Ως μέρος της συμφωνίας «Cap 2020» που υπέγραψε με τις τρεις γαλλικές συνδικαλιστικές οργανώσεις (CGC-CFE, CFDT και FO), η Renault δεσμεύτηκε να διατηρήσει το επίπεδο παραγωγής των γαλλικών εργοστασίων της στο επίπεδο του 2016, δηλαδή τις 745.108 μονάδες (στο 6 εργοστάσια συναρμολόγησης, συμπεριλαμβανομένων αυτό της Διεππης, το οποίο κατασκευάζει τα Clio RS και νέα Alpine Α110). Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι έχουν αποδεχθεί το στόχο της παραγωγής του κατά μέσο όρο 90 οχημάτων ανά άτομο και ανά έτος το 2019. Αυτό αντιπροσωπεύει μια προσπάθεια αύξησης της παραγωγικότητας κατά 30%, καθώς ο μέσος όρος για το 2016 είναι 63 οχήματα στις 6 μονάδες παραγωγής (συμπεριλαμβανομένων του εργοστασίου της Διεππης).
Η μετάβαση από ένα μέσο όρο 63 στα 90 οχήματα θα γίνει χάρη στο
«σχέδιο ψηφιοποίησης, την τεχνολογική ανάλυση και την διαχείριση. Χτίζουμε τον οδικό χάρτη για να φέρουμε στα εργοστάσια μας κατά μέσο όρο τα 90 οχήματα»,
ανέφερε ο José-Vincente de los Mozos, Διευθυντής Παραγωγής και Logistics του Ομίλου Renault.
Η Ρομποτική είναι ένα από τα συστατικά που θα επιτρέψουν αυτή τη βελτίωση της παραγωγικότητας.
«Η Γαλλία έχει μείνει πίσω στον αριθμό των ρομπότ που βρίσκονται κυρίως σε εργασίες λαμαρίνας και βαψίματος. Η ιδέα τώρα είναι να ρομποτοποιηθούν θέσεις όπου υπάρχει δυσκολία με την ενσωμάτωση ρομπότ που θα συνεργάζονται για βαριές εργασίες στην εργονομία και σε θέματα ποιότητας.
Αυτά τα συνεργαζόμενα ρομπότ θα εμφανιστούν σύντομα στις γραμμές συναρμολόγησης.
Την ίδια στιγμή, ο κατασκευαστής συνεχίζει την αυτοματοποίηση των ροών στην γραμμή συναρμολόγησης που έχουν ήδη αναληφθεί σε διάφορα εργοστάσια με την ανάπτυξη του AGV (αντικατάσταση οδηγού), όπως έχει ήδη γίνει στο εργοστάσιο Flins.
«Η Γαλλία έχει κάνει μια τεράστια μεταμόρφωση και η κατάσταση έχει αλλάξει. Αυτό είναι σημαντικό για τα εργοστάσια στη Γαλλία ώστε να γίνουν παράδειγμα στη Συμμαχία»
ανέφερε ο De los Mozos.
Το εργοστάσιο του μέλλοντος, επίσης, είναι η ανάπτυξη των ψηφιακών εργαλείων, και πάλι ένα στοιχείο της παραγωγικότητας.
«Πρέπει να βελτιώσουμε τους δείκτες της διαδικασίας μας με τη Διαχείριση Δεδομένων, η οποία θα μας επιτρέψει να δούμε ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στα εργοστάσια μας και να λαμβάνουμε αποφάσεις πολύ πιο γρήγορα. Αυτό θα μας επιτρέψει να ταιριάξουμε τις οικονομικές επιδόσεις με την φυσική απόδοση με ένα τέτοιο τρόπο που θα βλέπουμε την τάση σε πραγματικό χρόνο. Σήμερα, με τα συστήματα μας, δεν μπορούμε να το κάνουμε σε πραγματικό χρόνο «
λέει ο διευθυντής.
«Εμείς θα περάσουμε από τη διαχείριση “τετελεσμένου γεγονότος” στη διαχείριση “σε πραγματικό χρόνο”»
ο ίδιος συνοψίζει.
Τα ψηφιακά εργαλεία θα χρησιμοποιηθούν στα διάφορα ιεραρχικά επίπεδα στο εργοστάσιο: προϊσταμένους μονάδας, διευθυντές εργαστηρίου, διευθυντές και ιδιοκτήτες του εργοστασίου.
«Σήμερα εργαζόμαστε για μια εφαρμογή όπου οι διαχειριστές μονάδων θα είναι στο tablet σε πραγματικό χρόνο βλέποντας τι συμβαίνει και τις επιπτώσεις στις οικονομικές επιδόσεις»
λέει ο De los Mozos.
Δείτε την συναρμολόγηση του Renault Talisman στο εργοστάσιο Douai