Σχετικό Άρθρο), αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να τραβήξει φωτογραφίες. Πάντως, οι αποκλειστικές εικόνες του βρετανικού περιοδικού δείχνουν ένα concept με ιδιόμορφο σχήμα διχρωμίας, και αναλογίες εμπνευσμένες από το κλασικό Renault 5 συνδυάζοντας το παλιό με το νέο.
Επινοήθηκε από την ομάδα LCI think-tank της Renault (μια ομάδα 40 σχεδιαστών, μηχανικών και ερευνητών).
Η πραγματική επανάσταση, όμως, είναι η πλήρως ψηφιακή σχεδίαση, μεταξύ των οποίων θα υπάρχουν δύο οθόνες LCD επτά ιντσών – που θα αντικαταστήσουν το ταμπλό οργάνων και μία προς τα αριστερά του τιμονιού. Το υπόλοιπο θα αντικαθίσταται από δύο τεράστιες widescreen οθόνες LCD 15.9 ιντσών. Αυτές κάθονται δίπλα-δίπλα: η μία στο κέντρο του ταμπλό και η άλλη ακριβώς μπροστά από τον επιβάτη.
Είναι πλήρως διαδραστικές, έτσι ώστε να υπάρχει ο οποιοσδήποτε έλεγχος – από το air-con στους διακόπτες για τη ρύθμιση των καθρεπτών – μπορεί να ενεργοποιηθεί σε οποιοδήποτε σημείο στις οθόνες. Ένα ταμπλετ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο όλων των λειτουργιών.
Σύμφωνα με τον Solen Kerleroux, έναν ηλεκτρολόγο μηχανικό που εργάστηκε για το νέο εσωτερικό, η τεχνολογία λειτουργεί τέλεια, μπορεί να ενσωματωθεί με την Apple και το Android CarPlay Auto, και θα μπορούσε να μπει σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής μέσα σε δύο έως τρία έτη, εάν το πράσινο φως δοθεί σήμερα.
Θα κατασκευάζεται σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία έχει οριστεί για την υποστήριξη των μελλοντικών μικρών αυτοκινήτων της Renault. Με 3,8 μήκος, το νέο μοντέλο θα καθίσει όπως είπαμε δίπλα στο Clio.
Το επονομαζόμενο Value Up θα χρησιμοποιεί υλικά όπως το μπαμπού για να αυξήσει τη δύναμη και την παράλληλη μείωση του βάρους, ζυγίζοντας μόλις 830kg. Πρόωρη πρόταση είναι ο 1.0-λίτρων τρικύλινδρος βενζίνης που θα εκπέμπει περίπου 100 g CO2/km, ενώ μια plug-in υβριδική έκδοση θα μπορούσε να εκπέμπει μόλις 45g/km.