Τι επιτυχία! “Θα φθάσουμε τα 1.5 εκατομμύρια αυτοκίνητα φέτος, από 1,35 εκατομμύρια πέρυσι“, δήλωσε ο Marc Suss, διευθυντής της χαμηλού κόστους εταιρείας της Renault στο Challenges.fr Οι μισές από αυτές τις πωλήσεις θα πρέπει να πραγματοποιηθούν με τα λογότυπα της Dacia (650.000, + 10%) και οι υπόλοιπες με τα Logan, Sandero και Duster με τα σήματα της Renault εκτός Ευρώπης και στην Βόρεια Αφρική. “Στόχος μας είναι τα δύο εκατομμύρια ετησίως”, δήλωσε ο αξιωματούχος που παρουσίασε επίσημα το νέο SUV Duster II στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης την Τρίτη (12 Σεπτεμβρίου).
Οι πωλήσεις της Renault κατευθύνονται από το ινδικό Kwid με πολύ χαμηλό κόστος (περίπου 3.500 ευρώ σε βασική τιμή), αλλά και τη νοτιοαμερικανικής έκδοσης που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στη Βραζιλία. Αυτό το Kwid παράγεται επίσης στην Curitiba της Βραζιλίας. Ο κατασκευαστής εκμεταλλεύεται επίσης το “SUV” Captur, το οποίο, με βάση την πλατφόρμα “B zero” του Logan, εκβιομηχανίζεται στη Ρωσία, τη Βραζιλία και ως εκ τούτου στην Ινδία. Στις χώρες αυτές, είναι κατά κάποιον τρόπο μια πολυτελή έκδοση του Duster.
Παραδόξως όμως, οι πωλήσεις της γκάμας “Entry” της Renault είναι επίσης “οδηγούμενες από τη φαινομενική επιτυχία της Dacia στην Ευρώπη”. Όταν νόμιζαν όλοι ότι η Dacia ήταν αποκλειστικά για την Ανατολική Ευρώπη και την Βόρεια Αφρική! … Αυτή η επιτυχία στην Ευρώπη εξηγείται από το γεγονός ότι “η τιμή παραμένει χαμηλή, 30 έως 40% χαμηλότερη από αυτή των αντιπάλων”. Κατά τη σύγκριση των τιμών μετά την αφαίρεση των εκπτώσεων που δίνονται από τους ανταγωνιστές – η Dacia δεν κάνει έκπτωση – η διαφορά παραμένει σημαντική “κατά 20 έως 25%”.
Νέα κατηγορία αγοραστών
Πώς μπορεί η Dacia να επιδείξει τέτοιες τιμές; Αυτές οι χαμηλές τιμές δημιουργούνται από το εξίσου χαμηλό κόστος χάρη στις “παγκόσμιες οικονομίες κλίμακας”. 1,3 εκατομμύρια οχήματα κάθε χρόνο με την ίδια τεχνική βάση, βοηθάει! Και αυτό, ειδικά δεδομένου ότι η πλατφόρμα χρονολογείται από το 2004 (Logan). Μια πολύ κερδοφόρα πλατφόρμα, το χαμηλό κόστος των μισθών, τα απλά οχήματα με ένα τρίτο λιγότερα εξαρτήματα σε σύγκριση με τα παραδοσιακά Renault, επιτρέπουν το κόστος αυτό να είναι πολύ χαμηλότερο. Και ακόμη και οι πιο σύγχρονες τεχνολογίες παραμένουν λιτές. “Με κάμερα οπισθοπορείας το νέο Duster κοστίζει τα μισά από αυτά που κυκλοφορούν στην αγορά”, λέει ο Marc Suss. “Η είσοδος χωρίς κλειδί είναι επίσης πολύ απλούστερη”, προσθέτει.
Αυτά τα μοντέλα δεν απευθύνονται σε πελάτες χαμηλού εισοδήματος. Μια νέα κατηγορία αγοραστών αναδύεται, αυτή των “πελατών που δεν είναι οικονομικά περιορισμένοι, οι οποίοι αποφασίζουν να μην βάλουν πολλά χρήματα σε ένα αυτοκίνητο”, λέει ο διευθυντής. Είναι “πελάτες που ζουν σε πόλεις και θέλουν μια έξυπνη αγορά, μια καλή συμφωνία”.
Η Ευρώπη θα συνεχίσει να τραβάει την κατηγορία από μοντέλα χαμηλού κόστους, αλλά η Renault θα είναι επίσης σε θέση να βασίζεται σε νέες συμβάσεις που υπογράφηκαν πρόσφατα στο Ιράν. Εν τω μεταξύ, το νέο Duster II, που συναρμολογείται τώρα στη Ρουμανία, θα κατασκευάζεται στη Μόσχα (Ρωσία), στην Κουριτίμπα (Βραζιλία) και στη Μεντεγίν (Κολομβία). Τέλος, το 2018, η Renault θα κατασκευάσει το Dacia Dokker στην Κόρδοβα (Αργεντινή) για την αγορά της Νότιας Αμερικής.
Δεν υπάρχει πραγματικός αντίπαλος στην Ευρώπη
Ο Marc Suss εξακολουθεί να μην βλέπει έναν αληθινό αντίπαλο για τα χαμηλού κόστους μοντέλα τους, αν όχι για την ιαπωνική Suzuki και την κορεατική Hyundai, αλλά μόνο για τις αναδυόμενες χώρες και όχι για την Ευρώπη. “Η Hyundai είναι η πιο επικίνδυνη”, σημειώνει. Αλλά η Renault παραμένει ήρεμη. Όσο για τη Volkswagen, δεν έχει ακόμη ξεκινήσει το αντι-Λόγκαν που υποσχέθηκε για την Κίνα εδώ και χρόνια, παραλείποντας να λύσει την οικονομική εξίσωση …
Το μεγάλο ερώτημα για τη Renault σήμερα για την γκάμα χαμηλού κόστους δεν είναι απαραίτητα γεωγραφικό. Ούτε ο ανταγωνισμός που την ανησυχεί … Το νέο πρόβλημα που ανακύπτει για τα επόμενα χρόνια είναι πράγματι … αυτό της ηλεκτρικής κινητικότητας! “Δεν υπάρχει απόφαση σε αυτό το στάδιο, αλλά θα πρέπει να πάμε στις σύγχρονες τεχνολογίες κινητήρων”. Τα ηλεκτρικά οχήματα “θα πάρουν το 20% της προθεσμιακής αγοράς στην Ευρώπη, δεν μπορεί κανείς να το αγνοήσει. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να προσφέρουμε ένα Dacia στα 25.000 ευρώ”. Επομένως, είναι απαραίτητο να περιμένετε μέχρι το κόστος των μπαταριών να πέσει. «Όταν η οδήγηση σε ηλεκτρικό θα είναι φθηνότερη σε σχέση με αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, τότε θα πάμε σε αυτή την τεχνολογία», λέει ο Marc Suss. Αλλά αυτό δεν θα συμβεί άμεσα.
Επειδή η τιμή «παραμένει το υπ ‘αριθμόν ένα επιχείρημα πώλησης της Dacia», καταλήγει ο διευθυντής. Ωστόσο, ο Carlos Ghosn υποσχέθηκε πρόσφατα ένα ηλεκτρικό Kwid και μελέτησε την εμπορευματοποίηση του στην Κίνα προς το τέλος της δεκαετίας περίπου στα 10.000 ευρώ. Σίγουρα, αυτό το όχημα που σχεδιάστηκε ειδικά για την Κίνα δεν μπορεί να πωληθεί ως τέτοιο στην Γηραιά Ήπειρο. Πρέπει να προσαρμοστεί σοβαρά.
Source: challenges.fr