Η τεχνολογία που θα επιτρέψει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αυξήσουν την αυτονομία τους εν κινήσει, προετοιμάζεται για παραγωγή την επόμενη δεκαετία.
Ο «ηλεκτρικός δρόμος του μέλλοντος» θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα νωρίτερα, αλλά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα χρειαστεί να σχεδιάσουν την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων για να ενσωματώσουν τεχνολογία απομακρυσμένης φόρτισης στην τεχνική τους σύνθεση. Οι εταιρείες οδικών υποδομών, εν τω μεταξύ, θα χρειαστεί να εγκαταστήσουν την εν λόγο τεχνολογία κάτω από τις οδικές επιφάνειες για να κάνουν την ιδέα πραγματικότητα.
“Ίσως σε 10 χρόνια είναι ένα καλό χρονικό διάστημα για αυτή την τεχνολογία”, δήλωσε ο Virginie Maillard, ανώτερος μηχανικός της Renault EV. “Πρέπει να σχεδιάσουμε αυτοκίνητα και οδικό δίκτυο που να συνεργάζονται”.
Η τρίτη γενιά Renault Zoe, για παράδειγμα, αναμένεται να φτάσει στην αγορά στα μέσα της δεκαετίας του 2020 και η Renault έχει την ευκαιρία να στηρίξει μελλοντικά το σχεδιασμό της ασύρματης φόρτισης.
Η τεχνολογία ασύρματης φόρτισης διερευνάται επί του παρόντος σε μια πίστα δοκιμών κοντά στο Παρίσι, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικά οχήματα Renault Kangoo και εξοπλισμό ασύρματης φόρτισης της Qualcomm Halo.
Διαβάστε επίσης:
Renault Kangoo Z.E. : ένα μέλλον με ασύρματη φόρτιση προδιαγράφεται για τα ηλεκτρικά οχήματα
Πως δουλεύει
Το σύστημα φόρτισης λειτουργεί με την αρχή των επαγόμενων ρευμάτων – την ίδια τεχνική που χρησιμοποιούν οι ηλεκτρικοί φορτιστές οδοντόβουρτσας.
Ένα ηλεκτρικό πηνίο είναι θαμμένο κάτω από το δρόμο, και όταν ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με ένα άλλο πηνίο περνά πάνω από αυτό, προκαλεί ρεύμα στο πηνίο του αυτοκινήτου. Αυτό τροφοδοτείται στη μπαταρία του ηλεκτρικού οχήματος και διατηρεί τη συμπλήρωσή της.
Παρόλο που το αυτοκίνητο περνά πάνω από το δρόμο σε κλάσματα του δευτερολέπτου, μέχρι 20kW ενέργειας μπορούν να αποθηκευθούν όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με ταχύτητες έως και 60mph/96kph. Πρόκειται για την ίδια ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό όχημα όταν ταξιδεύει.
Οι μηχανικοί της Qualcomm ισχυρίζονται ότι μπορεί να περάσει αρκετή ενέργεια σε ένα ηλεκτρικό όχημα για να διατηρηθεί η ταχύτητα αυτή χωρίς να εξαντληθεί η μπαταρία, οπότε η φόρτιση μπορεί να διατηρηθεί για χρήση σε άλλες περιοχές όπου δεν υπάρχει ασύρματη φόρτιση.
Τελικά, ένα πλήρες οδικό δίκτυο θα μπορούσε να είναι εξοπλισμένο με “επαγωγικά μαξιλαράκια”, επιτρέποντας στα ηλεκτρικά οχήματα να ταξιδεύουν αποστάσεις απεριόριστες από την χωρητικότητα της μπαταρίας τους. Οι έρευνες δείχνουν ότι εάν 250 μέτρα από κάθε χιλιόμετρο αυτοκινητοδρόμου ήταν εξοπλισμένα με ασύρματη φόρτιση, ένα ηλεκτρικό θα μπορούσε να ταξιδέψει χωρίς να εξαντλήσει τα αποθέματά του.
Οι δοκιμές στη Γαλλία θα εξετάσουν όλες τις ακραίες συνθήκες λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης της αντιμετώπισης του υγρού καιρού, των οχημάτων που περνούν από τα πηνία εκτός ευθυγράμμισης κατά 50%, των παραλλαγών στην τροφοδοσία ρεύματος και της ανθεκτικότητας του υλικού κατά τη διάρκεια εκτεταμένης χρήσης.
Η Qualcomm έχει ήδη προγραμματίσει το ασύρματο σύστημα για να μειώσει τον παλμό της ενέργειας στα 5kW όταν η κυκλοφορία μετακινείται κατά μήκος του δρόμου με ρυθμό σταματήματος.
Η Renault θα εξετάσει επίσης την ολοκλήρωση και την αντοχή των πηνίων και ένα μαύρο κουτί μέσα στο αυτοκίνητο, το οποίο είναι απαραίτητο για την εξομάλυνση του σήματος του επαγόμενου ρεύματος ώστε να ταιριάζει με το ηλεκτρικό σύστημα στα δοκιμαστικά οχήματα.
Πηγή/Φωτογραφία: autocarpro.in