Όπως αναμενόταν, η Renault συνεχίζει την εκστρατεία της στη Ρωσία. Ο γάλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων και ο τοπικός συνεργάτης της, Rostec, ολοκληρώσαν την ανακεφαλαιοποίηση της Avtovaz, κατασκευαστή της διάσημης Lada. Συνολικά, χρειάστηκαν περισσότερα από 107 δισεκατομμύρια ρούβλια (1,3 δισεκατομμύρια ευρώ) για τη διάσωση των λογαριασμών της πρώην σοβιετικής μάρκας – η “μεγαλύτερη συναλλαγή στην ιστορία της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας”, σύμφωνα με τον Σεργκέι Χεμέζοφ, το αφεντικό της Rostec.
Πρέπει να ειπωθεί ότι, στο πλαίσιο της ρωσικής κρίσης και των μειωμένων πωλήσεων αυτοκινήτων, η Avtovaz είχε χάσει μεταξύ 2013 και 2016 όχι λιγότερο από 150 δισεκατομμύρια ρούβλια … Η ανακεφαλαιοποίηση πραγματοποιήθηκε σε δύο στάδια: δημόσια προσφορά μετοχών που έκλεισε τον Δεκέμβριο του 2016 (το ισοδύναμο των 26 δισεκατομμυρίων ρούβλιων σε μετοχές αγοράστηκαν από τη Renault και τη Rostec) και μια διαγραφή χρεών σε αντάλλαγμα για μετοχές ύψους 61,4 δισεκατομμυρίων ρούβλια, η οποία τελειώνει σήμερα.
Τελικά, η Renault θα αποκτήσει σύντομα και επίσημα το 61,1% της κοινοπραξίας, η οποία θα κατέχει το 83,5% της Avtovaz. Είναι σαφές ότι με την Avtovaz, η Renault θα συνεχίσει να ενοποιεί τα περιουσιακά στοιχεία στους λογαριασμούς της, καθώς η συμμετοχή της στον κατασκευαστή του Volga θα είναι κοντά στο 51%, ενώ η Rostec θα είναι στο 32,5%. Στο τέλος, η συναλλαγή εξακολουθεί να κοστίζει 44,7 δισ. Ρούβλια (575 εκατ. Ευρώ), ποσό στο οποίο θα πρέπει να προστεθεί το ποσό που καταβλήθηκε στη Nissan για το 9,15% των μετοχών της Renault από τα τέλη του 2017. Περίπου 40 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τους ετήσιους λογαριασμούς του ομίλου.
Παρόλα αυτά, η ολοκλήρωση του ελιγμού έρχεται την εποχή της ανάκαμψης της ρωσικής αγοράς, καθ ‘οδόν για μερικούς μήνες. Η Avtovaz, η οποία κατέχει περίπου το 20% μεριδιου αγοράς, μπόρεσε να διαιρέσει κατά πέντε την καθαρή της ζημιά πέρσι, στα 135 εκατομμύρια ευρώ. Ο στόχος είναι πάντα να γίνουν πράσινη οι δεικτες το 2018.