Η Renault και η Nissan βρίσκονται σε συνομιλίες για τη συγχώνευση και τη δημιουργία μιας νέας ενιαιας αυτοκινητοβιομηχανίας, δηλώνουν άνθρωποι με γνώση του θέματος.
Μια συμφωνία θα τερμάτιζε τη σημερινή συμμαχία μεταξύ των εταιρειών και θα τους πάντρευε ως μία εταιρεία, δηλώνουν οι ίδιοι άνθρωποι, οι οποίοι ζήτησαν να μην προσδιοριστούν τα στοιχεία τους. Η Renault κατέχει σήμερα το 43% της Nissan, ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει μερίδιο 15% αντίστοιχα. Ο Carlos Ghosn, ο πρόεδρος και των δύο εταιρειών, καθοδηγεί τις διαπραγματεύσεις και θα διευθύνει τη συνδυασμένη οντότητα, ανέφεραν οι άνθρωποι.
Τα μέρη συζητούν μια συναλλαγή στην οποία η Nissan θα έδινε ουσιαστικά μετοχές της Renault στη νέα εταιρεία, ανέφεραν οι άνθρωποι. Οι μέτοχοι της Nissan θα λάβουν επίσης μετοχές στη νέα εταιρεία σε αντάλλαγμα για τις συμμετοχές τους, ανέφεραν. Η νέα αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να διατηρήσει την έδρα της τόσο στην Ιαπωνία όσο και στη Γαλλία.
Η επίτευξη συμφωνίας θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύ δύσκολη, είπαν οι άνθρωποι. Η γαλλική κυβέρνηση κατέχει το 15% της Renault και μπορεί να είναι απρόθυμη να παραιτηθεί από τον έλεγχο της συμμετοχής της ή να αποδυναμώσει τη θέση της. Τόσο η γαλλική όσο και η ιαπωνική κυβέρνηση θα πρέπει επίσης να εγκρίνουν μια συμφωνία και μπορεί να έχουν ισχυρές απόψεις για το που θα βαδίσει η ενωμένη εταιρεία, ανέφεραν οι άνθρωποι.
Μία πιθανότητα θα ήταν η ίδρυση της εταιρείας στο Λονδίνο ή στην Ολλανδία, όπου ο κατασκευαστής Fiat Chrysler Automobiles NV έχει εταιρικό χάρτη. Η Fiat Chrysler διατηρεί έδρα τόσο στην Ιταλία όσο και στις Η.Π.Α.
Δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις και οι συνομιλίες, οι οποίες συνεχίζονται εδώ και αρκετούς μήνες, δεν μπορούν να οδηγήσουν σε συμφωνία, δήλωσαν.
Ένας εκπρόσωπος της συμμαχίας Renault-Nissan δήλωσε ότι δεν σχολιάζει τις φήμες και την κερδοσκοπία, ενώ εκπρόσωπος του γαλλικού υπουργείου Οικονομικών αρνήθηκε να σχολιάσει. Εκπρόσωποι για την Yokohama, της Nissan και της Renault που εδρεύουν στην Ιαπωνία, επίσης αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Το Reuters ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η Nissan βρίσκεται σε συνομιλίες για να αγοράσει το μεγαλύτερο μέρος της συμμετοχής της γαλλικής κυβέρνησης στη Renault, επικαλούμενοι άγνωστες πηγές. Η συμμαχία Renault-Nissan δήλωσε τότε ότι οποιαδήποτε συζήτηση σχετικά με μια συναλλαγή μετοχών που αφορά τα μέρη ήταν “καθαρή κερδοσκοπία”.
Ο Ghosn έχει δεσμευτεί να ενισχύσει τη συνεργασία της Renault με τη Nissan, λέγοντας τον Φεβρουάριο ότι οι εταιρείες θα σχεδιάσουν ένα σχέδιο «να καταστήσουν τη συμμαχία μη αναστρέψιμη». Ο 64χρονος παραιτήθηκε από τον ρόλο του εκτελεστικού διευθυντή της Nissan πέρυσι για να επικεντρωθεί στην εταιρική σχέση.
Οι εταιρείες επιδιώκουν να διπλασιάσουν τις συνεργίες τους στα 10 δισεκατομμύρια ευρώ από το 2016 έως το 2022. Τον Απρίλιο, η Mitsubishi Motors Corp. – στην οποία η Nissan είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος – θα ενσωματωθεί περαιτέρω με τη συμμαχία προσχωρώντας σε έναν κοινό οργανισμό αγορών ανταλλακτικών .
Η συμμαχία προβλέπει πωλήσεις μονάδων 14 εκατομμυρίων μονάδων μέχρι το 2022, σε σύγκριση με 10,6 εκατομμύρια πέρυσι.
Ενώ οι εταιρείες έχουν ζητήσει πολλά οφέλη από την εταιρική τους σχέση, η παραμονή τους στην εξουσία θα μπορούσε να είναι περίπλοκη έως ότου επιλυθούν οι ανισορροπίες στις δομές ιδιοκτησίας των εταιρειών.
Ο Ghosn επανέλαβε τον περασμένο μήνα ότι η Ιαπωνία δεν θα συμφωνούσε σε μια αυστηρότερη δομή αν η Γαλλία παραμείνει μέτοχος. Είπε επίσης ότι δεν προσπαθεί να πείσει το γαλλικό κράτος να μειώσει το μερίδιό της στη Renault.
«Αποφασίζουν να είναι εδώ ή να βγουν έξω», είπε. “Ειλικρινά, δεν ανοίγω ούτε αυτό το θέμα. Απλώς θεωρώ ότι έχω τους μετόχους που έχω και προσπαθώ να τους ικανοποιήσω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και όσο το δυνατόν περισσότερο βεβαιωθείτε ότι κατανοούν τη στρατηγική μας και εκτιμούν τα αποτελέσματά μας ».