Η Renault Ρωσιας αναφέρει ότι έχει ως στόχο να αυξήσει το επίπεδο των εξαγωγών των εξαρτημάτων της με βάση τα σημαντικά κέρδη που έχει καταφέρει τα τελευταία δύο χρόνια.
Αυτή η εμπιστοσύνη λαμβάνει υπόψη μια σχετικά σταθεροποιημένη ρωσική οικονομία, η οποία, παρόλο που εξακολουθεί να υπονομεύεται από τις δραστικές επιπτώσεις των διεθνών οικονομικών κυρώσεων, ιδίως με την πρόσβαση στη χρηματοδότηση, έχει δει το ρουμπίνι της και την τιμή του πετρελαίου να σταθεροποιείται, αν και με αρκετή απόσταση για να ανακτήσει τις προηγούμενες απώλειες.
Η Renault Ρωσίας επιδιώκει να επωφεληθεί από αυτή την κατάσταση, αλλά και από μια ακόμη ανταγωνιστική συναλλαγματική ισοτιμία του ρούβλι που καθιστά τα εξαρτήματα της ανταγωνιστικά στο εξωτερικό.
“Ψάχνουμε να εξάγουμε εξαρτήματα”, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Renault Ρωσίας, Αντρέι Πάνκοβ, στο περιθώριο του Διεθνούς Οικονομικού Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης (SPIEF).
“Το 2016 εξήγαμε [εξαρτήματα] αξίας περίπου 27 εκατομμυρίων ευρώ, που είναι αύξηση 70% σε σχέση με το 2015 όταν ξεκινήσαμε, είναι μόνο μια αρχή νέων επιχειρήσεων που προμηθεύουμε σε άλλες χώρες. Όλα τα συστατικά που χρησιμοποιούμε εδώ στη Ρωσία [είναι] των αυτοκινήτων της Renault – είναι απολύτως σύμφωνες με τα διεθνή πρότυπα.
Το ακανθώδες ζήτημα για το πώς θα καθιερωθεί μια ιδέα “Made in Russia” ως σημείο αναφοράς ποιότητας θα αντιμετωπιστεί επίσης από τη Renault, καθώς θέλει να προσφέρει την τεχνογνωσία της για την αποστολή των προϊόντων της στο εξωτερικό.
“Το” Made in Russia “σημαίνει όχι μόνο τη βελτίωση της φήμης της χώρας, αλλά και ως εξαγωγέα”, πρόσθεσε ο Pankov. Όταν ξεκινήσαμε την εξαγωγή επιβατικών αυτοκινήτων, πληρώσαμε το 75% του εισαγωγικού δασμού, έτσι προστατεύουν τις αγορές τους. Τώρα πληρώνουμε 50% και νομίζω ότι θα μειωθεί σταδιακά.
“Θα εξάγουμε αυτοκίνητα όχι μόνο στο Βιετνάμ αλλά και σε άλλες ασιατικές χώρες. Είμαστε σίγουροι ότι τα επόμενα χρόνια θα έχουμε βιώσιμη κρατική στήριξη που θα απομακρύνει τα εμπόδια στις άλλες αγορές.
Φωτογραφία: Renault