Η Renault κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τους κινητήρες 1000 ίππων, καθώς πιστεύει ότι το κόστος θα μπορούσε να αυξηθεί δραματικά.
Το F1 Strategy Group την περασμένη εβδομάδα έδωσε το πράσινο φως για τη συνέχιση των εργασιών για την αύξηση της ισχύς του κινητήρα για το 2017, με τους 1000 ίππους να είναι η επικρατέστερη επιλογή.
Χωρίς να χρειαστεί να επανέλθουν σε ένα κινητήρα V8, οι ομάδες πιστεύουν ότι ο στόχος της ισχύος μπορεί να επιτευχθεί μέσω απλώς της άρσης του ορίου ταχύτητας ροής του καυσίμου επιτρέποντας περισσότερη ροή καυσίμου.
Αλλά η Renault ανησυχεί ότι το θέμα των εξόδων δεν έχει ληφθεί σωστά στο λογαριασμό – με τις πελατειακές ομάδες να είναι απρόθυμες να πληρώσουν περισσότερο και οι προϋπολογισμοί των κατασκευαστών να είναι ήδη τεντωμένοι.
Όταν ρωτήθηκε για τις σκέψεις του σχετικά με την κίνηση των κινητήρων με 1000 ίππους, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault F1 Cyril Abiteboul επεσήμανε ότι τα οικονομικά ήταν μια σημαντική ανησυχία.
“Προσωπικά, αγαπώ την ιδέα, αλλά πρέπει κάποιος να πληρώσει για αυτό,”
είπε στο Autosport.
“Οι μικρές ομάδες σήμερα, αδυνατούν να πληρώσουν το τίμημα της μονάδας ισχύος. Και την ίδια στιγμή ακούω ότι πρέπει να προσθέσουμε 200bhp ή κάτι τέτοιο. Πώς μπορούμε να τα συνδέσουμε και τα δύο;
“Εάν μπορείτε να βρείτε κάποιον που να είναι σε θέση να πληρώσει γι ‘αυτό, θα ήθελα πολύ να τον δω. Θα ήθελα πολύ να δω τα σημερινά μονοθέσια με 1000 ίππους.
“Αλλά δεν υπάρχει εύκολος τρόπος και φθηνός τρόπος που μπορούμε να το κάνουμε αυτό με τους ισχύοντες κανονισμούς.”
Παρότι οι αρχικές συζητήσεις μεταξύ των κατασκευαστών κινητήρων κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μόνο ελάχιστες αλλαγές θα χρειαστούν για το σχεδιασμό των σημερινών υβριδικών V6 turbo για να βγάλουν την επιπλέον δύναμη, ο Abiteboul πιστεύει ότι οι δαπάνες θα εξακολουθήσουν να είναι σημαντικές.
«Θα χρειαστεί να κάνουμε κάποιες δραστικές αλλαγές, ιδιαίτερα στην κατανομή των καυσίμων, και αυτό είναι ένα διαφορετικό παιχνίδι»
“Θα πρέπει να αλλάξουμε το μέγεθος μερικών από τα εσωτερικά εξαρτήματα του κινητήρα, αλλά, αν χρειαστεί να αλλάξει αυτό, τότε θα πρέπει να αλλάξουμε το μέγεθος των μπαταριών, καθώς και το μέγεθος της MGU πάρα πολύ.
“Θα πρέπει να επανασχεδιάσουμε το σύνολο της μονάδας ισχύος, έτσι πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί.”
Οι ομάδες πρόκειται να συνεχίσουν τις συζητήσεις σχετικά με τη διαμόρφωση των νέων κινητήρων για το 2017 αργότερα αυτό το μήνα, με μια πιθανή ψηφοφορία για την έγκριση ιδεών κατά την επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 στις 18 Φεβρουαρίου.